Har själv gjort operationen som nybörjare. Gällande kamkedja drog jag fast kedjan i kam-dreven med kattstrypare innan jag plockade bort dreven från kamaxlarna. Gör man så behöver man inte oroa sig för att förstöra inställningen. Dock är det alltid en bra idé att nolla den före hur som.
Det finns ett stag under insuget som är lätt att missa när man tar isär allt, bara ett tips.
När du sätter ihop allt igen är det svårt att få på avgasgrenröret när toppen är monterad. Jag fick ta ut pinnskruvarna för att få dit det, men blev även tipsad om att det räcker med att lossa motorfästet som sitter där.
Det är väl vad jag kommer på på rak arm. Lycka till med skruvandet!
Edit: En sak till... Jag lät fördelaren sitta kvar för att inte förstöra tändinställningen. Tyvärr skruvade stället som planade toppen bort den när de skulle spänna fast toppen i maskinen. Nu gick det att se hur min suttit om man ansträngde sig, men att göra någon sorts märke kan vara en bra idé.
Senast redigerat av Trekmeister (9 september 2012)