Uppfräschning och en del trucker styling en drömbil som helt enkelt ska fixas så som ja vill ha den;) kommer vara ett rullande projekt. Version 2,0 påbörjat på sidan 23
okej anledningen att ja undrar däck storlek är att ja går i bytar fundering skulle villa ha 17 med samma storlek på gummit tycker de passar med mycke gummi på dessa bara för de så glömde ja ju kolla vad ja själv hade:P men om man går upp en storlek så borde varvet sjunka lite också?
//Kristoffer
MVH Kristoffer Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Motorvarven kryper ner vid byte till större däck ja. Hur mycket beror på hur mycket större däck man klämmer dit.
Och lite hur stora däck som får plats är om man är beredd att justera skärmkanterna och kofångaren fram. 285/75-16 ska gå att få dit utan höjning om man har fälgar med lagom offset. Kan kräva lite trimning av slärmkanterna. Mina fälgar breddar mycket utåt, med dom får det inte plats...
Snyggt! Blev riktigt bra med belysningen i mörker...
Enda jag personligen inte gillade var frontbågen men å andra sidan hatar jag alla dom där "europeiska" frontbågarna, de ska vara den amerikanska modellen...
Ser jag inte helt åt helvete fel så har du ju aluminium fälgar på bilen? Gå över dom med riktigt grovt avfettningsmedel och sedan fint sandpapper som om man gör en polering på riktigt matt bil och polera sedan med autosol så får du ju riktigt snygga fälgar!
Senast redigerat av NightCruiser (13 januari 2013)
Ja, det kan ju vara värt att lägga en helg på att slipa och polera dem och se hur det blir? Billigare än att köpa nya fälgar och däck i alla fall och jag tycker man behåller mycket av truck utseendet då med. Men smaken är ju som baken...
woffis skrev:
tjena hur ser "den amerikanska modellen" ut?
ja har allt haft dom funderingarna men är sugen på en storlek större fälgar också men har inte bestämt mig än
AHA! de mena en sån dom är inte ja så mycket för har bara sett en ja tyckt vart snygg typ
ja jo de har du rätt i billigare helt klart men trucker utseendet kommer nog vara kvar endå ska ju bara upp till 17 tum (eventuellt) för att kanske få ner motorvarvet lite till också
är väldigt sugen på dessa
för om man kollar så är de ju ganska gott om plats runt däcken nu och det borde ju få plats en dimension större tycker ja men mot argumentera gärna!
Fram dock utan front läppen men den går inte bakom stötfångaren
bak
men de är ju ett framtida projekt så vi får väl se hur de blir.
MVH Kristoffer
MVH Kristoffer Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Du måste kolla samtidigt som man svänger med framhjulen. På min ser det med ut att vara massor med plats mot kofångaren men när man sen svänger tar det i...
Kollade på bilden på den svarta ovanför o konstaterade att den inte har "duallynav" fram så som din har. Det är särskilda nav på dom med dubbla bakhjul just för att man ska kunna ha samma fälgar runt om (och därmed bara ett reservhjul) på bilen. Fälgarna på den svarta ser ju för övrigt ut att vara rätt lika dina, fast blankpolerade då
Däckstorleken kan du ju få upp utan att behöva byta fälgar, bara köpa större till den fälgstorlek du har nu...
Henke har rätt... Där kan vara tajt när man svänger, vilket man behöver göra ibland. Kolla vad du har för storlek på däcken nu och gå upp lite till att börja med? Kör 285/75R16 på min Dodge, ca 33" höga men lite smalare än 33" däck brukar vara. Kanske lämpliga på en Dually bil?
16-17" gör ingen skillnad nej, trodde du planerade herrejösses fälgar...
henke_99 shit de har ja ju inte ens tänkt på tack för den infon! både me svängandet och dually framnaven.
