3234
Sök

Motortätning man häller i kylarvätskan. bra eller anus?

E.T phone home...
212 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
Köpte biltemas motortätning..
Fick senare tips om Berkley eller holtz som skulle vara bättre...
Biltemas kunde tydligen gegga för mkt och täppa för kanaler som inte borde vara täta.. :-P

Nån som teatat nån av dessa?
Jag har läckage nånstans.. Inte kollat så noga var.. Tånkte bara son tillfällig lösning...

klabbarpan
3 041 Inlägg
28 augusti 2012
Häll i tre påsar malen ingerfära smile funkat fin fint i mina räcers;)

E.T phone home...
212 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
Eehhh.. Låter som jag får be frugan fixa bilen då... Ingefärra??.. Mcgyver fix..

Ovejävel!
261 Inlägg
28 augusti 2012
Holtz funka fint korka igen läckage i kylaren.

Har med hört det med ingefära, om inte annat kommer de lukta gott smile

Kör du så dör du!

5 119 Inlägg
28 augusti 2012
angående ingefärra,  hade en gammal 190d förut som vinterbil. fick lekage på kylaren å slog i kylartätning från mekonomen. kommer inte ihåg märke. började läcka efter en vecka. köpte den dyrare kylartätningen på mekonomensom köps i konservburk.börja läcka. så pröva ingefärra å höll nått år innan läckan kom tillbaka. men fixa läckan i stället. kylartätning tätar mer än kylare... syns i toppar osv dirrekt om det ha vart kylartätning i :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

E.T phone home...
212 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
ska kolla vattenpumpen.. många som sagt att de brukar vara där det läcker..??...
har som sagt inte kollat nåt.. får väll göra en liten koll.. svårt att hitta nån så litet läckage bara...

13 Inlägg
28 augusti 2012
Jag slängde i ingefära på skodan och den är fortfarande tät. Kanske hade tur:P

E.T phone home...
212 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
varför ingefära tänker jag?.

13 Inlägg
29 augusti 2012
Gammalt beprövat trix. Nisse sa att det kan täta mindre läckor och jag prövade bara för att..

438 Inlägg
29 augusti 2012
Använder aldrig sånt skit igen om det inte är verkligen kris, hade inte värme i bilen på två veckor och det tog mig rätt lång tid att spola rent värme paketet från den där jäkla kylar tätningen,
letar hellre upp vart det läcker och fixar det än att klydda med det igen tongue
OBS!!! detta är min högst personliga åsikt!!

MVH VAnd3rsson

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 augusti 2012
Det läcker ofta & gärna vid termostathuset på 4,0 sexan, kandidat två är pumpen. Kylartätning får bara hällas i gammalt skrot t.ex vinterbilar & man får för faaan inte glömma att stänga av värmen!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

E.T phone home...
212 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
men du då får jag väll titta vid termostat huset och pumpen..

Jag är inte mkt för såna mirakel kurer heller.. vill hellre göra riktigt..

Motortätning är nog anus.. om tillomed ingefära verkar föredras.. jag tänker inte hälla i ingefära i min bil,,, (kanske lite kryddpeppar dock och en nypa kanel)

Är väll nån liten packning som behöver bytas då kanske bara..
Senast redigerat av Teljemo (30 augusti 2012)

2 266 Inlägg
30 augusti 2012
Kanel,snus och även ägg funkar som kylartätning
Körde på kanelen i min ford lukta nybakat jämt om den wink

svetsdiff !!!

E.T phone home...
212 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
Snart kan man jobba som bilmek med restaurant utbildning...

Dr. Mörker
211 Inlägg
2 september 2012
Ja kylartätning är nog inte bara anus det är nog nått som borde förbjudas. Det korkar igen alla tänkbara hål och värmepaket. Ingefära är nog bra till filmjölk smile. Men det bästa är nog trotts allt att laga läckan smile

Självlärd
3 083 Inlägg
2 september 2012
Har även hört att Grov snus LÖS ska fungera. Slänger du i ett par portionspåsar blir det nog tätt lite var stans wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 september 2012
Volvo142_73a skrev:
Har även hört att Grov snus LÖS ska fungera. Slänger du i ett par portionspåsar blir det nog tätt lite var stans wink

Funkar iaf till läckande gängor på järnrör. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 Inlägg
19 februari 2015
Det finns bra och dåliiga produkter som alltid, den som fungerar för små läckor är Rislone. Fick tips av min kollega som köpt den på BDS eller AD för 3 år sedan. Den kloggar inte igen systemet och installeras i fabrik hos Subaru, GM, Ford mfl. som förebyggande. Det viktigaste är att det fungerar och är OEM godkänt för alla glykoler och kylsystem när jag använder produkter i verkstaden. Chers, BTW ingefära är bra i wook.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
19 februari 2015
Du behöver inte väcka 3 år gamla trådar, men bra info...

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Sök