3962
Sök

Klarglas

114 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
hej, jag undrar hur jag får bort dessa"porer" eller vad jag ska kalla det från mina klarglas, om det ens går.
går det att våtslipa tro?, bilden är tagen efter en polering som inte gav någonting.
Eller hur går man tillväga när det är glas lyktor?
tips är välkommna smile

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=38201265540PMc414
Senast redigerat av antond93 (6 september 2012)

1 926 Inlägg
6 september 2012
Testa att våtslipa, finns före/under/efterbilder i mitt galleri

114 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Spelis skrev:
Testa att våtslipa, finns före/under/efterbilder i mitt galleri

Okej, är det "glas" eller plast? sad

1 926 Inlägg
6 september 2012
Plast. Iallafall på min

114 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Spelis skrev:
Plast. Iallafall på min

Aa, förstod nästan det, jag har läst runt lite, och man ska tydligen inte göra detta på glas, vilket är synd, för det är inte så snyggt med grumliga glas, måste ju finnas något sätt att få dessa att bli bättre smile

1 926 Inlägg
6 september 2012
Åk förbi någon rekondfirma och prata, dem ger säkert tips på hur du ska gå till väga och vilka produkter du ska använda, som du säkert kan köpa där smile

114 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Jag får väl ta att göra det smile

1 926 Inlägg
6 september 2012
yes! Annars får du investera i nya wink

Laaaang
320 Inlägg
6 september 2012
Har inte Ditech nån "lagnings kur" för glas?

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

114 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Christensson skrev:
Har inte Ditech nån "lagnings kur" för glas?

Ingen aning, vet du någon som testat?

845 Inlägg
7 september 2012
Jag var hos Auto Wash Express - Ditec-certifierade. Där slipade dom upp lamp plasten så dom blev som nya. SÅ här skriver dom:

Dr Headlamp - 750kr
Slitna och gulnande plaststrålkastare går att återställa genom att man noggrant rengör plasten, polerar bort repor och beläggningar och sedan förseglar ytan. Skyddet som läggs på är baserat på nanoteknik och skyddar gamla såväl som nya strålkastare under lång tid. 750 kr per bil. Det tar 4 timma

114 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Jimpiz skrev:
Jag var hos Auto Wash Express - Ditec-certifierade. Där slipade dom upp lamp plasten så dom blev som nya. SÅ här skriver dom:

Dr Headlamp - 750kr
Slitna och gulnande plaststrålkastare går att återställa genom att man noggrant rengör plasten, polerar bort repor och beläggningar och sedan förseglar ytan. Skyddet som läggs på är baserat på nanoteknik och skyddar gamla såväl som nya strålkastare under lång tid. 750 kr per bil. Det tar 4 timma

Jag har glas, det är det som är problemet smile

1 534 Inlägg
7 september 2012
Jag funderade på en grej iom att jag har samma problem och också har glas på min, att klarlacka och sedan lägga en skyddsfilm på?

Testade att klarlacka på en liten yta och "porerna" vart inte lika synliga, blev liksom blankare.

Men jag har inte kört hela vägen än, men det blir väl att testa det..

Det jag är tveksam till är hur klarlacken tål den värmen som blir av ljuset och om klarlacken kommer sitta kvar eller släppa..

114 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
jetta16v skrev:
Jag funderade på en grej iom att jag har samma problem och också har glas på min, att klarlacka och sedan lägga en skyddsfilm på?

Testade att klarlacka på en liten yta och "porerna" vart inte lika synliga, blev liksom blankare.

Men jag har inte kört hela vägen än, men det blir väl att testa det..

Det jag är tveksam till är hur klarlacken tål den värmen som blir av ljuset och om klarlacken kommer sitta kvar eller släppa..

Okej, ta bilder på före och efter så kan du visa resultatet, närgångna bilder alltså smile

2 046 Inlägg
7 september 2012
Har hört att man kan använda tandkräm på glas, vetifan om de är en myt.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Pim_Pim
7 september 2012
Jag har hört att man kan använda rävbajs på glas..

Prövat 3M polish ?

767 Inlägg
7 september 2012
undrar om man kan fixa det när de e glas...

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

188 Inlägg
7 september 2012
för att kunna averka/polera något material så måste medlet vara hårdare än materialet. Och vad jag vet finns det inget sätt att lätt och billigt kunna få tillbaka glas till sin forna glans. Enklast är nog att köpa nya glas.

114 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
DandanRacing skrev:
http://shop.bollnasbilvard.se/professionellt-glaspolerings-kit-p-671-c-379.aspx

EJ testat själv..

//Andreas

Okej, verkar intressant, vore dock intressant om det bara gick att köpa bara medlet, för nya klarglas går på 800-900 smile

Sök