2827
Sök

Missnöjd efter konvertering till högertrafik! Skyline R34

140 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#81
Dirtymike skrev:
Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

Handlade för första ggn av er till Lexusen o det var lite "panik" o kan lungt säga att bemötandet i mitt ärende var väldigt bra med riktigt snabb o smidig leverans. Medans andra bara skratta o bad mig söka vidare, men ni tog mig på allvar o hjälpte mig.

Så hade jag på något sätt varit missnöjd så hade jag tagit kontakt med er istället för att "hänga" ut er här.

Mvh Micke en väldigt nöjd kund

ja som sagt. läs mit senaste inlägg så ser du att jag tog kontakt med Arash osv...
ja mycket annat folk som har ordbajsat, det kan jag inte göra så mycket åt faktiskt.
jag har ett väldigt fint intryck av Arash och inget fel på varken han eller företaget.
Det jobbet som dom gjorde åt mig var dock kattlåda.


140 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#82
Low skrev:
Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

Om du har sagt att TS skulle ha skickat bilder till dig, men bestämde hänga ut företaget istället är himla illa av TS!! Så himla dåligt..

Tycker det är schysst av er att ge han ett par beganade trålkastare!

Samt skulle vara kul och se TS vissa helheten av lyktan på bilen som du tidigare sa, än att ta kort på det sämsta man kunde hitta.

Om han har också börjat pillat på dem själv så skulle jag inte ge ett par nya lyktor. Han skulle ju av första börja ha mailat bilder, inte hänga ut er här.

en sak ska du veta! jag har inte rört lyktorna på något vis mer än tagit av locket som man måste bort med för att byta lampa. och vart ni får fram att jag har börjat pilla på dom själv vette fan.
jag har inte ens skruvat fast dom på bilen för att jag inte godkänner arbetet och just precis för att då skulle säkert det bli gnäll.


140 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#83
Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

så där då hittade vi en lösning på allt. inga problem för mig eftersom jag inte har plockat isär lyktorna på något sätt.
så jag vet inte riktigt vart du har fått detta ifrån  "Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss." ser ut exakt som när jag hämtade dom, jag skickar ner mina lyktor på måndag. tråkigt att det ska behöva bli så här.


Mvh Lars


1 534 Inlägg
13 oktober 2012
#84
Jag förstår dig Arash, men om man kör en Skyline så lär man knappast vilja att ens strålkastare skulle se ut sådär.
Någon skrev att de såg ut som dimljus till en 740, och, jag håller med där.
Sen så är det säkert superproffsigt gjort och går kanske igenom besiktningen, men det är ändå fult, det håller till och med du med om att det inte är det snyggaste.
Skulle också vilja veta vilka de andra Skyline-kuinderna är som fått samma modd på sina strålkastare och är NÖJDA..

Dock så är det synd om ni får ett dåligt rykte BARA på grund av detta, när ni tydligen gör ett bra jobb i övrigt.
Tycker dessutom det är en schysst deal att låta kunden(ForsaFrasse) få ett par original-strålkastare i byte...

3 371 Inlägg
13 oktober 2012
#86
ForsaFrasse skrev:
Low skrev:
Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

Om du har sagt att TS skulle ha skickat bilder till dig, men bestämde hänga ut företaget istället är himla illa av TS!! Så himla dåligt..

Tycker det är schysst av er att ge han ett par beganade trålkastare!

Samt skulle vara kul och se TS vissa helheten av lyktan på bilen som du tidigare sa, än att ta kort på det sämsta man kunde hitta.

Om han har också börjat pillat på dem själv så skulle jag inte ge ett par nya lyktor. Han skulle ju av första börja ha mailat bilder, inte hänga ut er här.

en sak ska du veta! jag har inte rört lyktorna på något vis mer än tagit av locket som man måste bort med för att byta lampa. och vart ni får fram att jag har börjat pilla på dom själv vette fan.
jag har inte ens skruvat fast dom på bilen för att jag inte godkänner arbetet och just precis för att då skulle säkert det bli gnäll.

Varför valde du istället hänga ut dem? istället för att maila dom och det skulle säkert gått bättre.


1 534 Inlägg
13 oktober 2012
#87
ForsaFrasse skrev:
Ber en moderator att låsa tråden!

Tycker inte det är schysst att tråden låses nu när du "hängt ut" företaget och slutresultatet inte är känt än..
Kan bli mer negativ publicitet för företaget ifråga om man först hänger ut dom, sen låser tråden, sen löser dom "problemet", men det kommer ju inte upp till ytan.

De som då hittar denna tråd i framtiden lär ju då få en negativ bild av företaget...

