2271
Sök

Få mer bas

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
ExtraKim skrev:
Emilius: Men allvarligt vad är det som du inte förstår? VART har jag förespråkat att han skall använda olika steg? Han kan använda ETT av de stegen han redan har, han har DVC 2ohms basar d.v.s han kan få ut 700WRMS ur Zachry steget. Visst det är inte tokmycket effekt med 350Wrms per bas, men det räcker oftast längre än man tror.
Du förespråkar 2000wrms, det skulle i TEORIN innebära en ökning på ca 4.5dB (vid 2100Wrms) om du har en ljudtrycksökning som ökar linjärt enligt teorin, vilket det sällan gör. Skulle man kunna öka 4.5db genom en bättre låda? Ja det är inte helt omöjligt!

Jag använde Kicker KX1200.1 när jag blev europa trea 2004 och jag använde B2 Audio "Mono" MK 1 när jag blev svensk mästare 2010. Om det är mer du undrar så föreslår jag att du besöker min profilsida och går igenom de länkar som finns där.

Edit: Stavfel.

Vad är det du inte förstår? Ska jag upprepa mig igen?
Om du inte tycker steget spelar någon roll alls, vilket du gör, då kan han lika gärna ha kvar båda stegen.
För det spelar INGEN roll ALLS, är du med nu, bokstavera, I N G E N R O L L

Jag förespråkar inte 2000rms, jag förespråkar ett steg som lämnar det, för att sedan ställa in gain rätt,
och därmed troligtvis få ut samma pulver som han nu får ur sina steg som står på max, fast denna gången MED REN SIGNAL

Jag har själv B2 Mono, fast då Mk2, i min bil. Kanske dags jag börjar tävla då och slår dig så kanske man kan få tyst på dig någon gång. Fast å andra sidan hävdar jag mig inte genom att radda upp titlar i EM så vad spelar det för roll, jag gör det för att lyssna på musik, högt.

Varför köper du ett sånt slutsteg när det går lika bra med Biltema?

682 Inlägg
21 september 2012
Haha, emilius, då är det bara att ni kör en gren då? Du lär ju ta han lätt så som du verkar ha dunderbilar.

Har du ens en aning om vad RIKTIGT högt är? inte bara högt när man är i bilen? 

Hur många DB spelar du? ton samt musik.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
Boyakacsha skrev:
Emilius skrev:
Jag har kopplat in ett antal steg någon gång, och det har ingen betydelse om jag, du eller någon annan nånsin kopplat in ett steg då det går att läsa sig till allt inom bilstereo. ÄVEN hur man ökar i ljudnivå medelst högtalarlådor.

NEJ! Det går att läsa sig kunnig inom mycket men ingenting slår erfarenhet och att faktiskt ha labbat med grejjerna.

Det går även att läsa hur ANDRA har labbat. Fast det kanske var lite svårt att koppla..

16 197 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
ExtraKim skrev:
Emilius: Men allvarligt vad är det som du inte förstår? VART har jag förespråkat att han skall använda olika steg? Han kan använda ETT av de stegen han redan har, han har DVC 2ohms basar d.v.s han kan få ut 700WRMS ur Zachry steget. Visst det är inte tokmycket effekt med 350Wrms per bas, men det räcker oftast längre än man tror.
Du förespråkar 2000wrms, det skulle i TEORIN innebära en ökning på ca 4.5dB (vid 2100Wrms) om du har en ljudtrycksökning som ökar linjärt enligt teorin, vilket det sällan gör. Skulle man kunna öka 4.5db genom en bättre låda? Ja det är inte helt omöjligt!

Jag använde Kicker KX1200.1 när jag blev europa trea 2004 och jag använde B2 Audio "Mono" MK 1 när jag blev svensk mästare 2010. Om det är mer du undrar så föreslår jag att du besöker min profilsida och går igenom de länkar som finns där.

Om du inte tycker steget spelar någon roll alls, vilket du gör, då kan han lika gärna ha kvar båda stegen.

