hej, jag undrar hur jag får bort dessa"porer" eller vad jag ska kalla det från mina klarglas, om det ens går. går det att våtslipa tro?, bilden är tagen efter en polering som inte gav någonting. Eller hur går man tillväga när det är glas lyktor? tips är välkommna
Aa, förstod nästan det, jag har läst runt lite, och man ska tydligen inte göra detta på glas, vilket är synd, för det är inte så snyggt med grumliga glas, måste ju finnas något sätt att få dessa att bli bättre
Jag var hos Auto Wash Express - Ditec-certifierade. Där slipade dom upp lamp plasten så dom blev som nya. SÅ här skriver dom:
Dr Headlamp - 750kr Slitna och gulnande plaststrålkastare går att återställa genom att man noggrant rengör plasten, polerar bort repor och beläggningar och sedan förseglar ytan. Skyddet som läggs på är baserat på nanoteknik och skyddar gamla såväl som nya strålkastare under lång tid. 750 kr per bil. Det tar 4 timma
Jag var hos Auto Wash Express - Ditec-certifierade. Där slipade dom upp lamp plasten så dom blev som nya. SÅ här skriver dom:
Dr Headlamp - 750kr Slitna och gulnande plaststrålkastare går att återställa genom att man noggrant rengör plasten, polerar bort repor och beläggningar och sedan förseglar ytan. Skyddet som läggs på är baserat på nanoteknik och skyddar gamla såväl som nya strålkastare under lång tid. 750 kr per bil. Det tar 4 timma
för att kunna averka/polera något material så måste medlet vara hårdare än materialet. Och vad jag vet finns det inget sätt att lätt och billigt kunna få tillbaka glas till sin forna glans. Enklast är nog att köpa nya glas.