2249
Sök

Få mer bas

16 197 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
evilaudio skrev:
Emilius skrev:

Det sista av den respekt jag hade för dig är härmed helt bortblåst,
du körde just en raggarballedannesundin och frågade vad jag har som är så mycket bättre.
Välkommen till första klass, Evilaudio.

mycke snack å lite verksta..   

men så är de alltid..  dom som snacka mest gör minst.

Du motsäger dig själv. Mycket snack, samtidigt som alla påstår att jag är "ny" här.
Då kan jag ju inte bladdrat så mycket? Det vart bara överdrivet roligt att pladdra då denna tråden verkade agera samlingsplats för efterblivna just ikväll.

Och ska vi jämföra vem som snackar mest stereo på garaget så kan du aldrig ha något att göra med stereo i verkligheten.

Mycket användbara uttryck i sammanhanget, noll poäng.

har garanterat mer erfarenhet ang bilstereo än många andra på detta forum..  tävlade första gången seriöst 1996.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
ExtraKim skrev:
Emilius skrev:
Vad är det du inte förstår? Ska jag upprepa mig igen?
Om du inte tycker steget spelar någon roll alls, vilket du gör, då kan han lika gärna ha kvar båda stegen.
För det spelar INGEN roll ALLS, är du med nu, bokstavera, I N G E N R O L L

Är du så här dum eller trollar du bara?

Emilius skrev:
Jag förespråkar inte 2000rms, jag förespråkar ett steg som lämnar det, för att sedan ställa in gain rätt,
och därmed troligtvis få ut samma pulver som han nu får ur sina steg som står på max, fast denna gången MED REN SIGNAL

Hum nu är det ju som så att det inte är ovanligt att man spelar högre med en klippt signal, det är dock mer påfrestande för basarna...

Emilius skrev:
Jag har själv B2 Mono, fast då Mk2, i min bil. Kanske dags jag börjar tävla då och slår dig så kanske man kan få tyst på dig någon gång. Fast å andra sidan hävdar jag mig inte genom att radda upp titlar i EM så vad spelar det för roll, jag gör det för att lyssna på musik, högt.

Varför köper du ett sånt slutsteg när det går lika bra med Biltema?

ExtraKim skrev:
Emilius: Jag utmanar dig vilken dag som helst när det gäller ljudtryck. Jag fixar ett Termlab, du väljer klass.

Jag citerar mig själv då du uppenbarligen verkar ha missat detta inlägget...

Ska vi ta Propper Droppers och klassen Walled? Då du verkar gilla möjligheten att spela musik (vilket i mitt tycke kräver en anläggning som kan gå djupt i frekvens)..

Jag kan tänka mig att använda Biltemas monoblock om det gör att du tror att du kommer spela högre än mig.

Du är utmanad, var man och anta den nu!

Jag missar ingenting, jag hinner bara inte med alla jävla idioter.

Påfrestande för basarna, nu börjar vi komma nånvart, och om basarna ryker och inte låter alls oavsett hur mycket man vrider på, då blir det inte speciellt högt va? lol

Du svarade nyss helt utan att läsa, du inser det va? Jag hävdar mig inte genom EM-titlar.
Du säger att du slår mig med Biltemasteg, ytterligare bevis att vilken idiot som helst kan vinna EM-titlar.

682 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
ExtraKim skrev:
Emilius skrev:
Vad är det du inte förstår? Ska jag upprepa mig igen?
Om du inte tycker steget spelar någon roll alls, vilket du gör, då kan han lika gärna ha kvar båda stegen.
För det spelar INGEN roll ALLS, är du med nu, bokstavera, I N G E N R O L L

Är du så här dum eller trollar du bara?

Emilius skrev:
Jag förespråkar inte 2000rms, jag förespråkar ett steg som lämnar det, för att sedan ställa in gain rätt,
och därmed troligtvis få ut samma pulver som han nu får ur sina steg som står på max, fast denna gången MED REN SIGNAL

Hum nu är det ju som så att det inte är ovanligt att man spelar högre med en klippt signal, det är dock mer påfrestande för basarna...

Emilius skrev:
Jag har själv B2 Mono, fast då Mk2, i min bil. Kanske dags jag börjar tävla då och slår dig så kanske man kan få tyst på dig någon gång. Fast å andra sidan hävdar jag mig inte genom att radda upp titlar i EM så vad spelar det för roll, jag gör det för att lyssna på musik, högt.

