tänkte också fråga om trolig effekt och vad förra ägaren fick ut på Driven innan jag köpte motorn..
B230FK Block:
Uppborrat till första överdimension (96,30)
Oringat
Viktad och balanserad vev
Alla packningar och lager i motorn nytt
H-profilstakar viktade
Nya originalkolvar viktade
Ny vattenpump
Uppställd oljepump
Toppen är en 530 som är byggd av Kent Karlsson (Motordesign Sweden AB)
Portad och kompsänkt
Hårdare fjädrar
Mirafrästa säten
38mm rostfria avgasventiler
V-kamaxel
ARP-topplockspinnbultar
Portat insug med 3tums 960 spjällhus
Portat originalgrenrör
Gröna S60/V70R spridare (968:or)
Grp A bränsletrycksregulator
3tums luftmassmätare
Chippad tänd och bränslebox av SCT i kungälv
avstämt för spridare och luftmassmätare.
Varvstopp ligger på 7000+rpm
Forge dumpventil
284hk-5940RPM
390nm-3795RPM med 16T aggregat vid 1,1 Bar
Tänkte testa K-kam och testa då jag tycker att V kammen tappar vid 5500RPM
Vad får jag med en flowpreppad 19T turbo med största avgashuset och HL turbinen för max avgasflöde samt uppgraderat kompressorhjul till ett 19T Billet hjul med 11 bladig GTX design??
Sägs att denna uppgradering ska ge ca 10-15% bättre flöde..säger dock inte att det är sant men kan va kul att testa