1 september 2012
Trådstartare
Lika bra att göra en egen tråd för denna fråga än den jag ställde i den andra delen av forumet...
Volvo 740 -87.
När jag startar min 740 kall går den dåligt och vill inte gå på alla cylindrar(tror jag). Det puffar lite brun/nästan svart ur avgaset, och gasar man ser man nån form av brunsvart rök. Inget som hänger i luften, inget som ligger kvar. Har man en vit pappskiva under utloppet på avgaset så ser man den röken. Om ni förstår hur jag menar, det blir inte som vattenånga som snirklar sig upp och flyger i luften.
Jag vill få det till att han går för fett. Det låter riktigt som han går fett för står man och väntar på att han blir varm så märker man det på sekunden.
Motorgången lugnar sig direkt, pruttandet ur avgassystemet slutar och han ryker ingenting. Har ett litet läckage på avgaset, och när han e kall pruttar det riktigt mkt ur det, sen när han får för sig att han är varm slutar det mjukt och tvärt. Och tempmätaren behöver inte stiga ett visst för att han ska lugna sig så jag vet inte vid vilken temp detta gäller.
Vill ju få det till att han går för fett, kanske på en cylinder eller över hela. Vill inte byta saker hit och dit utan att höra lite teorier om detta först.
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!