okej, nu hänger jag med! så jag måste köpa den såklart, sen sladdarna i färg då ska typ skarvas in i i själva kontakten?
Kontakten i länken ser ut som bild 1 nedan, så dom kablarna skarvar du ihop med kablarna på stereon. För kablarna som sitter i din bile ser ut som bild 2?
okej, nu hänger jag med! så jag måste köpa den såklart, sen sladdarna i färg då ska typ skarvas in i i själva kontakten?
Kontakten i länken ser ut som bild 1 nedan, så dom kablarna skarvar du ihop med kablarna på stereon. För kablarna som sitter i din bile ser ut som bild 2?
Ne, eller ah dom på bild 2 är ju inte lösa dom sitter redan i en sån svart grej!
det är kablarna på stereot som är problemet då jag aldrig sett en sån vit kontakt förut och visste inte riktigt hur jag skulle göra?
Men om vi säger att kablarna på bild 2 sitter redan ihop med en sån svart grej som man oftast brukar bara stoppa in i stereon? hur går jag tillväga efter det?
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Den vita "kontakten" som sitter på stereon är en så kallad sockerbit. Den går att skruva bort från kablarna. Bästa sättet att skarva på kontakten på bilstereon är att löda ihop den och sen ha på krympslang.
ser ut som du bör ha fler kablar som kommer ur stereon? på bilden ser jag pluss, jord och kabeln till minnet, och även kablar till 2 högtalare, det BÖR finnas kablar till 2 högtalare till?? under tejpen, vad döljer sig där?
Den vita "kontakten" som sitter på stereon är en så kallad sockerbit. Den går att skruva bort från kablarna. Bästa sättet att skarva på kontakten på bilstereon är att löda ihop den och sen ha på krympslang.
Den svarta är precis som den på bild 2 alltså en vanlig kontakt som oftast finns i bilar väl?
okej, så skarva och löda är det enklaste alternativet då?
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
ser ut som du bör ha fler kablar som kommer ur stereon? på bilden ser jag pluss, jord och kabeln till minnet, och även kablar till 2 högtalare, det BÖR finnas kablar till 2 högtalare till?? under tejpen, vad döljer sig där?
Det är fler kablar under tejpen, typ vit-grå-blå-svartvit-gråvitt
Sen röd och gul med säkring dom som syns
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Den svarta är precis som den på bild 2 alltså en vanlig kontakt som oftast finns i bilar väl?
Sitter den svarta delen på bild 2 kvar i bilen alltså? I bilen bör du ha en brun/röd och en svart som på bild 1.
Det är fler kablar under tejpen, typ vit-grå-blå-svartvit-gråvitt
Sitter den svarta delen på bild 2 kvar i bilen alltså? I bilen bör du ha en brun/röd och en svart som på bild 1.
Japp den sitter kvar där, jag har en stereo där som funkar sådär och jag behöver bara peta ur kontakten från stereot (Som är en likadan svart) ochså har jag en till kvar i bilen då.
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17