3094
Sök

Hjölp med val av bil!

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
Hej jag har nu kommit till det stadiet att ja ska byta min bruks bil. Jag har nu en bmw 320i -99 så ska vara nyare än det smile. någon som har några tips på bra hållbar och framför allt köras billigt! kör mycket men behöver inte ha nått krutpaket

kraven då bilen måste ha
*Kombi (stor har 2 Hundar*)
*automat
*diesel
*inte gått för sjukt långt
*runt 50 tusen
* 4-hjulsdrift (inget krav med en stort plus)

jag har kollat på Audi A6 och Xc70-v70 och tycker dom ser fina å stora ut. men vilken får man mest bil för för 50? reparationer osv osv...

passat?

vet ju att automat lådan på v70-xc70:n på -04 å äldre är fel på och gör att lådan gå. har nog haft 7 polare som bytt låda med exakt samma fel.

tar i mot alla tips ja kan få på alla bilar å alla varianter smile åka långt för en bil är inga problem alls

Mvh Sebastian

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
19 augusti 2012
hade kollat på en passat tdi smile trevliga bilar tycker jag

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:

ja ja tycker det med:) fina stora billiga å bra dieslar ska nog kolla upp dom lite mer tror ja smile tack

* Voff voff *
10 607 Inlägg
19 augusti 2012
compact skrev:
vet ju att automat lådan på v70-xc70:n på -04 å äldre är fel på och gör att lådan gå. har nog haft 7 polare som bytt låda med exakt samma fel.

Och det felet är?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
19 augusti 2012
compact skrev:
CHEEVA skrev:

ja ja tycker det med:) fina stora billiga å bra dieslar ska nog kolla upp dom lite mer tror ja smile tack

gör de, vad jag vet går den lite äldre 110 hästaren snålare än den nyare 130 hästaren...

den gamla kör man på 0,5 blandat

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
Brådhis skrev:
compact skrev:

Och det felet är?

//Brådhis

ja nu vet ja inte exakt för ja aldrig ägt en volvo och inte kollat men volvo säger de själva att de gjordes ett konstrukitons  fel på dom äldre au lådorna. och vad ca 25-30 tusen mil går dom helt. alla vänner ja frågat om detta som kan säger samma och alla firmor jag kollat bil har ALLTID påpekat ``att växellådan är bytt`` så det är ett känt stort fel. mvh

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
compact skrev:
CHEEVA skrev:

gör de, vad jag vet går den lite äldre 110 hästaren snålare än den nyare 130 hästaren...

den gamla kör man på 0,5 blandat

låter ju fin fint:) men vad är äldre för dig? smile vad får man för ca 50 lappar tro i passat diesel? och håller dom bra? plastiga? tongue mvh

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
19 augusti 2012
runt 01 tror jag den nya motorn kom ...

de håller hyffsat bra smile känt fel är framvagnen, men vi har ej haft några problem med vår...
nu kör du ju bmw och jämnförman med den så är passaten ganska plastig, men tycker drift kostnaderna väger upp

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:

de håller hyffsat bra smile känt fel är framvagnen, men vi har ej haft några problem med vår...
nu kör du ju bmw och jämnförman med den så är passaten ganska plastig, men tycker drift kostnaderna väger upp

ja exakt:) behöver bara att den går billigt med stor kombi smile ska kolla upp detta nu å se vad man kan få för 50 lapp tongue tack så mycket för svaren mvh

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
19 augusti 2012
compact skrev:
CHEEVA skrev:

ja exakt:) behöver bara att den går billigt med stor kombi smile ska kolla upp detta nu å se vad man kan få för 50 lapp tongue tack så mycket för svaren mvh

för 50 000 får du en VÄLDIGT fin passat smile vi köpte en för 25000 den är full utrustad och rullat 24 000mil

sänkt med coils och 17"are. Så för dubbla pengen så måste bilen va overkligt fin hehe

