Kom inte på någon dunder rubrik nu men det har iallafall blivit nå knas.
Eftersom vi varit lata & inte gjort någon hjulinställning så sliter fram däcken på insidan 200% mer än bak, dvs att sprillans nya däck inte håller en sommar ens.
Skulle iväg på längre roadtrip i helgen som var så böt fram hjulen och satt dom bak, & bak hjulen fram = nästan nytt gummi fram igen.
Efter vi åkte nu totalt 50 mil kanske så började det typ låta skumt, typ som att däcket låg emot någon plast detalj och nötte, hörs mest i hastigheter mellan 50 - 90kmh och hela bilen hoppar som om höger framhjul skulle vara helt ovalt. ibland är det tok mycket i 40mkh & i bland runt 70 så är lite olika. åker man allt från 10 - 20 min så minskar det men det känns till och från hela tiden & allra värst är det när man startar.
Har kollat & känt på slit ytan på däcket, känt på alla bultar ifall dom sitter som dom ska och allt verkar vara kanon.
Drar inte åt något håll varken vid inbromsning, gas pådrag eller normal körning. när det hoppar & låter som värst skulle jag nog kunna tänka mig att det är något liknande som om man skruvat fast fälgen med 2 bultar & sparat 0,5 cm gäng och att hjulet snart ska hoppa av
eller som om man fått världens "bubbla" på däcket pga skada eller liknande.
Inte den blekaste om vad som kan vara fel. har "hoppat" lite precis i start tidigare men det antagligen eftersom den stått en natt & hjulen är kalla och efter 2 min körning är det bra när dom fått bli lite varma. så har det varit kanske 2 år, men detta var extremt.
vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men någon kanske känner igen sig eller har en aning om vad som kan vara fel? Det enda jag kom på nu att vi inte kollat var ev ballanserings vikterna, om någon sån ramlat av då dom är limmade men tycker ändå det bör vara mer konstant i samma hastigheter & ändå inte lika mycket skumpande!?