1827
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

6 Inlägg
4 januari 2008
#361
Det gick lite fort det här är väl standard komentaren man får smile


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2008
#362
Dave_C70 skrev:
Xabin skrev:
Jag blev stannad för ett tag sedan med min 745a GL -86a Förgasar motor helt orginal och det var snö ute och så en kväll när jag var ute och sladdade så fick en civilen syn på mig så dom hängde efter och stanna mig. Så sa dom häng efter oss då åkte jag på en flygande besiktning.. Följde med dom började kolla igenom bilen sedan kolla dom under huven och lös över allt då klia sig bes polisen sig i huvet och sa jag hittar inte turbon... Jag var tvungen att gå där ifrån lol men jag klara mig ifrån böter och allt...
Jag hade fan skrattat tills stämbanden flög ut! big_smile
Hade det varit min bil hade jag med garvat ihjäl mig tongue

Men däremot om jag hade vart snuten istället så hade jag haft samma problem som honom eftersom jag inte kan ett skit om bilar lol


Inte något kul snuten sagt men något kul (??) som hänt idag

Fick hem mina två nya fina Gtech Pro RR ifrån staterna idag, posten eller något hade tydligen kört hem dom så dom väntade på mig här hemma. Morsan messade och sa att mitt paket hade kommit (visste ju direkt vad det var tongue) så man fick ju lite bråttom hem från jobbet om man säger så tongue

Drog ju på lite extra när man skulle hemmåt och halvägs hem till hålan blinkar nån nisse med hellyset och jag tänker bara WTF??!!?  fan blinkar du på mig för din j-el!! (visste ju att jag inte hadde hellyset på) så jag blev lite sur men efter några sekunder tänkte jag att han kanske ville varna för snuten så jag saktade ner till lagliga 90KM/H men när man kom in i byn stod inte snuten på sitt vanliga ställe så då trodde man ju att det var lugnt och tänkte leka lite i en korsning hehe, fast då såg jag en reflexväst på var sida om den vägen jag skulle in på 100 meter därifrån så kanske ändå....   Tog det lugnt och körde vidare hemmåt (bor ovanför en backe ca 200m därifrån) och mycket riktigt stod snuten där och hade kontroll på det vanliga, körkort, däck, flåskontroll osv. så det vart ju bara till att le, se glad ut och göra alla apkonster dom ber en om tongue

Körde iaf hem och pillade upp paketet och mycket riktigt var det mina Gtech's som kommit så nu har jag alltså två stycken Gtech Pro RR att leka med.

Ironin i det hela är att snuten har valt just *denna* dan att ha kontroll mitt på den *enda* vettiga rakan i hela byn.....   hmm  *suck*

Här får ni tom en bild på var dom stod i förhållande till var jag bor tongue  :

http://static.pici.se/pictures/BqReQKwTK.jpg

Edit: En konstig grej var förresten att dom inte sa något om att min bil lät mycket eller att den var sänkt eller nånting sånt men däremot så sa han att jag hade väldigt fina däck smile (köptes beggade men nästan helt nya, två av däcken har fortfarande 10mm kvar)
Senast redigerat av TBOC_Razor (4 januari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

?
1 038 Inlägg
4 januari 2008
#363
Var väl i sommras nån gång kl14 när ja va på väg till jobbet i södertälje onsdagen efter det hade varit night run som ja körde om civilsnuten en bit före påfarten mot sthlm vid järvakrog, såg att en volvo kom ikapp mig snabbt så ja slog av och bara rullade ut på påfarten å försökte räkna om miles till km/h samt var ja kan ha blåst om dom, när dom väl stanna mig gick vi å satt oss i deras bil, snackade om att ja skulle få 500kr böter för att ja inte hade lyset på, medans den ena skrev böterna så prata och fråga den andre om vart vi skulle köra nu när det är tänkt byggas maxi stormarknad i brunna roll?

Ingen aning men där det finns tillräckligt med raksträcka fick han till svar, sen undra han om det lät mycket i bilen och om det va svårt att ratta från höger sida och om den va snabb, vem som ägde bilen och om det brukar gå bra på utställningar och på körningarna i brunna, sen visa han filmen när dom skulle skriva klockslaget på boten så nämde han att här åker du lite för fort men det struntar vi i nu, visar 60km/h när dom börja filma, tur att dom inte börja filma direkt man blåste om dom, skrev på böterna å innan ja skulle kliva ur tyckte dom att ja skulle hälsa alla mina vänner att vi skulle börja ta det lungt där ute, börja hända lite för mycket saker nu, sen önska han lycka till å sa att nu får du skynda dig till jobbet.

