Uppdatering!Igår efter jobbet tänkte jag bara "snabbt" lägga polyester på bakre sidor & göra samma sak med andra sidan som jag gjort dagen innan (klä med tyg). Tog längre tid än väntat så blev en sen kväll.
Idag blev det lite mer fixande osv. Hade inte så mycket ork så blev lite smågöra.
Kan starkt rekommendera att såga glasfiber istället för att slipa sig less för att få raka kanter! (järnsåg)
Väntar nu bara på att få klart skalet till bakre sidor så att jag kan plocka ut dem utan att jag böjer formen. Sedan på denna platta skall jag då fästa Hertz HSK165 kit!
Denna börjar också sakta ta form, ständigt slipande & spacklande...
Tror det blir en lite mer kant/diamant/stealthform på det hela. Har faktiskt börjat tänka lite på "temat" med bilen. Så får se hur det går, inget är säkert ännu.
Börjat dämpa på bagagesidorna nu, mycket kurvor & former..
Hittade ett hål där bak som gick ovanför vänster bakhjul. Det va riktigt djupt.. fick klänga o försöka nå ända in, tydligen är det ett tomrum som går fram till den bakre vänstra sidan. Dämpade iallafall där för att slippa få så mycket vägljud från hjulhuset.
Nu snart ska jag ner o se om jag orkar mig på att lägga något lager glasfiber & kanske ta mig an framdörrarna.
I framdörrarna kommer jag ha Hertz HSK163 Ett 3-vägskit som kommer passa bra till Hertz HDP4 steget som även delar steg med Bakre setup.
Basen som kommer va i bagaget är Hertz HX250 10" med Hertz HDP1 steg.