Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting? Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.
Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att
inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?
Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.
Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:
* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.
Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.
Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).
Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.
Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.
Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.
Mvh
Arash