Gissar på att han menar natten då night run kördes smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

379 Inlägg
4 januari 2008
#364
Hände för några år sedan. Blev stoppad av polisen och den kvinnliga polisen kommer fram (såg riktigt bra ut) och frågar om körkort, om det är min bil och sen får jag blåsa. Sen säger hon:
- Gick lite fort det där?!
Tjejen som satt bredvid mig säger snabbt som fasen:
- Det brukar göra det med honom ibland!
Fattade inte att hon kunde säga det men polisen börjar skratta, tjejen skrattar och jag sitter tyst och förbannad.

Slapp böter iallafall, men blev ingen horisontell dans mellan lakanen på ett tag iallafall
Senast redigerat av AttackMedic (4 januari 2008)

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2008
#365
AttackMedic skrev:
Hände för några år sedan. Blev stoppad av polisen och den kvinnliga polisen kommer fram (såg riktigt bra ut) och frågar om körkort, om det är min bil och sen får jag blåsa. Sen säger hon:
- Gick lite fort det där?!
Tjejen som satt bredvid mig säger snabbt som fasen:
- Det brukar göra det med honom!
Polisen börjar skratta, tjejen skrattar och jag sitter tyst och förbannad.

Slapp böter iallafall, men blev ingen horisontell dans mellan lakanen på ett tag iallafall
HAHAHAHahhahahahahahhaha *ASG*  ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

41 Inlägg
4 januari 2008
#366
Lindberg88 skrev:
"Är det du igen" måttligt irriterad på mig.
Den fick jag också, men i en liten längre mening. Jag sa bara "hej igen", och han lyser med sin fina lampa så man blir lagomt bländad och säger "Är det du igen, JA MEN ÅK DÅ!"big_smile

1 353 Inlägg
4 januari 2008
#367
AttackMedic skrev:
Hände för några år sedan. Blev stoppad av polisen och den kvinnliga polisen kommer fram (såg riktigt bra ut) och frågar om körkort, om det är min bil och sen får jag blåsa. Sen säger hon:
- Gick lite fort det där?!
Tjejen som satt bredvid mig säger snabbt som fasen:
- Det brukar göra det med honom ibland!
Fattade inte att hon kunde säga det men polisen börjar skratta, tjejen skrattar och jag sitter tyst och förbannad.

Slapp böter iallafall, men blev ingen horisontell dans mellan lakanen på ett tag iallafall
hahahaha, bästa hitills ju tongue

There's no replacement for displacement

57 Inlägg
4 januari 2008
#368
haha smile man har ju fått en del knepiga kommentarer, jag var ute å körde en sväng i stan å gasade runt lite, sladdade i en rondell å möter snuten sad så dom drar på blåljusen å kör efter,
polisen en man tyvärr kommer fram ganska förbannad, vad håller du på med? jag sladdar svarade jag, polisen säger -det där kallas vårdslöshet i trafik, okej sorry sa jag men mina bakdäck är dåliga, jaha sa han surt å kännde på mina bakdäck som var helt släta, d blir böter på däcken men jag har bara ork å skriva en böteslapp så du slipper boten på vårdslöshet i trafik på 1500 spänn! okej log jag å fick bara 600 i böter för däcken smile

2 126 Inlägg
4 januari 2008
#369
En tisdagskväll får ett antal år sedan körde jag ner till samlingsplatsen vi hade utanför Klippans Vulverkstad där vi samlades för att umgås och för race mm

Precis innan jag var framme vid samlingsplatsen så låg en blå saab 9-5 kombi o snigelkörde. Trodde han kolla på bilarna som stod samlade men otålig som man e så brände jag om saaben i 80-90 km/h på 50-väg för att genast bli stoppad i en Poliskontroll. sad
Polisen kollar på min lapp (hade inte ens fått det riktiga körkortet än) lyser på mig med sin ficklampa o säger: Ja nu ska vi se hur dyrt detta blir! med ett elakt flin. o tar ficklampan o tar ett varv runt bilen o lyser o kollar upp hela bilen. Sen pratar han med sina kolleger och går fram till min bil igen o säger: Där hade du tur! dom hade inte hunnit att sätta igång den (lasern) än, så du får blåsa istället!
Körde därifrån med hjärtat i halsgropen!

Fick sedan veta att den blå saaben var en civilare som hade span på visa personer på samlingsplatsen!
Senast redigerat av Big_JN (4 januari 2008)


Ace Ventura
1 240 Inlägg
5 januari 2008
#370
Blev stoppad i Uddevalla med min 760-89 för 2 år sedan...

Stannade på vägkanten och fram kom 2 yngre poliser en kille och en tjej!
-Jaha sa han du vet väl att din bil e olaglig!
-Vadårå? sa jag å trodde han menade dimljusen
-Ja de här skattemärket är ju inte lagligt för 1 sånt har jag aldrig sett förut sa han!
-Nähä men de här fick jag på volvo för 3 dagar sen när jag köpte bilen sa jag
-Ja men jag har aldrig sett 1 sånt så de kan inte vara lagligt..Vem äger bilen förresten?
-De gör jag!
DE GÖR DU INTE ALLS DEN STÅR PÅ NÅN I ED!!!!!