Jag förespråkar inte 2000rms, jag förespråkar ett steg som lämnar det, för att sedan ställa in gain rätt,
och därmed troligtvis få ut samma pulver som han nu får ur sina steg som står på max, fast denna gången MED REN SIGNAL

Jag har själv B2 Mono, fast då Mk2, i min bil. Kanske dags jag börjar tävla då och slår dig så kanske man kan få tyst på dig någon gång. Fast å andra sidan hävdar jag mig inte genom att radda upp titlar i EM så vad spelar det för roll, jag gör det för att lyssna på musik, högt.

om du ska lyssna på musik högt, så vad har du för framsystem?

bara bas är inte musik..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

682 Inlägg
21 september 2012
Jag gör en vild gissning: org högtalare drivna på HU.

16 197 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
Boyakacsha skrev:
Emilius skrev:
Jag har kopplat in ett antal steg någon gång, och det har ingen betydelse om jag, du eller någon annan nånsin kopplat in ett steg då det går att läsa sig till allt inom bilstereo. ÄVEN hur man ökar i ljudnivå medelst högtalarlådor.

NEJ! Det går att läsa sig kunnig inom mycket men ingenting slår erfarenhet och att faktiskt ha labbat med grejjerna.

Det går även att läsa hur ANDRA har labbat. Fast det kanske var lite svårt att koppla..

fast så länge de inte är samma bil med exakt samma saker å samma typ av bygge så kvittar de om man kan läsa hur andra labbat..

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
DanneSundin skrev:
Emilius skrev:
DanneSundin skrev:
Är du rädd för 12v? Du måste ha stora problem.

Sen att du klankar ner på någon för att dem har en profilbild på en bil? Din profilbild ser ut som att komma från en tolvårings skärmsläckare, som gärna vill skryta om hur hans logitech 12" bas "har as hög bas" till datorn.

Sen att du inte har en aning om vad du pratar om är ju en annan femma. Du kommer verkligen INTE att spela bra utan någon gain. 

Har du ens kopplat in ett steg någon gång? Jag bara undrar, eftersom att vi GÅNG PÅ GÅNG påpekat att LÅDAN ÄR DEN BÄSTA FÖRSTÄRKAREN. Har du en bra låda för basen så KOMMER det skaka FASTÄN du inte har så hög effekt!

Hänvisar till då jag tilltalar Evilaudio, någon jag har åtminstone en gnutta respekt för.

Jag "klankar ner" på din profilbild för väljer man att skryta om hur man äger en 740 så har man otroligt dålig smak,
och då kan du inte veta överdrivet mycket om kvalitet när det gäller bilstereo heller.

Min "Logitechbas" är loggan till någon som gör musik, vilket du omöjligen kunnat veta eftersom du inte klarar av att få på stereon i bilen med din kunskapsnivå, så du lyssnar nog inte överdrivet mycket på musik.

När ska ni sluta påpeka att lådan är den bästa förstärkaren då? För detta vet jag ju om?
Som sagt, jag talar helst med läskunniga, inte Volvoraggare från Gnesta.

Och om man har ett steg med herrejösseseffekt och gainar ner för att matcha signalen på hans Hillman eller vad det nu är, vad är det man får då? Jo just precis, lite effekt. Och här sitter du och ska förklara för mig hur det kan spela även med lite effekt, idioti.

Om du kollar lite närmare ser du även att jag äger en annan bil. 

Sen att du blir ledsen för att sommarlovet är slut och måste försöka berätta för alla hur dina 3500W kommer slå 200db får stå för sig.

jag frågar dig än en gång; vilken av dina rishögar bygger du ljud i? Jag har ju då inte sätt någon, då du hellre lyssnar på det hisknande vrålet av en 16v motor! Vilken lyx du har. 

Kan du berätta för mig igen hur du ska vinna alla bassraces inom snarlik framtid? För du har ju läst dig till allt, så nu borde ju du kunna vinna allt, eller hur? för du vet ju allt, det säger du ju själv.

Finns ett annat fint ordspråk här:

Don't every try argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you with experience"

Grejen är, att du inte kan förstå när du har fel. Alla kan ha fel, eller hur? 

Sen kanske du inte ska sitta och läxa upp personer med titlar som talar om deras erfarenhet ?? 

Och kanske även gå en kurs i Svenska, eftersom att du tydligen har haft övergripande problem på läskunnighetsfronten, eftersom att du på något sätt har fått ihop det att ExtraKim tävlar med såväl Biltemasteg och basar som itne går sönder!

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA *andas* HAHAHAHAHHAHAHAHA.

Du kan inte läsa, du förstår inte ironi, ingenting, det finns verkligen ingenting där uppe?

Jag skiter i om du kör en RR Phantom, har du en 740 på visningsbilden och bor i Gnesta då är det en orgie av Granngårdenkepsar och snus jag ser framför mig.