Varför köper du ett sånt slutsteg när det går lika bra med Biltema?

ExtraKim skrev:
Emilius: Jag utmanar dig vilken dag som helst när det gäller ljudtryck. Jag fixar ett Termlab, du väljer klass.

Jag citerar mig själv då du uppenbarligen verkar ha missat detta inlägget...

Ska vi ta Propper Droppers och klassen Walled? Då du verkar gilla möjligheten att spela musik (vilket i mitt tycke kräver en anläggning som kan gå djupt i frekvens)..

Jag kan tänka mig att använda Biltemas monoblock om det gör att du tror att du kommer spela högre än mig.

Du är utmanad, var man och anta den nu!

Jag missar ingenting, jag hinner bara inte med alla jävla idioter.

Påfrestande för basarna, nu börjar vi komma nånvart, och om basarna ryker och inte låter alls oavsett hur mycket man vrider på, då blir det inte speciellt högt va? lol

Du svarade nyss helt utan att läsa, du inser det va? Jag hävdar mig inte genom EM-titlar.
Du säger att du slår mig med Biltemasteg, ytterligare bevis att vilken idiot som helst kan vinna EM-titlar.

Jag tror inte att du förstod piken.

jag ska skriva på LÄTT svenska för dig:

Du är kass på att bygga ljud, så att han kan uppnå högra Db med ett biltemasteg än vad du kan just nu med ditt steg. 

Om du nu har ett bättre steg äre väl bara gå dit och vinna och få slut på alla oss idioters snack?

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
DanneSundin skrev:
Emilius skrev:
evilaudio skrev:

fast så länge de inte är samma bil med exakt samma saker å samma typ av bygge så kvittar de om man kan läsa hur andra labbat..

Man kan läsa om hur Palle och Jalle fällde framstolarna och därmed ökade 0.4db i sin 745,
då kommer problemet att du har en Ford sierra med grön huv och inte en 745,
vad gör du då? Du kan ju inte bara göra som Palle och Jalle och fälla framstolen för det bör inte funka iochmed att bilarna skiljer sig ifrån varann, hmm.

Vänta! Jag har det! Du kan ta tillvara vetskapen om att flytta runt grejer inne i bilen kan göra skillnad i ljudtryck,
och applicera det på din bil även om dem skiljer sig mot varann!!!

Allvarligt talat, kräver inte mycket tankeverksamhet för att lista ut detta, men nu gjorde jag en riktigt simpel förklaring så alla förstår.

Men.. Nu motsäger du ju dig själv, eftersom att nu labbar du själv och läser dig inte till?

Men hetsa ner dumjävel, vill du att jag ska svara eller vill du ha kvar din underhållning för kvällen?

Jag sa ingenting om att man inte ska labba själv alls, jag sa att man kunde läsa sig till allt, inklusive hur man labbar.

Det borde tillochmed du förstå något av.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 september 2012
Jag tolkar det som att det inte blev så kul när det helt plötsligt krävs att du kan backa upp dina ord i verkligheten.

Jag utmanar dig i Propper Droppers (sensorn på nackstödet och man mäter 20, 25, 33, 40Hz + valfri frekvens), vi kan skippa reglerna i övrigt för din del. Jag har bara två krav: det skall vara en bil som är byggd av dig och det måste finnas en stol med nackstöd i bilen, så man har något att montera sensorn på.

Jag kan använda mig av Biltema monoblock, du får använda vad du vill.
Vad säger du, den som får högst genomsnittsresultat får en prissumma på 5000:- av den andre?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
DanneSundin skrev:
Emilius, LÄS EXTRAKIMS UTMANING!!

Förövrigt, hoppas du inte är socialt störd på riktigt också och hoppas för din egen skull att det här var en "engångsgrej" för dig. Eftersom att du verkar ha totalt missat att det är DU som anses efterbliven. Ser du nu hur många påhopp du gör förresten ?

Du snackar mycket för att inte ha något känt namn inom bilstereo, Japp. 

Och Evilaudio skryter inte om sina ljudbyggen, han HJÄLPER folk till skillnad från vissa andra. Om du kollar hans lekstuga så ser du även vilken sjuk kille det är! 