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
compact skrev:
CHEEVA skrev:

för 50 000 får du en VÄLDIGT fin passat smile vi köpte en för 25000 den är full utrustad och rullat 24 000mil

sänkt med coils och 17"are. Så för dubbla pengen så måste bilen va overkligt fin hehe

oj så bra tongue ska se va ja får tongue i den pris klasen smile

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
19 augusti 2012
Passat kombi! Den billiga snåla motorn fanns mellan 97-00 hos Passat, motorkod AFN och har 110 hk orignal. De fwd med manuell låda och utan ac drar 0,5 utan problem.
Min nuvarande Passat kombi med ac och fyrhjulsdrift drar runt 0,63. Samma motor, låda och årsmodell.
Jag gav 25k för min med diverse små parkeringgskador, ytrost och lacksläpp, men allt funkar klockrent med den och har snart kört 2500 mil på ett hålvår, dock så har mitt abs styrdon börjat strula..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Avstängd
10 388 Inlägg
19 augusti 2012
Ja för dom slantarna får man en 03-04 A6:a också (beror ju givetvis på var i landet man bor osv)

Men passaten är trevlig, och bra mycket billigare än motsvarande Audi (A4) (Passaten har dessutom något större lastutrymme vill jag ha för mig). Men, den har ju också ett lägre "andrahandsvärde" den dagen du ska sälja den

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
tackar för alla svar smile denna ploppa upp när jag sökte lite verkade lite intressant med smile

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A6 … amp;last=1

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
även denna men är inte 50 k för en 02 lite dyrt?

http://www.blocket.se/vasterbotten/VW_P … 15&w=3
Senast redigerat av compact (19 augusti 2012)

Avstängd
10 388 Inlägg
19 augusti 2012
compact skrev:
tackar för alla svar smile denna ploppa upp när jag sökte lite verkade lite intressant med smile

Ja, tittar man bara på vad det står och bilden ser det ju bra ut smile (även om jag personligen inte alls gillar chromtramset i fronten, men, det är ju -ytterst- kopplat till personlig smak)

Avstängd
10 388 Inlägg
19 augusti 2012
compact skrev:
även denna men är inte 50 k för en 02 lite dyrt?

http://www.blocket.se/vasterbotten/VW_P … 15&w=3

Jo...jag gav 20k för min A6 så wink (som iofs är lite i underkant istället)
Senast redigerat av it_mutt (19 augusti 2012)

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
compact skrev:

Ja, tittar man bara på vad det står och bilden ser det ju bra ut smile (även om jag personligen inte alls gillar chromtramset i fronten, men, det är ju -ytterst- kopplat till personlig smak)

ja jag tycker den såg fräch ut:P men ja massa grejer och sånt klarar jag mig utan men sitter det där gör de inget tongue
bara fina fälgar och tonade rutor för hundarnas skull så räcker de på min bruks bil smile kanske ska slå en pling ? å se va de för objekt tongue brukar ju ofta dyka upp mer saker som är fel när man ringer haha tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
19 augusti 2012
compact skrev:
it_mutt skrev:
compact skrev:

ja jag tycker den såg fräch ut:P men ja massa grejer och sånt klarar jag mig utan men sitter det där gör de inget tongue
bara fina fälgar och tonade rutor för hundarnas skull så räcker de på min bruks bil smile kanske ska slå en pling ? å se va de för objekt tongue brukar ju ofta dyka upp mer saker som är fel när man ringer haha tongue

Ja, jag vat att min far (som också har en 02:a (samma modell då) ) tycker att det är snyggt så

Det kan det ju vara värt, är det i närheten är det ju bara att åka o titta o pilla o känna o se om allt verkar stå rätt till med den smile

Vet ju skräckexempel från egen erfarenhet "ja den är så fin så" sen när man kommit o tittat på bilen har den varit helt uppäten i karossen "ja men det är väl inte så farligt, sånt man får räkna med" tongue

100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
compact skrev:
it_mutt skrev:

Ja, jag vat att min far (som också har en 02:a (samma modell då) ) tycker att det är snyggt så

Det kan det ju vara värt, är det i närheten är det ju bara att åka o titta o pilla o känna o se om allt verkar stå rätt till med den smile

Vet ju skräckexempel från egen erfarenhet "ja den är så fin så" sen när man kommit o tittat på bilen har den varit helt uppäten i karossen "ja men det är väl inte så farligt, sånt man får räkna med" tongue

tyvärr har jag rätt långt så har frågat om massa mer bilder innan smile ja jag har vart med om det.. skit fin bil inga problem sen så kommer de... ähhh a just de rutan e spruken och ähh låset funkar ju nog inte sen så kan dra ur batteriet osv osv haha men så är la de i begagnade världen tongue

Sök