2625
Sök

Solarplexius någon som har provat?

3 350 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#21
tobzter skrev:
Varför inte lämna in bilen för filmning? Blir 100% bra å håller bilens livstid typ
Jo har varit inne på göra de. Fick erbjud 2500 kr, Dock så måste jag plocka bort hatthyllan för att dom ska kunna tona. men kollade hur man fick bort den, men är för feg att ta sönder. :p Man måste nästa riva halva bilen.


Forummoderator
26 289 Inlägg
21 september 2012
#22
Så här såg det ut när jag hade Solarplexius på min V70:

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-7dd63be848d4b7c862a3752aebd9e38c.jpg

Såg bra ut inifrån och utifrån. Skallrade ingenting. Funkade alldeles utmärkt. Enda nackdelen var att man inte kunde veva ner bakrutorna, därav anledningen till varför de senare såldes.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 350 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#23
sandzoo skrev:
Low skrev:
Hej! nu har jag tröttnat på toningen på min e36, blir hur bra som helst första månaderna men sedan börjar det lossna på bakrutan på kanter.
Sido rutorna håller sig.

Så nu har jag sökt lite på olika saker.


Såg att det finns solarplexius: http://www.solarplexius.se/montering.aspx

Någon som har provat? kanske någon bra alternativ? hur ser det ur? någon som har en bra bild eller liknande? mvh!
hade samma problem med min gammla e46a, så jag körde på solarP, 3st rutor, var perfekt för min del.. man kunde ej se in i bilen riktigt mörka, de enda jag tycke va lite konstigt är att när man kolla innifrån så e de brun/gul aktigt, o sidorutor som man sj tonar e svarta, men utifrån är det ingen som märker nått smile
e ju bra när man kör natt då ser man ut iaf i backspegeln smile
och på din fråga.. ja jag va 99% nöjd
har bild i gammla bilar på e46an.. men ingen bra bild
Så är bakrutan solarplex? Ser riktigt bra ut faktiskt.  kvittar om det är rosa infrån bara det ser bra ut utifrån wink


3 350 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#24
Mack skrev:
Så här såg det ut när jag hade Solarplexius på min V70:

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-7dd63be848d4b7c862a3752aebd9e38c.jpg

Såg bra ut inifrån och utifrån. Skallrade ingenting. Funkade alldeles utmärkt. Enda nackdelen var att man inte kunde veva ner bakrutorna, därav anledningen till varför de senare såldes.
Såg ju bra ut! öppnar aldrig mina rutor bak på min e36. gjort det bara 2 gånger då folk inte trott att det går :p


Kanske värt att beställa!


Forummoderator
26 289 Inlägg
21 september 2012
#25
Low skrev:
Mack skrev:
Så här såg det ut när jag hade Solarplexius på min V70:

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-7dd63be848d4b7c862a3752aebd9e38c.jpg

Såg bra ut inifrån och utifrån. Skallrade ingenting. Funkade alldeles utmärkt. Enda nackdelen var att man inte kunde veva ner bakrutorna, därav anledningen till varför de senare såldes.
Såg ju bra ut! öppnar aldrig mina rutor bak på min e36. gjort det bara 2 gånger då folk inte trott att det går :p


Kanske värt att beställa!
Då kan det mycket väl vara värt det, hehe.
Är ett helvete att montera - har hjälpt en kompis med det på sin 850 - men får man bara till det så funkar det superbra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 350 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#26
Mack skrev:
Low skrev:
Mack skrev:
Så här såg det ut när jag hade Solarplexius på min V70:

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-7dd63be848d4b7c862a3752aebd9e38c.jpg

Såg bra ut inifrån och utifrån. Skallrade ingenting. Funkade alldeles utmärkt. Enda nackdelen var att man inte kunde veva ner bakrutorna, därav anledningen till varför de senare såldes.
Såg ju bra ut! öppnar aldrig mina rutor bak på min e36. gjort det bara 2 gånger då folk inte trott att det går :p


Kanske värt att beställa!
Då kan det mycket väl vara värt det, hehe.
Är ett helvete att montera - har hjälpt en kompis med det på sin 850 - men får man bara till det så funkar det superbra.
Okej smile Det fixar jag nog, trångt som bara den där bak men har varit och krypt många gånger där nu. Lite pil är det nog värt det.


3 354 Inlägg
21 september 2012
#27
hur ser toningen ut inifrån? är det typ brunaktig nyans när man tittar ut?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 350 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#28
Seth skrev:
hur ser toningen ut inifrån? är det typ brunaktig nyans när man tittar ut?
enligt sandzoo:

"hade samma problem med min gammla e46a, så jag körde på solarP, 3st rutor, var perfekt för min del.. man kunde ej se in i bilen riktigt mörka, de enda jag tycke va lite konstigt är att när man kolla innifrån så e de brun/gul aktigt, o sidorutor som man sj tonar e svarta, men utifrån är det ingen som märker nått smile
e ju bra när man kör natt då ser man ut iaf i backspegeln smile
och på din fråga.. ja jag va 99% nöjd
har bild i gammla bilar på e46an.. men ingen bra bild"


Själv tycker jag det kvittar hur det ser ut inifrån tongue


Rallyförare
1 075 Inlägg
22 september 2012
#29
Det sitter solarplexus på "liket"
Ett bra alternativ om man vill plocka bort toningen smile


3 350 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#30
carnageman skrev:
Det sitter solarplexus på "liket"
Ett bra alternativ om man vill plocka bort toningen smile
Ser det bra ut? :p värkar som folk säger mer gott om dem än ont?


