Piratstikin skrev:
kör man med spruta så får man bort många stenskott efter något lager, men om man har ett stort så går det antagligen att lägga igen med dip först som typ med ett lack stift, sen att man dipar som vanligt ovanpå det. inte testat själv men borde gå iallafall
ang nummer 2 är jag osåker då jag aldrig testat elastiskt spackel? samt 3an är jag otroligt tveksam till att det går då dipen är så pass "oljig" plus att det är lite struktur i dipen gjort med spruta så är rätt säker på att det inte går att foliera på det
Dock går det att lacka eller flocka ovanpå dipen och änfå kunna dra bort det men tror inte det blir detsamma med folie dock.
Hej och tack för snabbt svar!
.
Kommer ifall det blir av köra med sprayburk.
Men om det är som du skriver så borde man kunna lägga på dip, slipa o spackla och sedan bara lägga ett lager lack själv innan man folierar?.
Eller löste jag det hela lite väl enkelt nu efter att ha varit uppe hela natten? xD.
Kommer inte ihåg vad spacklet heter men det finns ett vanligt som inte blir helt "stumt".
Två bonusfrågor: Hur klarar dipen värmediffen vintertid?. dvs från minus 30 till varm motor osv... risk för släpp?.
Samma fråga som ovan fast gällande vinyl...
Mvh Janken
Edit: Enda anledningen till att jag krånglar till det som fan är att jag vill kunna återställa till originallacken på relativt kort tid den dagen man tröttnar, alternativt vid försäljning.
Senast redigerat av Janken (17 juli 2013)
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"