rockabilly-rebell skrev:
Djo skrev:
Alldrig dragit av någon pinbult dock vanligt man får med sig både pinnbult och mutter utt men drar man av äre ju bara att använda en gris pitt och dra ur dom med.
OBS vet du je vad en griss pitt är så nej det är inte en gris pitt utan ett verktyg som heter så.
hmm, tycker de verkar va vanligt på lite äldre bilar faktiskt! fast nu drog sig köparen ur o jag fick låna pengar av morsan så toppen ska på nu iaf
![wink](img/smilies/wink.png)
vet va en grispitt e, dock aldrig använt
Lina- skrev:
Beklagar sorgen.
Fint med ledbelysning.
![smile](img/smilies/smile.png)
Angående lampan, när den lös på en 940 jag hade, kopplade från batteriet i 30 min efter de så funkade den bilen helt normalt igen.
tack
![smile](img/smilies/smile.png)
leddar e aldrig fel! har testat det flera gånger, då e den släckt ett tag men kommer tillbaka, får hoppas denna gången
![smile](img/smilies/smile.png)
kört nästan 10 mil nu o än så länge e den släckt
![smile](img/smilies/smile.png)
dags för uppdate här igen
gjorde en motortvätt på jobbet, det va inte klokt hur mö olja o skit de va på motorn! men efter ett par gånger med avfettning o högtryckstvätt med varmvatten så blev de helt ok!
http://s18.postimg.org/7blub6hnt/IMG_1179.jpgimage upload no adsnumera ser man både att vattenpumpen e silvrig o oljefiltret vitt
http://s18.postimg.org/k5jw4iv3d/IMG_1180.jpgcapture screensen började problemen.... skulle starta o köra ner från tvätthallen, bilen går piss! aja, vatten lite varstans tänker jag o låter den gå på tomgång tills den blir varm, bilen börjar gå lite bättre men inte helt perfekt så tänkte plocka loss tändkablarna för o torka rent dem. vipps så står man med kabeln i handen och tändhatten sitter kvar på stiftet.... hele skiten hade frasat sönder... på 3/4 kablar samma sak... o kablarna va knappt ett år gamla, aldrig mer biltema igen! ska bojkotta dem med bildelar från o med nu! skaffa volvokort i fredags och nu e de volvo orginal så mycket det bara går
bild på tändkabeln..
http://s18.postimg.org/60e32pm21/IMG_1189.jpgprint screen windows xphitta en sats med tändkablar te en 240 hemma som passa med lite våld
![smile](img/smilies/smile.png)
nu går bilen som en dröm!
http://s18.postimg.org/ngcui5aeh/IMG_1188.jpgscreenshotnollade lambdalampan o efter ca 10 mils körning så håller den sig fortf släckt!
kan de va så enkelt? motorn misstände, mycket oförbränd soppa ut i röret, sonden reagerar på syrebrist, pumpar in mer syre i maskinen och vipps, felkod på för mager blandning? e jag helt ute och cyklar nu eller är det en möjlig teori?
en annan sak som förbryllar mig, i och med att jag ska byta toppen nu så kommer pulsairen att försvinna, trodde den styrdes av vakuum men hitta denna slangen (den lilla ovanpå ventilen som är lila)
http://s18.postimg.org/p2xgpmx2h/IMG_1183.jpgwindows 7 screenshotsom går hit? är de elektroniskt styrt? vad händer i så fall om jag rycker slangen?
http://s18.postimg.org/8vvrnbfft/IMG_1184.jpgphoto sharing softwarehoppas nån kan hjälpa te lite
![smile](img/smilies/smile.png)
Ha de gött!