Tjenare. Är en 18-åring som börjar sista året på gymnasiet nu. Det är tufft att vara student och bilägare samtidigt, men det går. Dock så känner jag att jag skulle vilja en extra inkomst under skolåret. Har redan sommarjobbat, men nästan allt gick ju till bilen, vilket inte är så konstigt
Det var i alla fall väldigt tufft att hitta ett sommarjobb, ringde runt och skickade in mitt CV till ett tjugotal företag. Fick inte napp någonstans, ingen som ens hörde av sig. Tur som det var så räddade kommunjobbet mig. Visst, inte särskilt bra betalt, men alltid något.
Det vart ju ingen napp denna sommaren hos något företag, men jag tänkte prova igen nu när jag fyllt 18, och (förhoppningsvis) har körkort. Men nu är jag ute efter ett helgjobb istället för sommarjobb. Kan även tänka mig jobba kvällar.
Någon som har några tips? Går det ens att hitta helgjobb? Nästan inga av de företagen jag ringde runt till innan sommaren erbjöd helgjobb. Ska jag bara köra på samma runda igen, och ringa runt och hälsa på företag, och lämna in CV:et?
Fordon och musik är mina främsta intressen, om ni nu har några tips på företag i Göteborgsområdet.
MVH Naikon