Fick ett infall för ca ett år sedan när jag var förbi en polare och såg en mycket dammtäckt celica i hans parkeringsgarage. Spårade upp ägaren via regnumret och köpte loss den för lite och nästan ingenting. Varför? Jo bilen såg inte så illa ut förstås, endast lite japanrost runt skärmkanter bak och lite mer fram, men annars väldigt fin undertill. Maskinen på två liter och sisådär 150 ponnys hade bara snurrat i dryga tolvtusen mil, och jag tänkte väl inte så mycket mer. Sen blev den stående.... until now. Körde in den i en tom del av verkstan på jobbet och tittade på den i en vecka. Sen ballade det ur. Har spekulerat lite kring mittmonterad v8 med låda från audi, dimensionera upp bromsar, men framförallt dölja det faktum att jag faktiskt köpt en toyota. Inget illa ment till de som uppskattar märket i fråga, men jag är liksom inte den typen. Så räkna med att det blir modifierad kaross, och att det antagligen kommer att ta tid. Så ha översyn med allt om någon nu skulle råka vara intresserad, jag är ny på detta forum, och har mer ideer än vett.
Börjat rensa bort mindre meningsfulla detaljer, bakre kofångare och de väldigt stilrena och slimmade sidolisterna hade redan tidigare försvunnit.
Börjar se tomt ut, men 80-talsfåtöljerna sitter kvar.
Fram med kniven och bort med vindrutan. Jobbigt är det när man inte är glasmästare till yrket direkt.
Den smäckra och inte alls runda och mjuka instrumentbrädan väck
Svetsade dit stag i dörrhålen, mer än så brydde jag mig nog inte
Tigersågen stötte inte på mycket motstånd, taket borta.
Ett stycke tak vilar på golvet. sen fick det räcka för idag. Fortsätter nog en stund imorgon med eftersom jag är gräsänkling tills kvällen. Så man får se vad det blir då. Men något annat än igår är helt säkert. Ska kanske försöka ta med en bättre kamera än ratet jag pratar i till vardags, men den får ursäktas då den käkat svetsloppor och hamnat under diverse tunga saker. Ha en bra natt. // wikkid