Projekt: Renovering av en krockskadad Volvo 740 GL -87
Har varit medlem nu ett bra tag, alltid fascinerats av hur duktiga folk är på renovera, bygga och göra om bilar.. eller helt enkelt bara är duktiga på att skruva. Vilket är motsatsen till vad jag är.. Följer mest logiken i det... Visa mer
det kan jag inte säga säkert då jag inte vet. dock kan jag ta delar från en 88 till min 92-a inte provat med äldre eftersom alla i min direkta närhet sagt att det inte passar
Fronten är borttagen, det mesta som behövdes, va lite pill att plocka bort, men fick hjälp av min bror och en kompis till min far, men brukar ju alltid vara lättast att plocka bort än att sätta dit.
Plåten lyktan sitter i sitter fast med svetspunkter och var inte skruvad fast.. vilken jag trodde den skulle vara.. vilket drog ur lite energi i kroppen..
Får klura lite på bästa sättet att få till detta bra.. Min tanke var antingen rikta skiten eller skära ut det värsta och svetsa dit bra plåt från reservdelsbilen.
Som den står nu, väntar på att få hem reservdelsbilen så man kan börja kolla med lyktan och blinkersen hur farligt plåten blev tillknycklad.
Tjenare, efter 2 dagar skruvning har vi fått dit fronten, allt som saknas är bara huven.
Reservdelsbilen, som f.ö ska konverteras till isbil, bygga om fronten, ny kylare och lite smått&gott.. Köptes tillsammans med brorsan för ynka ~750kr var.
Ny grill ska införskaffas, så snart som jag fått dit huven.
En tråkig sak!
Märkte en tråkig sak när vi försökte sätta huven på plats är att fronten har vridits med ca 5-10mm.. pga krocken.
Det ska vi försökta rikta till med hjälp av traktorn, sätta en kätting i ett hål i stötfångaren fram, så att den dras i sidan där krocken inträddade.. så att den riktas rätt.
Fick tips av en mekaniker, då han hade gjort desamma med en som var krockskadad.
Sådant man får räkna med helt klart, men värt om man lyckas.. 2750kr för en helt okej volvo 740.
Reservdelsbilen, som f.ö ska konverteras till isbil, bygga om fronten, ny kylare och lite smått&gott.. Köptes tillsammans med brorsan för ynka ~750kr var.
Ny grill ska införskaffas, så snart som jag fått dit huven.
En tråkig sak!
Märkte en tråkig sak när vi försökte sätta huven på plats är att fronten har vridits med ca 5-10mm.. pga krocken.
Det ska vi försökta rikta till med hjälp av traktorn, sätta en kätting i ett hål i stötfångaren fram, så att den dras i sidan där krocken inträddade.. så att den riktas rätt.
Fick tips av en mekaniker, då han hade gjort desamma med en som var krockskadad.
Sådant man får räkna med helt klart, men värt om man lyckas.. 2750kr för en helt okej volvo 740.
Knyt kätting runt ett träd och backa åt helvete. Funkar det med
roligt att se att du ordnade den fått tag i nån redig huv nu då?
Hej, blev aldrig någon redig huv, bilen kördes till skrot, såldes som reservdelsbil.. fick massa elfel, tog LMM, och bränslepumpsrelä i jämna mellanrum, aldrig gillat volvo, så kommer nog fortsätta med det!