Enbart F (GL) klarar upp till 160-170 km/h. Annars kan du ju testa fyran..
En GL gör lätt mätaren ut..Om du frågar 95% av raggarna..
haha ja det är konstigt det där:) då 740gl enligt volvo har en toppfart på 170km/h den enda 2/7/900 som gjorde över 200 orginal var 740turbon med b230et som har 531topp och A kam. men det är klart volvoraggarna har ju oftast trimmat med enkla medel så dom har runt 200hk i sina gl:)
150 km/h låter dåligt för en FB, min 940 med FD (116hk) drar lätt upp till 160 på femman (inte provat fortare)
Farsans föredetta 940 med FD-motorn fick jag upp i 185 km/h (mätarfart), så nåt torde ju vara som sagt galet med TS bil..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Vet, men låter mkt att varva över 4000 varv i 150km/h.
han skrev iofs inte om det var 4an eller 5an han hade så det blir svårt att avgöra:P
Förmodar att han menar 5an, men man vet aldrig:)
iofs ja tror fan att ja varva nåt på 3500 i 130 med min 945tic när od var rasad så ja åkte på 4an då borde ju inte 4000 i 150 vara omöjligt på 4an alltså
Motorn går jämnt och fint på de fyra första växlarna, Men på 5:an så slöar den ner sig totalt! Bilen har börjat själv dö nu med så tror de kan va någon sammanhängde men har ingen aning om vart man ska börja felsöka!!
Motorn bara slocknar och går att dra igång igen efter 10-30sec, Sen lyser "avgasrening" på instrumentet en stund och slocknar sen?