Mina bilar har ingenting med saken att göra. Om du hade något att argumentera med, din jävla idiot, så hade du gjort det istället för att börja fråga ut mig vad jag har som är "så mycket bättre", klassiskt lågstadiefenomen.

409 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
Boyakacsha skrev:

fast så länge de inte är samma bil med exakt samma saker å samma typ av bygge så kvittar de om man kan läsa hur andra labbat..

Huvudet på spiken!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:

Är du så här dum eller trollar du bara?

Emilius skrev:

Hum nu är det ju som så att det inte är ovanligt att man spelar högre med en klippt signal, det är dock mer påfrestande för basarna...

Emilius skrev:

ExtraKim skrev:
Emilius: Jag utmanar dig vilken dag som helst när det gäller ljudtryck. Jag fixar ett Termlab, du väljer klass.

Jag citerar mig själv då du uppenbarligen verkar ha missat detta inlägget...

Ska vi ta Propper Droppers och klassen Walled? Då du verkar gilla möjligheten att spela musik (vilket i mitt tycke kräver en anläggning som kan gå djupt i frekvens)..

Jag kan tänka mig att använda Biltemas monoblock om det gör att du tror att du kommer spela högre än mig.

Du är utmanad, var man och anta den nu!

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
ExtraKim skrev:

bara bas är inte musik..

Det sista av den respekt jag hade för dig är härmed helt bortblåst,
du körde just en raggarballedannesundin och frågade vad jag har som är så mycket bättre.
Välkommen till första klass, Evilaudio.

682 Inlägg
21 september 2012
Jag frågar igen då du tydligen inte förstod första gången:

Eftersom att DU VET och du KAN ALLT så lär du ju ha hållt på x antal år. Vad har du i din bil just nu, samt vilken DB kör du i ton och musik? Vilka tävlingar har du varit på? Hur många rekord har du tagit? personligt bästa? 

För det kan ju inte vara så att du är ny på scenen och tillrättavisar "veteraner", för det skulle väl aldrig någon göra?

Haha, vad roligt. Då ska jag lägga upp både snus 740's och snéa kepsar på samtliga inlägg jag gör till dig. Tack för tipset!   

Och när du pratar om lågstadienivå.. Läs igenom alla dina inlägg, se även när du börjar svära, kalla andras saker för "skit" "biltemasteg" "fult" os.v. Det tyder verkligen på hög intelligens från din sida! Låt mig gissa, du har en lång läkarutbildning bakom dig och är en av Sveriges mest framgångsrika också, eller hur? Det måste du ju vara! eftersom att man kan läsa sig fram till ALLT!

409 Inlägg
21 september 2012
Är övertygad om att din respekt är någonting alla här suktar efter. roll

16 197 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
evilaudio skrev:
Emilius skrev:

bara bas är inte musik..

du körde just en raggarballedannesundin och frågade vad jag har som är så mycket bättre.

mycke snack å lite verksta..   

men så är de alltid..  dom som snacka mest gör minst.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
Boyakacsha skrev:

Man kan läsa om hur Palle och Jalle fällde framstolarna och därmed ökade 0.4db i sin 745,
då kommer problemet att du har en Ford sierra med grön huv och inte en 745,
vad gör du då? Du kan ju inte bara göra som Palle och Jalle och fälla framstolen för det bör inte funka iochmed att bilarna skiljer sig ifrån varann, hmm.

Vänta! Jag har det! Du kan ta tillvara vetskapen om att flytta runt grejer inne i bilen kan göra skillnad i ljudtryck,
och applicera det på din bil även om dem skiljer sig mot varann!!!

Allvarligt talat, kräver inte mycket tankeverksamhet för att lista ut detta, men nu gjorde jag en riktigt simpel förklaring så alla förstår.

682 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
evilaudio skrev:
Emilius skrev:

Man kan läsa om hur Palle och Jalle fällde framstolarna och därmed ökade 0.4db i sin 745,
då kommer problemet att du har en Ford sierra med grön huv och inte en 745,
vad gör du då? Du kan ju inte bara göra som Palle och Jalle och fälla framstolen för det bör inte funka iochmed att bilarna skiljer sig ifrån varann, hmm.

Vänta! Jag har det! Du kan ta tillvara vetskapen om att flytta runt grejer inne i bilen kan göra skillnad i ljudtryck,
och applicera det på din bil även om dem skiljer sig mot varann!!!

Allvarligt talat, kräver inte mycket tankeverksamhet för att lista ut detta, men nu gjorde jag en riktigt simpel förklaring så alla förstår.

