amatörbygge .Vill ju ha en bra bruksbil som jag kan dra biltrailern med när jag ska köra meanbunny på tävlingar. (så man får med sig däck mm) Vill ju inte vara trailerqueen ,men om man har nåt lika fränt dra med så borde man ju... Visa mer
När jag växte upp (född -58) så var dom inte allt för ovanliga...men finns det många kvar nuförtiden? Är väl inte världens hetaste veteranbil...
i sommar har jag sett 3 st körklara fina ute på diverse träffar samt vet av 4-5 st skogsvrak som står men dom flesta är av den nyare varianten med rätthängda dörrar å panoramaruta
55-57 fanns dkw 3=6 sen bytte dom namn till au1000 från 58 och 59-60 nånstans kom panoramarutan samt rätthängda dörrar 63 var sista året finns som 2 dörrars 4 dörrars och kombi samt finns en modell som heter dkw monza med samma motor men sportcoupe som jag skulle vilja ha
Senast redigerat av LilleSKUTT (23 september 2013)
sakta men säkert går det framåt börjat mecka elsystem denna vecka men vart dåligt med tid i garaget pga annat pyssel å lite dålig inspiration men snart så
Tackar .. just nu är det lite myckt annat som tar tiden i anspråk men nån timme varje vecka läggs på projektet . nytt denna vecka är lite snabbkontakter till elsystemet beställt och påväg in samt börjat med avslutningen framtill på chassirören kommer bild när dom är påplats förhoppningsvis under helgen men måste ju hinna med å sladda lite oxå + fredagskvällarna går ju bort på isrodsprojektet
går för sakta nu men snart långledigt över jul så siktar på elsystem ska bli klart då + sista på ramen samt handbroms . om möjligt försöka fixa avgassystemet då oxå