3919
Sök

Bästa val av kolvar till ca 500hk

57 Inlägg
14 oktober 2012
#21
Allt ljud fortplantas genom metallen. Det låter tom av helt nya zf lådar så det är inget konstigt alls. Hur många är det som åker med 5-600whp som kör 3000mil om året?  Kolla bara bara granlunds m535 som han kom 3:a i svenska powerdrift serien med. Han har en beggad 328 låda. Han kör riktigt hårt.  Bakhjulen har gått riktigt långt sedan han fick dit lådan förra året. Han kör med 765 platta o stum sinter.
Har du delarns redan så är det ju bara o köra. Börjar det slira så vet du ju vad det beror på


Whatever :)
1 652 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
#22
blracing skrev:
Allt ljud fortplantas genom metallen. Det låter tom av helt nya zf lådar så det är inget konstigt alls. Hur många är det som åker med 5-600whp som kör 3000mil om året?  Kolla bara bara granlunds m535 som han kom 3:a i svenska powerdrift serien med. Han har en beggad 328 låda. Han kör riktigt hårt.  Bakhjulen har gått riktigt långt sedan han fick dit lådan förra året. Han kör med 765 platta o stum sinter.
Har du delarns redan så är det ju bara o köra. Börjar det slira så vet du ju vad det beror på

okej , ja alla säger olika varje gång man frågar , och tror inte att Jonas på bakaxeldelar skulle blåsa mig på 15000 kr ??

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

57 Inlägg
14 oktober 2012
#23
Vad är det som har kostat 15000kr?. Bara du googlar på fjädrade sinter så får du upp de problem som är vanlig dvs fjädrarna ger sej. Tryckplattan spricker mm. Vill du verkligen spara på drivlinan så ska du hastighetsreglera laddtrycket också


Whatever :)
1 652 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
#24
blracing skrev:
Vad är det som har kostat 15000kr?. Bara du googlar på fjädrade sinter så får du upp de problem som är vanlig dvs fjädrarna ger sej. Tryckplattan spricker mm. Vill du verkligen spara på drivlinan så ska du hastighetsreglera laddtrycket också

Mm 15000 på låda, lamell, plattan etc etc. Men denna tråd handla inte om min drivlina utan kolvar och pratat med andra och de ska inte vara något problem att köra med detta med högre effekter.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

88 Inlägg
15 oktober 2012
#25
Vad är standard komphöjd på Volvo-kolvarna? Antar att originalkolvarna ligger plant med blocket och med 152 mm.s istället för 158 mm:s stake får du ha 6 mm högre komphöjd som det är nu om du ska ha samma uppstick, det vill säga 0.

Whatever :)
1 652 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
#26
V234 skrev:
Vad är standard komphöjd på Volvo-kolvarna? Antar att originalkolvarna ligger plant med blocket och med 152 mm.s istället för 158 mm:s stake får du ha 6 mm högre komphöjd som det är nu om du ska ha samma uppstick, det vill säga 0.

Okej, men då är det 39.7 i höjd då.. Blir det att beställa hem dom smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser


Sök