4087
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 december 2012
martinn skrev:
Legosoldaten skrev:
Var ute i lördags och var chafför åt några kompisar i v70in, väl framme vid ett hus blinkar jag in och släpper av dem vid vägkanten, blinkar sedan ut och drar i väg.. 50-70meter bort så får jag blåljus bakom mig. två kvinnliga poliser kommer fram.

P: körkort
J: gav körtet
P: jaså så du är chafför ikväll
J: stämmer
P: hon ropar på den andra polisen och säger (han kanske kan köra oss till helgen)
J: satt och funderade lite
P: hon skriver ner sitt privata nummer på en liten lapp och säger, hör av dig till helgen om du vill skjutsa oss.
J: javisst, sen åkte jag O_o

ska man ringa och fråga eller? :p (kan tillägga att dem såg _riktigt_ bra ut!)

Haha tror du på det själv att dom sa så? smile

Drömma kan man ju göra wink

Självlärd
3 083 Inlägg
18 december 2012
Funkiee skrev:
martinn skrev:
Legosoldaten skrev:
Var ute i lördags och var chafför åt några kompisar i v70in, väl framme vid ett hus blinkar jag in och släpper av dem vid vägkanten, blinkar sedan ut och drar i väg.. 50-70meter bort så får jag blåljus bakom mig. två kvinnliga poliser kommer fram.

P: körkort
J: gav körtet
P: jaså så du är chafför ikväll
J: stämmer
P: hon ropar på den andra polisen och säger (han kanske kan köra oss till helgen)
J: satt och funderade lite
P: hon skriver ner sitt privata nummer på en liten lapp och säger, hör av dig till helgen om du vill skjutsa oss.
J: javisst, sen åkte jag O_o

ska man ringa och fråga eller? :p (kan tillägga att dem såg _riktigt_ bra ut!)

Haha tänkte skriva det innan men vågade inte ifall att skaparen av inlägget skulle börja gråta och inse den bittra sanningen sad. Man vill ju inte såra någon lol

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Pim_Pim
18 december 2012
Volvo142_73a skrev:
Funkiee skrev:
martinn skrev:

Haha tänkte skriva det innan men vågade inte ifall att skaparen av inlägget skulle börja gråta och inse den bittra sanningen sad. Man vill ju inte såra någon lol

Självklart sanning, det är ju Värmland. wink

50 Inlägg
18 december 2012
Hade precis parkerad min ford sierra -92 "vinterräser med 3" efter att ha vänt framför polisbilen som kom krypande längre bort på gatan. Dom stannar när jag och min bror hoppat ur bilen och vevar ner rutan:

P: Är ni kriminella?
J: Njaa det tycker jag väl inte, vi kom precis hem från buggkursen så...
P: haha jaha, då är ni nog inte riktigt vårt klienté.
J: Nej det tror inte jag heller så ni får nog leta vidare
P: Det ska vi göra, hejdå!

haha ganska komiskt må jag tycka smile

1 160 Inlägg
18 december 2012
muckarresa för måååånga år sen  i stockholm.  bajsbrun renult målad skånska flaggan mm .avgasröret gick av ställde oss med 2 hjul på trottoaren  för att plocka av skitet . farbror blå kommer frågar vad vi gör säger som det är han tar ett varv runt bilen o säger   jaså du kör med hyland(blankslitna)runt om sen körde dom.ps köra 60 mil utan ljuddämpare inget skoj bodde i malmö då

Muttley
18 december 2012
DusanMandick skrev:
tkd_rille skrev:
DanneSundin skrev:

Du kan säga att du går med på blodprov men inte urinprov då det är genant. Sen är det bara de gym som är anslutna till vadenuheter som tar urinprov å portar va ja vet.. Mitt har dem inte tagit ett enda under mina 3 år smile

Ok. Ja då öppnar man ju för ännu fler möjligheter att kolla upp andra droger. Jo men de är väl oftast mindre gym med privata ägare som ej har.  Finns misstankar om att du tagit något olagligt får de ta in en smile

dopingfritt sverige heter det och man kan inte tvinga någon till ett pisseprov. man kan be dom göra ett test för det finns misstankar om doping, nekar de blir de avstängda eller så får de gå till vårdcentralen och ta ett urinprov om det känns genant. urinproven görs aldrig på plats, iaf inte när polisen är inkopplad som de alltid ska vara med. Jag är gyminstruktör och har vart med vid flera såna här tillfällen...

Sry för offtopic smile

Hehe ja de var ett gammalt inlägg. Men om man misstänks för doping så får man ju följa med herr blå.  Var ju ett fall i somras med en man de plocka in vid en kontroll längs vägen och han var väl dopad.