1 532 Inlägg
13 oktober 2012
#88
ForsaFrasse skrev:
Dirtymike skrev:
Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

Handlade för första ggn av er till Lexusen o det var lite "panik" o kan lungt säga att bemötandet i mitt ärende var väldigt bra med riktigt snabb o smidig leverans. Medans andra bara skratta o bad mig söka vidare, men ni tog mig på allvar o hjälpte mig.

Så hade jag på något sätt varit missnöjd så hade jag tagit kontakt med er istället för att "hänga" ut er här.

Mvh Micke en väldigt nöjd kund

ja som sagt. läs mit senaste inlägg så ser du att jag tog kontakt med Arash osv...
ja mycket annat folk som har ordbajsat, det kan jag inte göra så mycket åt faktiskt.
jag har ett väldigt fint intryck av Arash och inget fel på varken han eller företaget.
Det jobbet som dom gjorde åt mig var dock kattlåda.

Läs då det tidigare jag skrev.
Arash vill va på säkra sidan att din bil inte får problem med SBP och problemet som uppstår med polisen om du har otur utan e godkända lyktor.
Finns dom poliser som är så nitiska att dom ger nedslag på större fälgar........ hur kul är det?
För du har faktiskt ingen rätt eller lag på din sida om du skulle bli stoppad med orignal lycktorna som sitter på R34a.

Ska dom vara nitiska mot mig får jag inte ens ha mina 16" eller mina 17" fälgar som faktiskt är orignal till min Lexus enligt papprena från Tyskland. MEN i svenska reg beviset står det 15" fälgar.

Men jag chansar tills den dagen jag träffar på fel polis eller besiktningsman för va många än tror är vissa inte helt blåsta utan letar fel.


One Man Clan
4 287 Inlägg
13 oktober 2012
#89
inte för å vara sån men de är väl köparens plikt att undersöka vad han köper /får.  å han fick något lagligt och som funkar.   vad alla wajnar om fattar jag inte riktigt.

jag ser inga fel i de arash säger tvärtom han verkar jävligt seriös.


Random Hero
4 047 Inlägg
13 oktober 2012
#90
men om du nu hållt på med det i 10 år, lägg upp en bild på ett par mer bilar du fixat Arash, så får vi hoppas de killarna hittar hit o berättar "hur nöjda de är". Det där kunde man ju fixat i slöjden i 4an bättre

Dog food lid. Backwards

140 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#91
Jag har sagt det förut och säger det igen! Arash är riktigt seriös och jag gillar han. Han har riktigt bra kritik och det bevisar att han är duktig och gör ett bra jobb. Jag kommer absolut fortsätta att handla av Pbz och har inte alls nå problem med det. Men däremot så kommer jag inte konvertera nå r34 lysen där igen.

Jag är nöjd om jag får orörda orginal lyktor och då blir allt som vanligt igen för min del förutom att jag hällre väljer att slösa lite mer pengar på det än planerat. Har vart jävligt stygga ordbajsningar här och det ogillar jag. när vi har utbytt varor så kommer allt vara lungt från min sida och ni får tycka vad ni vill. Jag kan till och med ta bort tråden för att inte göra saker värre än vad det är. Ta bort eller?


Med vänlig hälsning, Lars


3 371 Inlägg
13 oktober 2012
#92
ForsaFrasse skrev:
Jag har sagt det förut och säger det igen! Arash är riktigt seriös och jag gillar han. Han har riktigt bra kritik och det bevisar att han är duktig och gör ett bra jobb. Jag kommer absolut fortsätta att handla av Pbz och har inte alls nå problem med det. Men däremot så kommer jag inte konvertera nå r34 lysen där igen.

Jag är nöjd om jag får orörda orginal lyktor och då blir allt som vanligt igen för min del förutom att jag hällre väljer att slösa lite mer pengar på det än planerat. Har vart jävligt stygga ordbajsningar här och det ogillar jag. när vi har utbytt varor så kommer allt vara lungt från min sida och ni får tycka vad ni vill. Jag kan till och med ta bort tråden för att inte göra saker värre än vad det är. Ta bort eller?


Med vänlig hälsning, Lars

Det är väl inte ens möjligt att ta bort trådar? endast låsa.. eller radera alla inlägg. Tycker du ska be om ursäkt, lite dumt att inte följa från första problemet och mail dem om det du blev missnöjd...


Men men. Hoppas allt blir bra!

Snygg bil smile!


3 371 Inlägg
13 oktober 2012
#94
Putteliten skrev:
Om TS raderar första inlägget i tråden, så raderas hela tråden.....

Jasså. Det var nytt. smile


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 oktober 2012
#95
Putteliten skrev:
Om TS raderar första inlägget i tråden, så raderas hela tråden.....

TS kan inte radera första inlägget efter att det kommit svar i tråden utan endast radera texten isf.