Kan vi få se något DU har gjort med DIN talang nu? Det är inte direkt så att jag klagar på ryttares förmåga att rida hästjävlar runt i en ring när jag inte har en aning om vad dem gör! Så du lär ju veta en hel del och ha en hel del erfarenhet!

Läs allting igen och börja om. Du har uppenbarligen inte förstått nånting.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
evilaudio skrev:

mycke snack å lite verksta..   

men så är de alltid..  dom som snacka mest gör minst.

Du motsäger dig själv. Mycket snack, samtidigt som alla påstår att jag är "ny" här.
Då kan jag ju inte bladdrat så mycket? Det vart bara överdrivet roligt att pladdra då denna tråden verkade agera samlingsplats för efterblivna just ikväll.

Och ska vi jämföra vem som snackar mest stereo på garaget så kan du aldrig ha något att göra med stereo i verkligheten.

har garanterat mer erfarenhet ang bilstereo än många andra på detta forum..  tävlade första gången seriöst 1996.

Det va ju inte det vi prata om, jag pratade om att du motsäger dig själv. "Mycket snack lite verkstad"
"Dem som snackar mest gör minst"

Hur många inlägg har du på forumet?

Kan det vara så att dina påståenden inte stämmer? För något inom bilstereo tror jag du gjort,
men 15 tusen inlägg, då snackar nog du mest av oss två iallafall.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
ExtraKim skrev:
Jag tolkar det som att det inte blev så kul när det helt plötsligt krävs att du kan backa upp dina ord i verkligheten.

Jag utmanar dig i Propper Droppers (sensorn på nackstödet och man mäter 20, 25, 33, 40Hz + valfri frekvens), vi kan skippa reglerna i övrigt för din del. Jag har bara två krav: det skall vara en bil som är byggd av dig och det måste finnas en stol med nackstöd i bilen, så man har något att montera sensorn på.

Jag kan använda mig av Biltema monoblock, du får använda vad du vill.
Vad säger du, den som får högst genomsnittsresultat får en prissumma på 5000:- av den andre?

Du får tro vad du vill, jag värdesätter annat i livet än att vinna en bilstereotävling mot någon som inte ens kan läsa.

Jag kommer inte sova dåligt inatt för att du "vågar" utmana mig i nått skit om att spela högt.

16 197 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
evilaudio skrev:
Emilius skrev:

Det va ju inte det vi prata om, jag pratade om att du motsäger dig själv. "Mycket snack lite verkstad"

Kan det vara så att dina påståenden inte stämmer? För något inom bilstereo tror jag du gjort,

klart att jag "snackar" mer...  men jag bygger ännu mer än vad jag "snackar"... bygger MINST en ny demobil varje år åt mig själv samtidigt som jag håller på med en massa andra projekt.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 september 2012
"Mycket snack men verkstaden har aldrig haft öppet..."

Om det nu är så att vilken idiot som helst kan vinna EM-titlar, så kan det ju inte vara så svårt att slå EN kille som utmanar dig? Upp till bevis !

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
ExtraKim skrev:

Om det nu är så att vilken idiot som helst kan vinna EM-titlar, så kan det ju inte vara så svårt att slå EN kille som utmanar dig? Upp till bevis !

Visst, vi använder oss båda av din bil, eftersom lådan var viktig eller hur? wink
Och vi lär ju ha precis samma förutsättningar, för vad tråden handlade om var ju inte vem av våra bilar som spelar högst utan hur man ökar i ljudtryck, för du kunde väl läsa?

Jag använder mig av dina slutsteg och du använder dig av ett Biltema monoblock, för steget spelar ingen roll.

När kör vi?

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
evilaudio skrev:

klart att jag "snackar" mer...  men jag bygger ännu mer än vad jag "snackar"... bygger MINST en ny demobil varje år åt mig själv samtidigt som jag håller på med en massa andra projekt.

Ingenting av detta du säger spelar någon roll, vi var inne på ordspråket "Mycket snack lite verkstad"

Är du med på att ditt uttryck kanske inte stämmer? Iochmed att du snackar mest?
Oavsett hur många demobilar du än bygger?