1 Inlägg
18 december 2012
polisen: "du kör en tjejbil"
jag: "tror du vi har snott den?" Körde mammas yaris om det är intressant :b

50 Inlägg
19 december 2012
Kanske inte så jätte rolig men:
Jag körde från jobbet en lördag kväll vid 23.00, detta var en 50-väg där jag faktiskt körde i 50. Bakom mig kommer en bil som jag tror är en taxibil och börjar trycka mig i röven, ca en halv meter i från, och sedan bromsar han in lite för att sedan upprepa samma sak igen. Trött och grinig som man är efter jobbet bromsar jag ner till 20 km/h och sedan gasar upp till 50 km/h igen. 100 meter längre fram skall jag svänga in på parkeringen. (bilen ligger fortfarande och trycker mig i röven) I svängen ser jag att det inte var en taxiskylt på taket utan en blåljusramp. Jag fortsätter köra på parkeringen till jag kommer till min plats och stänger av bilen. Polisbilen stannar några cm från min bil och hoppar ut.
Polisen - Stanna där du är
Jag - Visst!
Polisen - (står fundersamt och kollar på min gamla 945:a)
Jag - Gillar du det du ser?
Polisen - Nä, jag trodde den var blå
Jag - Grön är ju mycket snyggare, den är till salu om du är intresserad smile
Polisen - (lite sur) Nä, vi letar efter en inbrottstjuv som ska ha kört en blå volvo
Jag - Såå, du är inte intresserad av att köpa? Den är lite smutsig, men jag kan tvätta den innan.
Polisen - Nej, det är jag inte! (nu lite mer irriterad)
Jag - Okej då, din förlust. får jag gå nu?
Polis - Nä, jag vill se dit körkort först
Jag - Visst
Polis - Sneglar på kortet, ger tillbaka det och utan att säga hej då, sätter sig i bilen och åker.

Tråkig polis.. hmm

Yawn...
3 151 Inlägg
19 december 2012
Haha!!

202 Inlägg
24 december 2012
Detta måste vara den tråden som innehåller flest inlägg från Garaget.org's alla mytomaner...

Mercedes C 350 AMG

Ungdoms Räser
425 Inlägg
24 december 2012
M_Broberg skrev:
SE skrev:
Detta måste vara den tråden som innehåller flest inlägg från Garaget.org's alla mytomaner...

vad spelar det för roll? en bra historia är en bra historia.

Det är ju inte "vad kan du för roliga historier om vad poliser säger vid kontroll".
Att historien är sann borde vara givet att det är innan man skriver en historia. Fast det är ju bara jag:)

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
24 december 2012
Isaksson5 skrev:
M_Broberg skrev:
SE skrev:

vad spelar det för roll? en bra historia är en bra historia.

Det är ju inte "vad kan du för roliga historier om vad poliser säger vid kontroll".
Att historien är sann borde vara givet att det är innan man skriver en historia. Fast det är ju bara jag:)

sanna historier eller inte,roligt o följa trådet! god jul!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

1 433 Inlägg
24 december 2012
Vad gör du ? , inget ?, - du är ute och sladdar , - nej detta är en Golf VR6 framhjulsdriven, - okey.. (glömde säga att det var en syncro) wink

Pim_Pim
24 december 2012
-polis: du, det gick mer i sidled än rakt fram i den där kurvan.
-jag: ja det var väldigt halt där.
-polis: Åk hem och parkera bilen istället för att vara ute o sladda, god jul!

820 Inlägg
24 december 2012
Olika tillfällen:
"Såg du att vi stoppade dig?"

"Var har du fått ballongerna ifrån?"
"jobbet"

"Du vet om att du inte har någon regskylt fram va?"
"*glad kille* Den ligger i bagaget! Den trillade av..."

Och självklart de vanliga:
"Är det din bil?" (Körde ute på hisingen i gangsterkvarteren...) big_smile
och "Får vi se körkortet?"

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
24 december 2012
De brukar såhärs års göra massa U-Svängar efter mig men när de legat bakom en stund o kollat reg mm? så  svänger de av. Kanske inte så roligt att jaga en FWD bil när det finns folk med RWD där ute i snön?

231 Inlägg
25 december 2012
Pim_Pim skrev:

Ja det hade ju inte gått så bra om du körde rakt fram i kurvan heller. tongue

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Pim_Pim
25 december 2012
BoB__ skrev:
Pim_Pim skrev:

Ja det hade ju inte gått så bra om du körde rakt fram i kurvan heller. tongue

Noterade faktiskt det själv men ville inte påpeka det till han, haha.

Men jag förstod ju vad han menade. lol

Jobbig person
66 Inlägg
25 december 2012
Vart stoppad en gång väldigt nyligt, (Polisen gillar mig inte tydligen) & var bara ute och snurrade med en vän. Det slutade med 15timmar i häktet och 2 förhör på grunderna "Förberedelse till stöld av spännband". Hur fan lyckas man åka in i häktet för det? Förberedelse är väl om man har verktyg till stöld...? & sist jag kollade behövde man då inga till ett spännband -_-'

Lita på mig, jag ljuger

Söker sponsorer :)
208 Inlägg
25 december 2012
Skulle ta ett varv under cruisingen i Falun sist med min bubbla (som nu är såld), fast blev stoppad direkt när jag svängde in på första gatan. Efter att han kollat mitt körkort och jag blåst så går han iväg en stund och kommer strax tillbaka

-polisen: kan du kliva ur en stund
-jag: okay? *kliver ur*
-polisen: *ställer sig jättenära och säger lite lågt* nja alltså.. tänkte bara fråga.. knarkar du?

Det var nog det bästa jag hade att komma med just nu i alla fall, hehe smile

Sök