hejsan på er ute i stugorna , har en liten undran om någon på detta kära forum har monterat ett lättat svänghjul på en 1,8t VAG motor någon gång? original väger ca 9,5kg och det jag e sugen på väger 6,3kg hur stor kommer skilldnaden att bli? i körbarhet alltså, kommer jag att ångra mig ? är det svänghjulet för lätt om bilen endast är chippad? kommer isåfall att kombineras med en steg 1 koppling med förstärkt lamell och tryckplatta:P
mvh Johan!
En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera
får väl hoppas det. för visst kul om den blir lite rappare o laddet ej blir lika segt men vill ju inte ha den så den blir ''jobbig'' i den vanliga trafiken och svajjig på tomgång osv , mvh
En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera
Att laddet är segt beror nog på själva turbon. finns något som kallas spolupptid. Även olika lager o utformning påverkar tror jag. kan väldigt lite om turbo. Men vet vad du menar med seg. Därför jag är toknöjd med min V6a. Svarar på en gång! Jag har en passat 1,8T också. Där svarar det inte alls hahahha
haha alltså mitt ladd kommer vid 2800 varv=kommer snabbare dit med lättare svnänghjul, o då kommer allt direkt, därför ja menade att den vart lite rappare, innan de e den ju inte sådär jätte hurtig ang din passat, då bör du nog kolla upp den om den inte svarar alls hahah
Senast redigerat av Johan_golfgti (13 september 2012)
En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera
Du säger att din chippade 1,8t är seg i ladden? Det är då inte min a4 1,8t (b5) som är chippad. Den skickar på effekt riktigt snabbt och det är ändå ett sk 210hk chip så någon hk borde väl komma iaf ^^
Passaten känns så jämfört med golfen. Men visst är den sliten med 23600mil på orginal turbon. Jag hade en Golf gti -00 o den var lika tråkig. Med chipp blir det roligare jag vet. Alla säger det.
Passaten känns så jämfört med golfen. Men visst är den sliten med 23600mil på orginal turbon. Jag hade en Golf gti -00 o den var lika tråkig. Med chipp blir det roligare jag vet. Alla säger det.
jo visst blir dom roliga , dock så måste jag ju byta koppling nu då är nära att ge sig nu, så då tänkte jag bli av med de där vidriga dubbelmassesvänghjulet med o dit med ett vanligt skulle ju vara kul med ett lättare
En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera
Du kommer snabbare upp i varv vid torrvarvning ja. När du är ute och kör så blir det ingen skillnad så laddtrycket.
skillnad har ja ju dock inte nämnt? lättare svänghjul=mer varvvillig?,right? kommer fortare till upp till fullt laddtryck?(2800rpm) eller vad syftar du på ? verkar som att ingen svarar på vad tråden egentligen handlar om här
En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera