25 maj 2011, 15:24 Jaha, då sprang med ut med kameran och tog lite bilder på lite småsaker.
Först och främst måste jag säga att jag aldrig gillat MX-5 alls. Tycker dom i orginalskick
är fruktansvärt fula, och då är det speciellt popup-lysena som jag stört mig extra på.
På den här sitter en ovanlig JDM-modell som man kan säga avgjorde att jag köpte just den här bilen.
Sett folk sätta dit quadlights, men det tycker jag faktiskt är ännu fulare än orginal. :roll:
Kör iaf med dom uppe hela tiden, då jag tycker det ändrar hela bilens linjer till det bättre
JDM lowlift headlights med rektangulära lyktor:
En liten bild på kontoret. JDM 180km/h mätarhus och en mazdaspeed sportratt monterad på Snap off. Snapoff-navet monterade jag först och främst som stöldskydd, men även för att få ut ratten lite mera. Alla som är över 150cm och kör sänka miator förstår nog vad jag menar när jag säger att det är svårt att glamoröst försöka kliva ur bilen när man parkerat den. Blir inte bättre när bilen är högerstyrd så man kliver ur och upp på en trottoar. Ganska många som fått sig ett gott skratt när man ålat sig ut :roll:
Kontoret:
Följande två bilder är på två saker jag tycker är lite småroliga på insidan. Man brukar ju säga att detaljerna är allt, och i vissa fall är jag villig att hålla med.
JDM Doublefold solskydd. Ganska värdelösa, men ovanliga och i mina ögon fräsiga
JDM emergency flare, något som dom tydligen brukar plocka bort vid import från Japan, men som till min stora lycka sitter kvar i denna bil
Föregående ägare var snäll och pulverlackade nedre bärarmar runt om och stabilisatorstagen bak i vitt, något som ser lite tufft ut när man ligger bakom. Notera även den smälta plasten runt utblåset. Inget jag vill åtgärda, det ska synas att bilen används både hårt och mycket
Dom små regplåtarna som polaren som importerade bilen lyckades snacka sig till är jag också väldigt glad över!
Stjärten, och ja, jag vet att bilen är smutsig på alla bilder. Nya parkeringsplatsen är under ett träd... (N)
Har senaste tiden beställt massa nödvändiga saker från england, så som kamrem, vattenpump och annat tråkigt som var nödvändigt inför kamremsbytet som gjordes för att par helger sedan. Råkade då även beställa hem huvlyftare som monterades nu i veckan, en modifikation som jag är väldigt nöjd med. Man slipper det jobbiga huvstaget när man mekar under huven, och det känns på något sätt jävligt bra att huven åker upp själv när man öppnat huvlåset
IL Motorsport hoodlifters:
Sist en liten sommarbild som bevis på att bilen används flitigt. Viktigt att funktionstesta diffbromsen dagligen, så man inte drabbats av haveri över natten :roll: Hatten är nu permanent återmonterad. Inte för att jag inte gillar att åka nercabbat, men för att jag tycker hardtopen gör jävligt mycket för utseendet
Det var allt för nu, återkommer med fler uppdateringar och bilder på vad som har hänt och kommer hända!
MVH Frans