2481
Sök

Gammalt slutsteg. Alpine 3520. Något att ha? hur kopplar jag in det? (bilder)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

har kommit över ett gammalt slutsteg som heter alpine 3520. men jag blir inte klok på anslutningarna. verkar vara någon gammal standard. kan någon förklara för mig hur detta fungerar?

någon har skrivit 3250:- på baksidan så började fundera på om det kanske var ett "dyrt" steg förr i tiden? smile

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/561417_10151099821088287_1373521938_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/388023_10151099820813287_1089125354_n.jpg

Tack på förhand.

MVH Fredrik

682 Inlägg
6 augusti 2012
Är det ett phillips DAP under? smile

Iallafall, farsan har ett som ser rätt likt ut. Han hade "färdiga" kablar som man tröck in i anslutnignarna och sen därifrån kopplade in på lösa kablar. Borde ju dock självklart gå att öppna upp och sätta dit dem för hand. Du fick inte med någon sån adapter?

1 903 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
DanneSundin skrev:
Är det ett phillips DAP under? smile

Iallafall, farsan har ett som ser rätt likt ut. Han hade "färdiga" kablar som man tröck in i anslutnignarna och sen därifrån kopplade in på lösa kablar. Borde ju dock självklart gå att öppna upp och sätta dit dem för hand. Du fick inte med någon sån adapter?

menar du steget som ligger underst på bild nr 2? isåfall nej.

okej, nej jag fick inte med någon adapter. fick en hel hög med bilstereosaker när jag gjorde upp en annan affär och då var detta med bland en massa andra saker smile

MVH

136 Inlägg
6 augusti 2012
Rätt säker på att du kopplar längs till vänster och sedan medurs: batteri, remote, jord, jord, tändning, batteri. Du kan skippa tändning den används när man använder din kontakten. Kontakter kan du köpa på kjell. Men det steget är ca 20-25år gammalt så frågan är om det är värt att lägga tid på.

1 903 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
justxfun skrev:
Rätt säker på att du kopplar längs till vänster och sedan medurs: batteri, remote, jord, jord, tändning, batteri. Du kan skippa tändning den används när man använder din kontakten. Kontakter kan du köpa på kjell. Men det steget är ca 20-25år gammalt så frågan är om det är värt att lägga tid på.

hur pass är rätt säker? vill inte elda upp någonting av misstag wink

något roligt kanske man kan göra med det, även om det är 25år gammalt smile
var mest nyfiken på hur det fungerade.

MVH

136 Inlägg
6 augusti 2012
Hade ett 3521 som jag kopplade på det viset. Skulle tro de hade samma standard på kablarna. Men skruva upp det och kolla går säkert att lista ut då hur det ska vara.

Men säg att jag är 99% säker då.

FreddeLi skrev:
justxfun skrev:

MVH

Osponsrad
1 631 Inlägg
6 augusti 2012
Ha det som bokstöd i bokhyllan. Om du nu skall göra ngt roligt med det wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 903 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
justxfun skrev:
Hade ett 3521 som jag kopplade på det viset. Skulle tro de hade samma standard på kablarna. Men skruva upp det och kolla går säkert att lista ut då hur det ska vara.

Men säg att jag är 99% säker då.

FreddeLi skrev:
justxfun skrev:

MVH

okej! tack för hjälpen! smile

Sök