3493
Sök

Vacumslangar dimension? Saab900ng

658 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Nån som vet om det är mestadels 4 mm vacumslangar under huven på Saab 900ng? Har bilen en bit bort från där jag bor o tänkte byta ut dom flesta och ersätta med nya snyggare blåa när man ändå håller på typ till magnetventil o det mesta som går o byta innan nån vittrar sönder. Nån som har bytt o vet hur många meter som går åt?

Forummoderator
26 341 Inlägg
7 oktober 2012
Man använder inte en sorts grovlek på slangen till allt. Det är olika valörer, oavsett märke på bilen.

Antingen köper du flera slangbitar i olika valörer, eller så köper du dem en och en för att vara säker..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

658 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Har fått veta att det är 4 mm på alla sånna vacumslangar under huven o sen är det annan dimension på slangarna till magnetventilen

860 Inlägg
7 oktober 2012
rekommenderar dig att byta alla slangarna till motorn o turbon... de har ja gjort på min bil o innan gick den as dåligt o nu jävlar går den as bra..... slangarna har ju en viss tendenns att torka ihop o sånt så.... men oftast är det 4. 5 och 6mm som används.,.. mest 4 tror ja

Bilälskare
283 Inlägg
7 oktober 2012
Fear38 skrev:
Nån som vet om det är mestadels 4 mm vacumslangar under huven på Saab 900ng? Har bilen en bit bort från där jag bor o tänkte byta ut dom flesta och ersätta med nya snyggare blåa när man ändå håller på typ till magnetventil o det mesta som går o byta innan nån vittrar sönder. Nån som har bytt o vet hur många meter som går åt?

alla är 4mm förutom magnetventilens då dem är 6mm..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

1 062 Inlägg
7 oktober 2012
Och köp inte Biltemas vakumslang för den spricker efter några månader precis överallt!
Måste vara världens sämsta gummi den är tillverkad av.
Den till MAP sensorn är original av silikongummi och specialkallibrerad/avstämd och rekokmenderas att man behåller.

M.V.H.

Sök