Hallå! Är det någon som vet om det går och stoppa i en AEB-motor från en Audi A4 B5 -97 i en Audi A3 -99? Sitter AGU-motor i A3. I båda är det 1,8T motorer.
Det enda jag vet som skiljer är ju att den är tvärställd i A3 och längsmonterad i A4. även att de skiljer på lmm och lite sånnt.
Skiljer block, topp, ventilkåpa och sump på de olika motorerna?
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning.
Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.
Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana Kan ju inte kolla på bilen om jag inte köper den
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning.
Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.
Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana Kan ju inte kolla på bilen om jag inte köper den
Ok, men ska du lägga din motor i A3:an då? Kan bli lite bökigt när motorerna är vända åt olika håll. Man borde iofs kunna swappa grejerna man behöver ifrån dom olika motorerna.
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning.
Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.
Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana Kan ju inte kolla på bilen om jag inte köper den
Ok, men ska du lägga din motor i A3:an då? Kan bli lite bökigt när motorerna är vända åt olika håll. Man borde iofs kunna swappa grejerna man behöver ifrån dom olika motorerna.
Skulle velat prova de, tror ju inte block, topp, ventilkåpa och sump skiljer på dom, fast de gör det kanske