2756
Sök

Ska hyra bil på folksams bekostnad, vilken får jag välja ?

454 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Jag ska lämna in bilen på en försäkringsskada och har blivit berättigad till en hyrbil. Dock får jag betala 1/3 av kilometerkostnaden själv. Jag kan hyra hos Hertz eller OKq8. Någon som vet om jag kan hyra vilken bilmodell jag vill eller måste den vara likadan som den bil jag lämnar på lagning ?
Är lite sugen på nån roligare bil under tiden än min V50.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 augusti 2012
Hertz själva har nog svaret.

2 266 Inlägg
22 augusti 2012
En bil i samma modell eller storleksklass är de som gäller tråkigt men sant kanske en mindre modell också. Så var de när jag lämna in min s70 på rep/lack fick en s60 att åka i så länge.

svetsdiff !!!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 augusti 2012
Bör stå under villkor i ditt avtal, men oftast så är det en likvärdig bil du är berättigad till.
Ett litet undantag brukar vara om du måste ha en automatlåda, då har du ofta rätt till en bil med den utrustningen oavsett om firman endast har en stor Mercedes eller BMW inne som uppfyller dina krav och du lämnat in en VW Polo.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 046 Inlägg
22 augusti 2012
Vilken bil har du? Är de en liten bil så kan du inte ta nån viker med 7000 hästar om du nu tror de tyvärr..

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

carzy
461 Inlägg
22 augusti 2012
En bil i samma storlek som din V50 är du berättigad ifrån Hertz,kan även välja en mindre tyvärr inte en större om du inte kan flörta in dig hos den som gör din bokning.

Team BSG

Sök