3864
Sök

Sälja bil och sedan köpa tillbaka den?

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Har länge funderat på om man säljer sin bil så upphör ju försäkringen, och man får skaffa ny försäkring på den nya bilen.
MEN vad händer om man säljer sin bil och sedan köper tillbaka den, går den "gamla försäringen" igång automatiskt då eftersom att den redan en gång var försäkrad hos det bolaget?

Mvh Robiin

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

514 Inlägg
7 oktober 2012
Skulle tro du få teckna ny försäkring

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
volvochefen skrev:
Skulle tro du få teckna ny försäkring

verkar som det, jag har kollat runt lite men kan inte hitta nått!

3 393 Inlägg
7 oktober 2012
BunnA skrev:
Har länge funderat på om man säljer sin bil så upphör ju försäkringen, och man får skaffa ny försäkring på den nya bilen.
MEN vad händer om man säljer sin bil och sedan köper tillbaka den, går den "gamla försäringen" igång automatiskt då eftersom att den redan en gång var försäkrad hos det bolaget?

Mvh Robiin

Vi har byt försäkring tex, be din mor eller far att ta bilen på sitt namn, sedan tillbaka till ditt, och då kan du byta smile no problem.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Low skrev:
BunnA skrev:

Mvh Robiin

Vi har byt försäkring tex, be din mor eller far att ta bilen på sitt namn, sedan tillbaka till ditt, och då kan du byta smile no problem.

Jaha okej, tack då vet jag smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 oktober 2012
exakt! gjort så, sen när den är din igen så får du teckna ny försäkring smile

5 198 Inlägg
8 oktober 2012
Du kan ju lika gärna ställa av bilen och ta bort försäkringen., ,sen ställa på och fixa nytt bolag.

Forummoderator
18 092 Inlägg
8 oktober 2012
gamlingen skrev:
Du kan ju lika gärna ställa av bilen och ta bort försäkringen., ,sen ställa på och fixa nytt bolag.

Klart smidigaste sättet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 oktober 2012
funkar så att när man ställer på bilen igen så går försäkringen i gång automatiskt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

KHRacing
8 oktober 2012
ironhead skrev:
funkar så att när man ställer på bilen igen så går försäkringen i gång automatiskt

Endast om du haft garageförsäkrning, jag har då aldrig någonsin haft en försäkrning som gått igång av sig självt.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
8 oktober 2012
ironhead skrev:

Inte ifall du tecknat nytt bolag och sagt upp den gammla...

KHRacing
8 oktober 2012
Xoff skrev:
ironhead skrev:

läs mitt svar ovan

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
8 oktober 2012
Har du bilen helförsäkrad och ställer av den så blir bilen automatiskt garage försäkrad. Ställer du på den igen hoppar försäkringen igång igen automatiskt. Så är det iallafall på länsförsäkringar, men det kan ju skilja mellan olika bolag.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 oktober 2012
KHRacing skrev:
ironhead skrev:

Endast om du haft garageförsäkrning, jag har då aldrig någonsin haft en försäkrning som gått igång av sig självt.

av en del bolag så får man ju automatiskt garageförsäkring

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 oktober 2012
marwin_of_sweden skrev:
Har du bilen helförsäkrad och ställer av den så blir bilen automatiskt garage försäkrad. Ställer du på den igen hoppar försäkringen igång igen automatiskt. Så är det iallafall på länsförsäkringar, men det kan ju skilja mellan olika bolag.

gäller halv och hel men inte om man har trafik

5 198 Inlägg
8 oktober 2012
Men herrejösses.. säger man ingenting och har halv så går det automatiskt till garage försäkring.. men det är ju bara ringa och säga upp försäkringen när man ställer av bilen.... Hur svårt ska det va. Sen tecknar man nytt när man ställr på. .Hur enkelt som helst.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
8 oktober 2012
KHRacing skrev:
Xoff skrev:
ironhead skrev:

läs mitt svar ovan

Då tycker jag att du läser vad jag skrev en gång till...

248 Inlägg
8 oktober 2012
KHRacing skrev:
ironhead skrev:

har du bilen påställd och försäkrad och sedan ställer av bilen så går försäkringen automatiskt ner till ett viloläge, en sk garageförsäkring.  Sedan när du ställer på bilen igen så aktiveras försäkringen igen och det är bara att tuta och köra!

Så vart det iallafall med min honda över vintern. Pratade aldrig med försäkringsbolaget

5 198 Inlägg
8 oktober 2012
JinXr2 skrev:
KHRacing skrev:
ironhead skrev:

har du bilen påställd och försäkrad och sedan ställer av bilen så går försäkringen automatiskt ner till ett viloläge, en sk garageförsäkring.  Sedan när du ställer på bilen igen så aktiveras försäkringen igen och det är bara att tuta och köra!

Så vart det iallafall med min honda över vintern. Pratade aldrig med försäkringsbolaget

OM man har 1/2 försäkring ja... inte om du endast har trafik... står i villkoren.

KHRacing
8 oktober 2012
JinXr2 skrev:
KHRacing skrev:
ironhead skrev:

Olika bolag, olika sätt att hantera situationerna på eller hur + mitt bolag, WASA/BILSPORT
gör ej detta, därav min erfarenhet som jag delar med mig utav.

Sök