16 197 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
evilaudio skrev:
Emilius skrev:

Ingenting av detta du säger spelar någon roll, vi var inne på ordspråket "Mycket snack lite verkstad"

eller så snackar du mer eftersom du inte bygger nåt alls...

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 september 2012
Jag har hela tiden påstått att lådan är viktigare än steget (givetvis inom rimliga gränser), du däremot har påstått att det första man bör göra för att spela högre är att skaffa mer effekt... Därför så utmanar jag dig genom att påstå att jag kan slå ditt resultat med min låda och sämre steg även om du använder dig av bättre steg.

Du försöker slingra dig ur för att du vet att du inte kan leva upp till det du säger. Detta gör dig till ett TROLL!

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
Allesammans, hur kommer det sig att Hedde var inne på samma spår som mig,
varför hackar ni inte på Hedde också? Om han håller med mig lär han vara lika korkad som jag?

Heddes bil är hörbar konst för övrigt. Så utmana Hedde till bassrace och allt skit som ni pladdrat om ikväll.

Eller så ger ni er med snacket och erkänner att jag var inte så fel ute trots allt.

409 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
ExtraKim skrev:

Visst, vi använder oss båda av din bil, eftersom lådan var viktig eller hur? wink
Och vi lär ju ha precis samma förutsättningar, för vad tråden handlade om var ju inte vem av våra bilar som spelar högst utan hur man ökar i ljudtryck, för du kunde väl läsa?

Jag använder mig av dina slutsteg och du använder dig av ett Biltema monoblock, för steget spelar ingen roll.

När kör vi?

Du får nog absolut använda hans bil men inte lådan eftersom, som du mycket riktigt påpekar, det hela handlar om hur mycket av effektiviteten i ett system ligger i lådan...

Det ABSOLUT enklaste sättet att bli bättre, oavsett vad, är att vara ödmjuk och inse att det alltid finns mer att lära och folk som kan mer än en själv. Ödmjukhet verkar dock inte finnas i din ordbok..

Tycker synd om TS som måste läsa igenom det här dravlet men om jag vore du så skulle jag skicka ett PM till antingen Hedde, Evilaudio eller ExtraKim då dom har stor kunskap och erfarenhet.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
evilaudio skrev:

Och det vet du för att?

Vet du vem jag är eller nånting? Jag tror snarare du tar detta ur luften nu för du vägrar erkänna att du hade fel.

16 197 Inlägg
21 september 2012
Emilius skrev:
evilaudio skrev:
Emilius skrev:

Och det vet du för att?

Vet du vem jag är eller nånting? Jag tror snarare du tar detta ur luften nu för du vägrar erkänna att du hade fel.

Lite bildbevis på vad du byggt vore kul.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
ExtraKim skrev:
Jag har hela tiden påstått att lådan är viktigare än steget (givetvis inom rimliga gränser), du däremot har påstått att det första man bör göra för att spela högre är att skaffa mer effekt... Därför så utmanar jag dig genom att påstå att jag kan slå ditt resultat med min låda och sämre steg även om du använder dig av bättre steg.

Du försöker slingra dig ur för att du vet att du inte kan leva upp till det du säger. Detta gör dig till ett TROLL!

Ser du vad du själv gör just nu?
Du slingrar dig själv ur. Du säger att lådan är viktigare än steget inom rimliga gränser och sen hör man inte mer om detta, du vågar utmana någon till ett bassrace när han har sin egen bil, men du vågar inte använda din egen bil med biltemasteg för risken finns att jag hade rätt.

Samtidigt kanske du inte vill elda upp alla dina fina basar när du drar upp biltemasteget på max med bassboost och allt i ett tappert försök att klå dina egna B2 steg lol

Ja jag sa att först skaffar man bättre steg, men ingen fick höra vad jag tyckte man skulle göra därefter,
för han har fortfarande mig veterligen inte köpt något annat steg. Så då är det ju meningslöst..

Troll är du själv isåfall.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 september 2012
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
evilaudio skrev:

Och det vet du för att?

Lite bildbevis på vad du byggt vore kul.

Nope, har ingenting med saken att göra. Det som spelar roll här är att du påstod att dem som snackar mest gör minst, och du snackar mest i detta fallet.

Ingenting annat.

Var uttrycket rätt eller fel? Det är vad det handlar om.

Sök