2675
Sök

Saab 9-5 2.0T -00 Små fix och uppfräschning!

Vänt om bollen nu, motorn verkar fungera klockrent som den skall och allt går någorlunda enligt planerna.

197 930 Visningar
Projektet avslutat 30 juli 2013
589 Inlägg
14 oktober 2012
#361
nej inte i 9-5an, jag har haft funderingar på att göra det.. men känns som så mycket arbete, är rätt nöjd med mitt as2 system så får lessna på det först;)

saab turbo!

589 Inlägg
15 oktober 2012
#362
juste påtal om ingenting tongue din stereo är rätt ovanlig som jag förstått det! för både prestige och premium har kassett+cd medans din endast har cd. minns inte vad den här modellen heter men kul att se iaf:)

saab turbo!

2 712 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
#363
stojf skrev:
juste påtal om ingenting tongue din stereo är rätt ovanlig som jag förstått det! för både prestige och premium har kassett+cd medans din endast har cd. minns inte vad den här modellen heter men kul att se iaf:)
Förstår ändå inte meningen med kassett på en så pass ny bil finns väl ingen som använder det idag? :o

Jag tycker även CD är stenålder... hatar skivor de blir bara repiga smile
Bättre med USB då smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

589 Inlägg
16 oktober 2012
#364
nä men fortfarande fans det nog folk som använde kassett -99 så ah, men jag håller med och det kommer säkert vara standard i många bilar med usb snart:)

saab turbo!

3 182 Inlägg
16 oktober 2012
#365
min fru använder kassett i vår saab 9-5.

2 712 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
#366
stojf : Usb eller AUX smile
Vår Volvo v70 - 06 har Aux i mittfacket smile

pukan: jaså? :o
Där ser man smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

961 Inlägg
16 oktober 2012
#367
pukan2 skrev:
min fru använder kassett i vår saab 9-5.
tänkte först, hur gammal är han inte dådå, tittade in på din profil och blev överraskad, jag trodde det bara var gamlingar som använder kassett yikes

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

589 Inlägg
16 oktober 2012
#368
jo många nybilar har ju aux orginal, smile

saab turbo!

3 182 Inlägg
16 oktober 2012
#369
KBAragger skrev:
pukan2 skrev:
min fru använder kassett i vår saab 9-5.
tänkte först, hur gammal är han inte dådå, tittade in på din profil och blev överraskad, jag trodde det bara var gamlingar som använder kassett yikes
hon lyssnar på gamla hiphop band. frugan är 26år. anledningen till bandlysneriet är att stereon i saaben inte har usb ingång så då fick det bli leta upp gamla banden.

961 Inlägg
16 oktober 2012
#370
pukan2 skrev:
KBAragger skrev:
pukan2 skrev:
min fru använder kassett i vår saab 9-5.
tänkte först, hur gammal är han inte dådå, tittade in på din profil och blev överraskad, jag trodde det bara var gamlingar som använder kassett yikes
hon lyssnar på gamla hiphop band. frugan är 26år. anledningen till bandlysneriet är att stereon i saaben inte har usb ingång så då fick det bli leta upp gamla banden.
ahaa, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … reo-24686/ problem solved? tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

2 712 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
#371
man måste ha monteringsram i saaben wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..

3 182 Inlägg
16 oktober 2012
#372
KBAragger skrev:
pukan2 skrev:
KBAragger skrev:

tänkte först, hur gammal är han inte dådå, tittade in på din profil och blev överraskad, jag trodde det bara var gamlingar som använder kassett yikes
hon lyssnar på gamla hiphop band. frugan är 26år. anledningen till bandlysneriet är att stereon i saaben inte har usb ingång så då fick det bli leta upp gamla banden.
ahaa, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … reo-24686/ problem solved? tongue
detta vet jag mycket väl om men man måste ha en ram samt isokontakten samt det viktigaste av allt är jag är arbetslös så dom 649kr + resten är på tok för mycket.

75 Inlägg
16 oktober 2012
#373
köp ett såntdär "auxband" då wink


589 Inlägg
16 oktober 2012
#374
jo i slutändan är de lättare att köpa en dubbeldin, och billigare ifall man inte ska ha nå värsting värstng

saab turbo!

2 712 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
#375
stojf skrev:
jo i slutändan är de lättare att köpa en dubbeldin, och billigare ifall man inte ska ha nå värsting värstng
Om du ska köpa dubbel-din så rekommenderar jag starkt den jag har smile

Riktigt trevlig design och bra pris smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

3 182 Inlägg
17 oktober 2012
#376
amoreex skrev:
stojf skrev:
jo i slutändan är de lättare att köpa en dubbeldin, och billigare ifall man inte ska ha nå värsting värstng
Om du ska köpa dubbel-din så rekommenderar jag starkt den jag har smile

Riktigt trevlig design och bra pris smile
behövde du köpa en extra sladd för att få den o funka i bilen. eller funkade den som följde med.

2 712 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
#377
Saab använder sig utav vanliga iso kontakter.. det sitter 3 i bilen men är bara 2 ingångar i stereon.. den övre kontakten är för att original stereon ska kopplas till SID.

Däremot krävs en adapter för att få antennen att fungera.. men den kostar väl 80 kr:)

Plötsliga stoppet är det som dödar..

3 182 Inlägg
17 oktober 2012
#378

2 712 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
#379
pukan2 skrev:
är det denna man behöver då.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … PIN-31158/
Kanske det är.. men har fått reda på att denna passar då en som köpte samma stereo köpt den här

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … c5-27.html

Plötsliga stoppet är det som dödar..

75 Inlägg
17 oktober 2012
#380
det är lika antenn adapter, sedan behöver du byta så röd kabel sitter i gula kabelns stift, då stereon bara verkar ha matning från täntningshålet och inte en enkom kontinuerlig +(röd), så att minnet bibehålls i stereon.



Sök