Men.. Nu motsäger du ju dig själv, eftersom att nu labbar du själv och läser dig inte till?

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
DanneSundin skrev:

Eftersom att DU VET och du KAN ALLT så lär du ju ha hållt på x antal år. Vad har du i din bil just nu, samt vilken DB kör du i ton och musik? Vilka tävlingar har du varit på? Hur många rekord har du tagit? personligt bästa? 

För det kan ju inte vara så att du är ny på scenen och tillrättavisar "veteraner", för det skulle väl aldrig någon göra?

Haha, vad roligt. Då ska jag lägga upp både snus 740's och snéa kepsar på samtliga inlägg jag gör till dig. Tack för tipset!   

Och när du pratar om lågstadienivå.. Läs igenom alla dina inlägg, se även när du börjar svära, kalla andras saker för "skit" "biltemasteg" "fult" os.v. Det tyder verkligen på hög intelligens från din sida! Låt mig gissa, du har en lång läkarutbildning bakom dig och är en av Sveriges mest framgångsrika också, eller hur? Det måste du ju vara! eftersom att man kan läsa sig fram till ALLT!

Detta lär bli sista inlägget från dig jag svarar på, för det går inte att prata med en grönsak,
den kommer inte med några vettiga svar.

Har du tänkt på det du skriver själv? Läs igenom ditt egna inlägg?

Vems saker "kallar" jag för biltemasteg? Du är ju så korkad så det är ren underhållning lol

682 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
DanneSundin skrev:

Detta lär bli sista inlägget från dig jag svarar på, för det går inte att prata med en grönsak,
den kommer inte med några vettiga svar.

Har du tänkt på det du skriver själv? Läs igenom ditt egna inlägg?

Vems saker "kallar" jag för biltemasteg? Du är ju så korkad så det är ren underhållning lol

Nu ska vi se.. Hoppa bak 2 sidor eller 1, kommer inte riktigt ihåg. Läs dina svar till extrakim, här myntar du "biltema steg" och hur han använder dem utan att någon har nämnt att han använder sig utav dem? 

Förövrigt så är jag ledsen, jag tror att du står för underhållningen ikväll.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 september 2012
ExtraKim skrev:
Emilius: Jag utmanar dig vilken dag som helst när det gäller ljudtryck. Jag fixar ett Termlab, du väljer klass.

ExtraKim skrev:
Jag citerar mig själv då du uppenbarligen verkar ha missat detta inlägget...

Ska vi ta Propper Droppers och klassen Walled? Då du verkar gilla möjligheten att spela musik (vilket i mitt tycke kräver en anläggning som kan gå djupt i frekvens)..

Jag kan tänka mig att använda Biltemas monoblock om det gör att du tror att du kommer spela högre än mig.

Du är utmanad, var man och anta den nu!

DU VERKAR MISSA DETTA SÅ JAG GÖR DET EXTRA TYDLIGT FÖR DIG ATT SE!

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
evilaudio skrev:

bara bas är inte musik..

mycke snack å lite verksta..   

men så är de alltid..  dom som snacka mest gör minst.

Du motsäger dig själv. Mycket snack, samtidigt som alla påstår att jag är "ny" här.
Då kan jag ju inte bladdrat så mycket? Det vart bara överdrivet roligt att pladdra då denna tråden verkade agera samlingsplats för efterblivna just ikväll.

Och ska vi jämföra vem som snackar mest stereo på garaget så kan du aldrig ha något att göra med stereo i verkligheten.

Mycket användbara uttryck i sammanhanget, noll poäng.

682 Inlägg
21 september 2012
Emilius, LÄS EXTRAKIMS UTMANING!!

Förövrigt, hoppas du inte är socialt störd på riktigt också och hoppas för din egen skull att det här var en "engångsgrej" för dig. Eftersom att du verkar ha totalt missat att det är DU som anses efterbliven. Ser du nu hur många påhopp du gör förresten ?

Du snackar mycket för att inte ha något känt namn inom bilstereo, Japp. 

Och Evilaudio skryter inte om sina ljudbyggen, han HJÄLPER folk till skillnad från vissa andra. Om du kollar hans lekstuga så ser du även vilken sjuk kille det är! 

Kan vi få se något DU har gjort med DIN talang nu? Det är inte direkt så att jag klagar på ryttares förmåga att rida hästjävlar runt i en ring när jag inte har en aning om vad dem gör! Så du lär ju veta en hel del och ha en hel del erfarenhet!

Sök