NightCruiser kanske ska börja med att gå upp i gummi;) haha nä herrejössös fälgar har ja inte planerat är ju bara en simpel vägarbetare:P
Sen tycker ja fälgar är något av de sämsta att köpa är verkligen dåligt andrahands värde på de. Men man blir lätt ivrig och vill köpa massa coola saker hela tiden!!
Hur funkar de me domhär #9 motstånden blir den jätte törstig av ett sådant? en diesel dricker väl bara de den behöver och sen skickar den väl tillbaka resten via returen eller tvingar man in bränslet med ett sådant motstånd?
nu har de iaf landat lite prylar igen blir väl en uppdatering på söndag tror ja;D
MVH Kristoffer
Senast redigerat av woffis (23 januari 2013)
MVH Kristoffer Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
En dieselmotor gör åt den soppa som behövs, varken mer eller mindre. Åtgärder som ökar mängden bränsle man kan få in kommer bara ge ökad förbrukning om man gasar mer än innan.
Ett med högre siffra än original ökar den maximala mängden bränsle pumpen kan leverera, bör alltså ge några hästar vid fullgas. Jag måste dock säga att jag har inte kollat så noga på det, jag bytte pmd-box på min bil o då ingick ett motstånd #9. (det som ger mest bränsle) Frågade Enghs Motor o han rekommenderade just det, jag frågade dock aldrig varför eller vad det rent märkbart gör för skillnad.
Ja den va helt okej men är nöjd med den ja har just nu;D
Köp den Mange!!;D
Har grejat lite idag flyttat nummerplåten fram och plockat isär mitt drag och tvättat med avfetning på jobben och ja har nog aldrig sett en så dum konstruktion! Fick isär de tillslut iaf och tryckte in nytt fett så nu snurrar de så fint igen:D
här är delarna i ett triplexdrag så när som på 2 M6 skruvar och en O-ring
allt för denna gång!
MVH Kristoffer Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Ja den va helt okej men är nöjd med den ja har just nu;D
Köp den Mange!!;D
Har grejat lite idag flyttat nummerplåten fram och plockat isär mitt drag och tvättat med avfetning på jobben och ja har nog aldrig sett en så dum konstruktion! Fick isär de tillslut iaf och tryckte in nytt fett så nu snurrar de så fint igen:D
Jo jag vill ha den, men fårse.. vad som blir över efter alla dessa räkningar fan dyrt och ha hus Ser ju kanon ut det där du Hur blir det med rollpan då ?
Ja de kan ja tänka mig har ju inte hunnit me husköp än men de kommer;D
ja vet inte om ja ska ha den än men ja ska ta och plast laga den och mina bakskärmar då ett fäste mot flaksidan gått av och sen har förra ägaren backat på nått så de är en stor spricka i en av dom men får se när de blir får ju lacka dom efteråt.
Eller mena du hur de blir att ha rollpan med triplexdrag?
MVH Kristoffer Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Ja de kan ja tänka mig har ju inte hunnit me husköp än men de kommer;D
ja vet inte om ja ska ha den än men ja ska ta och plast laga den och mina bakskärmar då ett fäste mot flaksidan gått av och sen har förra ägaren backat på nått så de är en stor spricka i en av dom men får se när de blir får ju lacka dom efteråt.
Eller mena du hur de blir att ha rollpan med triplexdrag?
Jo tänkte om du ska montera den eller inte. Okej, jo du har och plasta då. Skulle behöva plasta lite på min ena bakskärm också Men då blir det ju till att lacka om, och då vill man ju lacka om båda skärmarna och helst hela flaket ;D Då drar det iväg i slantar direkt
Satt blir det rollpan eller stötfångare ? Blir det rollpan med triplexdrag eller bara rollpan ?
framtida planen är väl att lackaom hela bilen men vet inte när:) Nya från USA kostar 5000 styck på dalhems:S så ja väljer att plasta själv haha Ja ska testa med rollpan tröttnar man eller att man inte tycker de blir bra kan man ju alltid bygga tillbaka;)
Du då har du några planer i övrigt?
MVH Kristoffer Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment