2144
Sök

Bmw 328 - kopplingsbyte

243 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
#1
Tjenare, känner att de börjar bli dags att bmwn får en ny koppling han är lite dålig..
Lägger man i 5an o ger fullt slirar det.

Några tips om var och vad jag ska ha för koppling osv?
Har en bmw 328 e36 -97a m52b28.

Vill inte att bilen fan ska slira koppling bl.a när man sladdar o liknande.
Så fundera på om de är värt o köpa en 6 puckad sinter koppling då?

Samt behöver jag byta ut allting (lamell, urtrampningslager, cylinder osv..)?

Funderade på o bara köpa en lamell då?

Ska använda bilen till lite lek o vardag då..

Hitta något skapligt här kanske?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/kop … index.html

har ingen aning om jag har stum eller fjädrande lamell hur får jag reda på det?

Tackar för alla tips o trix!
Mvh Max

1 364 Inlägg
27 augusti 2012
#2
Bytte på min 328i e46 själv det du behöver är hyls torx samt något att centrera lamellen med annars är det inga speciella verktyg, passa på att bytt allt när du endå är igång, Lamell,tryckplatta,uttrampningslager


Köpte min grejer från schmiedermann och det har funkat kannon!


243 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
#3
Beangt skrev:
Bytte på min 328i e46 själv det du behöver är hyls torx samt något att centrera lamellen med annars är det inga speciella verktyg, passa på att bytt allt när du endå är igång, Lamell,tryckplatta,uttrampningslager


Köpte min grejer från schmiedermann och det har funkat kannon!

Okej, tack för tipsen smile
Köpte du en orginal eller något värre? Samt priset? smile
Orkade inte kolla nu, tar de nog imorn drf fråga ja.. smile

1 364 Inlägg
27 augusti 2012
#4
MaxxeT skrev:
Beangt skrev:
Bytte på min 328i e46 själv det du behöver är hyls torx samt något att centrera lamellen med annars är det inga speciella verktyg, passa på att bytt allt när du endå är igång, Lamell,tryckplatta,uttrampningslager


Köpte min grejer från schmiedermann och det har funkat kannon!

Okej, tack för tipsen smile
Köpte du en orginal eller något värre? Samt priset? smile
Orkade inte kolla nu, tar de nog imorn drf fråga ja.. smile

köpte orginal, kommer inte ihåg vad det kosta dock men det var under 2000 med allt


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 augusti 2012
#5
Original bil = original koppling. Den håller för att sladda.

Ska du trimma i framtiden (turbo) så kör m20 svänghjul å startmotor + 6p sinter å sachs 618 tryckplatta

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

243 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
#6
Beangt skrev:
köpte orginal, kommer inte ihåg vad det kosta dock men det var under 2000 med allt

Låter ju billigare än mekonomen iallafall (2748:- på mekonomen / kopplingssats)

ToTTeN skrev:
Original bil = original koppling. Den håller för att sladda.

Ska du trimma i framtiden (turbo) så kör m20 svänghjul å startmotor + 6p sinter å sachs 618 tryckplatta

Helt säker på de här, för ingen lust o byta koppling lika fort igen? eller om 2000 mil..

243 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
#7
bumpar lite då!


Sök