Då körde man till Vrigstad i morse för att se om bilen skulle funka..
Det som är ändrat sen första mappningen är:
Nya spridare
Ombyggt bränslesystem med matningen i sidorna i stället för i mitten samt att det kopplats in en Aeromotive bränsletrycksregulator.
Plockat bort 2st bränslepumpar då där satt pumpar till 2400HK
Dragit om all el till bränslepumparna
Dragit om all el till hela motorn
Bytt från Vi-Pec till MAX ECU
Byggt ny lösning på tändningen
Monterat triggerskiva på veven
Bytt turbo till en Presision 6766 Spec till 935hk
Byggt om anslutningarna till turbon
Allt verkade gå bra ända tills 611hk Då sa Natanael att bränslet tog slut. Så den tankades upp men det gick fortfarande inte..
Snabbt löst då strömmen till ena pumpen inte var påslagen
När vi nådde 830hk så fick vi triggerfel vilket visade sig vara skivan som lossnat.. PISS!!!
Bara att riva och fixa, samt svarva till skivan TJOHO!! fick ihop det så den skulle hinnas mappas klart..
887Hk och typ 900NM (mer exakta siffror kommer) blev det till sist då var turbon bottnad..
Laddet kommer vid 4000 och fullt ladd vid lite efter 5000rpm..
Skruva skruva
Fick även en platta som ska instaleras