757 Inlägg
22 september 2012
#31
SERIÖST! kan folk inte söka. finns 1000 trådar om just solarplexus. det är ett billigt skräp alternativ till dom som inte vill ha riktig solfilm. bryr man sig om sin bil så köper man riktiga grejer annars kan man lika gärna skippa.

Forummoderator
26 289 Inlägg
22 september 2012
#32
robzter skrev:
SERIÖST! kan folk inte söka. finns 1000 trådar om just solarplexus. det är ett billigt skräp alternativ till dom som inte vill ha riktig solfilm. bryr man sig om sin bil så köper man riktiga grejer annars kan man lika gärna skippa.
SERIÖST..men så billigt är det inte med Solarplexius heller..
Jag ser det hellre som ett alternativ till solfilm, med andra fördelar - och nackdelar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

757 Inlägg
22 september 2012
#33
Mack skrev:
robzter skrev:
SERIÖST! kan folk inte söka. finns 1000 trådar om just solarplexus. det är ett billigt skräp alternativ till dom som inte vill ha riktig solfilm. bryr man sig om sin bil så köper man riktiga grejer annars kan man lika gärna skippa.
SERIÖST..men så billigt är det inte med Solarplexius heller..
Jag ser det hellre som ett alternativ till solfilm, med andra fördelar - och nackdelar.
Finns inga direkta fördelar förutom att man kan montera det själv på 5 minuter. men är man lite seriös som många vill verka så är det bara snikigt att köpa solar plexus.

Forummoderator
26 289 Inlägg
22 september 2012
#34
robzter skrev:
Mack skrev:
robzter skrev:
SERIÖST! kan folk inte söka. finns 1000 trådar om just solarplexus. det är ett billigt skräp alternativ till dom som inte vill ha riktig solfilm. bryr man sig om sin bil så köper man riktiga grejer annars kan man lika gärna skippa.
SERIÖST..men så billigt är det inte med Solarplexius heller..
Jag ser det hellre som ett alternativ till solfilm, med andra fördelar - och nackdelar.
Finns inga direkta fördelar förutom att man kan montera det själv på 5 minuter. men är man lite seriös som många vill verka så är det bara snikigt att köpa solar plexus.
Vänd på myntet i stället. En annan fördel är att man enkelt kan plocka ur det..när man nu skulle känna för det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

757 Inlägg
22 september 2012
#35
inte speciellt svårt att ta bort solfilm heller tongue men till en början kan man använda sökfunktionen då detta tagits upp 1 miljard gånger.
Senast redigerat av robzter (22 september 2012)

Forummoderator
26 289 Inlägg
22 september 2012
#36
robzter skrev:
inte speciellt svårt att ta bort solfilm heller tongue men till en början kan man använda sökfunktionen då detta tagits upp 1 miljard gånger.
I och för sig.
Jo, jag har tillochmed svarat i en tidigare tråd om samma ämne så nog finns dom.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 498 Inlägg
22 september 2012
#37
Low skrev:
ascona-tic skrev:
Själv tycker jag det är skit, men kolla igenom dom andra trådarna så du får själv en hint vad det är.

http://www.garaget.org/forum/search.php … =903673172
Länken funkar inte neutral
Använd sök fliken uppe i vänstra hörnet och sök solarplexus.


3 350 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#38
robzter skrev:
inte speciellt svårt att ta bort solfilm heller tongue men till en början kan man använda sökfunktionen då detta tagits upp 1 miljard gånger.
Jag tror allt har svarats på garaget som kommer upp varje dag. Men vad är meningen med garaget då när det finns sånna som du som tycker man ska använda sök funktioner? Finns säkert en massa på google då blir garaget värdelöst.

Var inte så bitter. smile


3 350 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#39
robzter skrev:
SERIÖST! kan folk inte söka. finns 1000 trådar om just solarplexus. det är ett billigt skräp alternativ till dom som inte vill ha riktig solfilm. bryr man sig om sin bil så köper man riktiga grejer annars kan man lika gärna skippa.
Om det ser ut som solfilm vad är problemet? Tycker det är värt 1.2k om det funkar än att lägga 4k på toning på en bil som är värd 20k.


Rallyförare
1 075 Inlägg
22 september 2012
#40
I ärlighetens namn så är det vanlig solfilm som gäller, under förutsättning att den som monterar den gör det på ett korrekt sätt, solarplexus glasen har lossnat och ramlat bort på två rutor, enda fördelen är väl om du krockar bilen och bestämmer dig för att köpa en likadan bil, då kan du flytta över solarplexus-rutorna,,, annars föredrar i allafall jag vanlig toning
Low skrev:
carnageman skrev:
Det sitter solarplexus på "liket"
Ett bra alternativ om man vill plocka bort toningen smile
Ser det bra ut? :p värkar som folk säger mer gott om dem än ont?



Sök