3481
Sök

Saab 9000 TURBO bluddrar/ hackar

54 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
tja blir fan inte klock på min saab fellet är att den har ojämn tomgång hackar, bluddrar och är orkeslös

1 062 Inlägg
23 augusti 2012
Kan vara fel på MAP-sensor, DI, tempgivare, tändstift osv.
Bara att plugga in diagnosen eller testa med att byta en sak i taget.

M.V.H.

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
joo de blir att åka å felsöka i morogn big_smile

12 Inlägg
24 augusti 2012
Kolla vacum slangarna. Kanske den tunna slangen till mappsensor.

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
alla vakumslangar och tryckslangar är nya (do88)big_smile

12 Inlägg
24 augusti 2012
Ok då e de stift, mv eller kassetten skulle jag tro..

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
jo jag har dom tankarna jag med men stiften är relatift nybytta å vad jag vet så brukar väl inte bilen bete sig så som den gör nu när det är TK de är fel på eller??? den brukar väll avslöja sig när laddet kommer men jag kanske har fattat de helt fel:D  ska rycka R slangen till MV när jag slutar jobbet får se om de blir bra då för då blir de att åka å köpa en ny mv big_smile
Senast redigerat av dojema (24 augusti 2012)

513 Inlägg
24 augusti 2012
Humm dålig tomgång och bluddrar.
Går den fett? Låter som den skjuter på en massa soppa.
Tänker mer i banorna tempgivare, mapsensor, lmm.

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
ska kolla stiften i morogn å se om dom är sotiga. lmm har jag ingen på min saab. å de är inte bara på tomgången den är dålig utan nästan mer när man ska köra iväg å när man kör

513 Inlägg
24 augusti 2012
Vet inte vad jag tänkte med då du har t5 med map. Sorry.
Men blir den värre ju mer ladd du utsätter den för? Kassetten brukar visa täken på att ge upp genom att hacka osv på höga ladd, inte vid normal körning. Har du otur så kan det vara början till blåst topppackning.

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
ingen fara tongue va vid ett tillfälle i går innan jobbet så när jag tröck på fult så gick den som vanligt äfter 3500vr så
kom jag på nu hehehe

513 Inlägg
24 augusti 2012
Kolla om motorn går fett det är mitt tipps och kolla om du har övertryck i vevhuset. Tecken på blockpackningen som tyvärr är ett vanligt fel på t5.

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
yes ska kolla alla förslag här nu big_smile återkommer med antingen ett gott resultat eller döligt tongue

513 Inlägg
24 augusti 2012
Hoppas på tempgivaren, den är billig. Hoppas det löser sig.
Bara för sakens skull så har jag ytterligare en dålig kassett i min bil nu, tycks inte gilla att jag kör e85.

7 274 Inlägg
24 augusti 2012
Vilka stift kör du med?

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
har för mig att jag ha r BCPR7ES-II. mm hoppas på att det är nå biligt fel big_smile

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
kan nu meddela att de som orsakade felet är magnetventilen så har beställt en ny på mekonomen big_smile tack för alla tipps ha de gött allt folk å sov gött tongue

1 062 Inlägg
24 augusti 2012
dojema skrev:
kan nu meddela att de som orsakade felet är magnetventilen så har beställt en ny på mekonomen big_smile tack för alla tipps ha de gött allt folk å sov gött tongue

En trasig magnetventil kan ju knappast ha orsakat alla felsymptom som du beskrev ovan, tex dålig tomgång...

M.V.H.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
24 augusti 2012
AndreasPlars skrev:
En trasig magnetventil kan ju knappast ha orsakat alla felsymptom som du beskrev ovan, tex dålig tomgång...

M.V.H.

+1

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

54 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
nä tycker det är jävligt mysko jag med men när jag drar bort Rslangen så går den bra å när jag sätter dit den så går den skit men kan ju va en tillfälighet ba ska i villketfal somhelst lämna in den på felsökning
MVH

Sök