Hej!
Tänkte efter förfrågan lägga upp lite info om vårt LÅNGTIDS projekt!
Bilen är alltså en Nissan Skyline R33 GTR.
Historien bakom denna är att en person här på garaget hittade en övergiven
bil ute i skogen strax utanför Örebro. Jag har länge letat efter nått objekt som man
lätt kan bygga från grunden för att få en banbil som kan leverera!
Så jag skickade iväg ett brev till ägaren av denna bilen om att få överta ägarskapet på denna
för att sen börja renovera den! Det var ju lättare sagt än gjort!
Men fick så småningom svar och vi skulle mötas upp i Örebro för att skriva papprena så
fort vi lastat på bilen, så vi begav oss iväg för att hämta den, måste bara nämna vår otroliga resa
som google maps gav oss (läs google adventure vilket den borde heta) den förde oss helt bakom ljuset!
vi åkte i ca:40 minuter på en smal grusväg mitt ute i ingenstans, mobil täckningen förvann och man kände sig som man vore med i en skräckfilm där bilen snart skulle tvärdö och nån skum muterad sak kommer ut från ingenstans och våldtar en eller liknande! Men till slut kom vi fram och lastade på bilen, var lite tungt att slänga upp en bil på transportkärra utan hjul måste jag säga, trots att vi var 4 pers tog de en del energi och tänkande
innan den var fastsurrad på släpet! Andra vägen (enligt navigon) tog ca 5-10 minuter sen var vi ute på E18 igen.
denna väg var även asfalt! xD
Det var ungefär här som det börja krångla, ägaren svarade inte och vi tyckte att det var lika bra
att ta med bilen hem eftersom vi redan lastat på den!
Det tog ca en månad att ordna allt och efter ett antal samtal och 3500 kr fattigare men nu var jag ägare till den!
och ni kanske undrar varför jag betalade så mycket för en helt värdelös kaross som egentligen var dödsdömd!
Svaret är helt enkelt att jag KAN laga den och jag tycker den förtjänar bättre och sen hittade jag en likadan
bil på Fykmalms Bildemontering i Karlstad som jag får ta delar ifrån för ett bra pris!
Lite bilder då:
Så här såg bilderna ut som låg/ligger på garaget!
Precis hemkommen:
De som har gjort är:
Rensat den från glas och ikväll har vi tagit bort taket
Det som ska göras härnäst är att ta bort skärmar och a-stolpar sen rikta upp allt
Å sen en liten bild på en ny del monterad (lite tillfälligt)
Och nu till en fråga till er:
Hur vill ni att vi ska uppdatera denna tråd?
Ofta med lite bilder eller vänta med uppdatering tills dess att vi gjort ganska mycket å slänga upp massor
av bilder på allt?
Sponsorer:
Frykmalm BildemonteringKnightracer -
Mvh!
The Rescue Crew!