Såvida det inte ändrats i någon av dom senaste uppdateringarna av G.org.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
13 oktober 2012
#96
TS: Radera inlägget och lägg det bakom dig. Nu får du ett par Beg strålkastare och allt är frid och fröjd.
Nästa gång vänta tills ärendet har fastnat eller fått resultat på ett eller annat sätt innan du hänger ut person/företag!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Hertig
182 Inlägg
13 oktober 2012
#97
Jag tycker Arash tog åt sig lite mycket av kritiken, vi sa aldrig att det var dåligt gjort, bara att det inte såg snyggt ut.

Jag har flera gånger haft panik med delar och fått dem skickat till mig snabbt som attans.
Till min gamla GTR, behövde jag ram och vevlager före en helg.
Jag ringde till Arash en torsdag och frågade om lager, ni hade inte dem på lager men det fanns rätt storleks lager halvt monterade i en motor ni byggde på. Du erbjöd att skicka iväg dem till mig, och du lyckades få iväg dem 20min efter att jag pratat med dig så jag fick dem på fredagen. Hade jag ringt en halvtimma senare, hade det skitit sig och jag hade fått dem på måndagen.

Det är fan service! uppskattar verkligen att ni gör små undantag ibland och inte kör den där "inte på lager, vi har dem om 2 veckor, hej då".

Jag hoppas inte denna tråden tillför något negativt mot PBZ, trots de fula framlyktorna.
Senast redigerat av Snelhest (13 oktober 2012)


140 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#98
Low skrev:
ForsaFrasse skrev:
Jag har sagt det förut och säger det igen! Arash är riktigt seriös och jag gillar han. Han har riktigt bra kritik och det bevisar att han är duktig och gör ett bra jobb. Jag kommer absolut fortsätta att handla av Pbz och har inte alls nå problem med det. Men däremot så kommer jag inte konvertera nå r34 lysen där igen.

Jag är nöjd om jag får orörda orginal lyktor och då blir allt som vanligt igen för min del förutom att jag hällre väljer att slösa lite mer pengar på det än planerat. Har vart jävligt stygga ordbajsningar här och det ogillar jag. när vi har utbytt varor så kommer allt vara lungt från min sida och ni får tycka vad ni vill. Jag kan till och med ta bort tråden för att inte göra saker värre än vad det är. Ta bort eller?


Med vänlig hälsning, Lars

Det är väl inte ens möjligt att ta bort trådar? endast låsa.. eller radera alla inlägg. Tycker du ska be om ursäkt, lite dumt att inte följa från första problemet och mail dem om det du blev missnöjd...


Men men. Hoppas allt blir bra!

Snygg bil smile!

Vägrar be om ursäkt. Jag står för det jag skriver. Jag vill inte att nån ska får mer skit än nödvändigt. Jag diskuterar mina lyktor och dom är skit eller tycker du nå annat? Kan ju lova att du hade blivit lika besviken om du hade vart i mina skor.


OUTLAW1
13 oktober 2012
#99
Jag tycker arash och pbz har gjort rätt för sig i denna ägaren helt klart .
Mycket cred till arash som svarar "snällt" på alla påhopp..
Även mitt.
Han har också sagt att deras konvertering inte är den snyggaste så den saken är också utredd.
Att deras konvertering är godkänd vart man än åker är också tryggt att veta.
Fast en sak undrar jag fortfarande över .. Hur kunde bilen regbesiktigas som enligt arash är en tuff kontroll, med originallyktorna som ger fel ljusbild? Vill inte kasta skit på arash då jag vet att pbz är kompetenta mm osv. Bara undrar av ren nyfikenhet då det va lönlöst att ens försöka med min evo jag hade.

207 Inlägg
13 oktober 2012
#100
OUTLAW1 skrev:
Jag tycker arash och pbz har gjort rätt för sig i denna ägaren helt klart .
Mycket cred till arash som svarar "snällt" på alla påhopp..
Även mitt.
Han har också sagt att deras konvertering inte är den snyggaste så den saken är också utredd.
Att deras konvertering är godkänd vart man än åker är också tryggt att veta.
Fast en sak undrar jag fortfarande över .. Hur kunde bilen regbesiktigas som enligt arash är en tuff kontroll, med originallyktorna som ger fel ljusbild? Vill inte kasta skit på arash då jag vet att pbz är kompetenta mm osv. Bara undrar av ren nyfikenhet då det va lönlöst att ens försöka med min evo jag hade.

Ofta så finns nog ett par godkända och extra noggrant fixade framljus redo på hylla som besiktningsljus, redo att monteras vid en regbes, sen byter man tillbaka för att "ta det där sen" smile Det är min GISSNING iallafall smile



Sök