BunnA skrev:
Bort med allt krom och kör på kolsvart ist

Ja det har slagit mig den iden men det är ju rätt snyggt med krom
henke_99 skrev:
Vad kostade den nya snigeln? Och hur mycket måste modifieras för att den ska passa? Som jag har förstått det så passar den rakt på grenrörets fläns? Men sen är det ju insugssidan och oljeledningarna med... Ska du modifiera så du får tryckstyrd wg eller ska du byta till original vacuumklocka och fortsätta låta datorn styra det hela? Jag hade nog gjort det senare.
Jag har läst spaltmeter om denna modifiering så ja ska svara så bra ja kan
den kostade va 3100:- med frakt det är ingen äkte holset men väldigt många i USA kör med denna och har inte hittat någon som haft några direkta problem.
Hallagårds mekaniska i varberg har också och då är det begagnade holset agregat som dom gått igenom och putsat upp lite kostar ca 3200:- och han har någon form av garanti som ja förstår det.
Modifieringar:
Övre insug måste kapas 1,2 tum ca
HX40 WII har T3 fläns så grenröret klarar sig
Olje matningen behöver inte modifieras
Oljereturen däremot måste kapas och förlängas ca 2 tum
Och beroende på vilken årsmodell man har så kanske man behöver ett annan luftburk från en 97a
Och naturligtvis downpipen men det är ju rekomenderat att göra endå för bättre bränsle ekonomi
Och på turbon får man kapa bort V-bands flänsen bara
Och gällande WG så provar ja att köra som den är den är ställd på 20psi (eller sänker något)
behåller jag den som den är så slipper ja ju hela vacuum pumpen så den kan man ta bort då det bara är turbotrycket den behövs till på min motor.
Och ja har inte sett någon som har byggt om och kör med original WG klocka
Hoppas du fick svar på frågorna Henke