Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering... Visa mer
Dra åt helvete vad rostigt. Men det där med att få ihop det på snyggast sätt är jag inte orolig över. Klarade du av att byta tak på den vita så löser du detta utan problem, det har du bevisat innan!
Inte alls kul. Design fel för att de blir så mycket rost ?
Skulle hellre tro på dålig skötsel från tidigare ägare..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Dra åt helvete vad rostigt. Men det där med att få ihop det på snyggast sätt är jag inte orolig över. Klarade du av att byta tak på den vita så löser du detta utan problem, det har du bevisat innan!
Hehe får hoppas det
Extrazz skrev:
Inte alls kul. Design fel för att de blir så mycket rost ?
Nej verkligen inte Tja, delvis. Det kan komma in skit enkelt i sparklådan, men den har svårare att hitta ut igen. Men även som Mack sa, tråkigt nog!
Har fått upp han på dollysarna nu, vi måste flytta runt lite i det garaget jag har bilarna i Annars har det mest stått still! Köpt på mig lite grejor och sånt Men känns som att detta kommer bli ett projekt utan tids begränsning tyvärr ''/
Dennis_999 skrev:
91andersson skrev:
Fy fan! Såg bilden på NordicR. Nu får väll jag rycka av min sparklådor på V70R:en och T-5R:en =P
Haha
Ja det låter som en bra idé! Vad händer med T-5R:en förresten? Inte sett någon direkt aktivitet ang den?
Usch, att laga rost kan vara de tråkigaste som finns. Men starkt av dig att ge dig på det, blir nog super i slutändan.
Japp, verkligen Det tror jag också!
91andersson skrev:
Har fått upp han på dollysarna nu, vi måste flytta runt lite i det garaget jag har bilarna i Annars har det mest stått still! Köpt på mig lite grejor och sånt Men känns som att detta kommer bli ett projekt utan tids begränsning tyvärr ''/
Ah jag förstår! Tyvärr? Det är ju bara bra. Då kan man ju pilla när man vill utan att det blir ett stressbygge
Extrazz skrev:
Gött att det går framåt då ju Släng upp lite bilder och nägra bilder på ställningen till bilen med ju
Får fixa de!
poppe__ skrev:
läst igenom hela rubbet å ja bara älskart!
Riktigt kul att höra!
Aronsson skrev:
Wow! , hållde nästan på att ramla av stolen när jag såg hur rostig din sparklåda va :o , Värre än min gamla bertone :o
Haha jo jag vette tusan hur den lyckats bli så rostig men så är det
Idag fixade jag det bakre hjulhuset. Blästrade av rubbet och la på epoxi Fick även plocka bort rätt mycket kitt inne i hjulhuset då det börjat krypa in fukt under...
Bodyn som är kvar skrapades givetvis bort innan jag la epoxin
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.