Så jag visade körkort å han smet iväg i 15 sekunder å undertiden kom den kvinnliga polisen fram å pratade å hon spottade så jag höll på att drukna...yikes

Fick tillbaka körkortet och så sa den manliga snuten
-De var inget bara åk härifrån å så drog dom....hmm

Bara för att stöna lite.....


Saabvilde!
1 708 Inlägg
5 januari 2008
#371
Detta är en historia som min pappa berättade när han var och hämtade våran gamla Toyota på verkstad med styvmorsans pappas gamla og900.

Pappa blir stannad av polisen och får ställa sej på en sån här våg som finns på en del stora stoppfickor :

Polisen : Du får inte dra så här mycket med den här bilen, det blir böter. (pappa får böter)

Pappa : Vad ska jag göra nu då?

Polisen : Nu kan du åka igen.

Pappa : Vadå väger det mindre nu när jag har fått böter ?

Polisen : Åk bara! (med en arg röst)

Hahaha lika kul varje gång big_smile
Senast redigerat av Larsson_Power (5 januari 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

The Vikingrocker
53 Inlägg
6 januari 2008
#372
Blev stoppad för lite mer än 1 månad sen, kom i 141 på 70 väg, plötsligt lyser det upp två röda ljus som vinkar att jag ska in på rastplatsen, ser även grönklädda västar, jag tvärnitar och svänger in, polisen säger åt mig att kliva ur bilen,  så visar han mig att det står 141 på radarn och ber mig lämna kortet till han, sen tölar vi lite om hastigheten så frågar han följande:

Polisen: Jaha vad är du ute så sent och åker för (klockan var 23.00)
Jag: Nej har varit till munkfors och träffat en tjej
Polisen: MUNKFORS!?!?!? Har du ingen skam i kroppen???
Jag: Lite smått förvånad svara jag nej det brukar kompisarna säga också
Polisen: Nej skämta bara med dig är väll inge fel, föresten vet du att om du kört i 100 istället, alltså 30 km/h för fort hade vi släppt förbi dig bara så du vet..inga böter lr nåt.. för vid den här tiden på dygnet tar vi bara grova fortkörningar som din!
Jag: Va, jaha det var ju kul att veta

För att förklara det där med munkfors, var en hagfors polis och mellan hagfors och munkfors har det alltid funnits ett visst hat...

För övrigt så rök kortet å 4000 i böter sad
Senast redigerat av Patte_88 (6 januari 2008)

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)

Japs :)
775 Inlägg
6 januari 2008
#373
Patte_88 skrev:
Blev stoppad för lite mer än 1 månad sen, kom i 141 på 70 väg, plötsligt lyser det upp två röda ljus som vinkar att jag ska in på rastplatsen, ser även grönklädda västar, jag tvärnitar och svänger in, polisen säger åt mig att kliva ur bilen,  så visar han mig att det står 141 på radarn och ber mig lämna kortet till han, sen tölar vi lite om hastigheten så frågar han följande:

Polisen: Jaha vad är du ute så sent och åker för (klockan var 23.00)
Jag: Nej har varit till munkfors och träffat en tjej
Polisen: MUNKFORS!?!?!? Har du ingen skam i kroppen???
Jag: Lite smått förvånad svara jag nej det brukar kompisarna säga också
Polisen: Nej skämta bara med dig är väll inge fel, föresten vet du att om du kört i 100 istället, alltså 30 km/h för fort hade vi släppt förbi dig bara så du vet..inga böter lr nåt.. för vid den här tiden på dygnet tar vi bara grova fortkörningar som din!
Jag: Va, jaha det var ju kul att veta

För att förklara det där med munkfors, var en hagfors polis och mellan hagfors och munkfors har det alltid funnits ett visst hat...

För övrigt så rök kortet å 4000 i böter sad
smart o köra så fort på 70-väg

The Vikingrocker
53 Inlägg
6 januari 2008
#374
Westberg skrev:
Patte_88 skrev:
Blev stoppad för lite mer än 1 månad sen, kom i 141 på 70 väg, plötsligt lyser det upp två röda ljus som vinkar att jag ska in på rastplatsen, ser även grönklädda västar, jag tvärnitar och svänger in, polisen säger åt mig att kliva ur bilen,  så visar han mig att det står 141 på radarn och ber mig lämna kortet till han, sen tölar vi lite om hastigheten så frågar han följande:

Polisen: Jaha vad är du ute så sent och åker för (klockan var 23.00)
Jag: Nej har varit till munkfors och träffat en tjej
Polisen: MUNKFORS!?!?!? Har du ingen skam i kroppen???
Jag: Lite smått förvånad svara jag nej det brukar kompisarna säga också
Polisen: Nej skämta bara med dig är väll inge fel, föresten vet du att om du kört i 100 istället, alltså 30 km/h för fort hade vi släppt förbi dig bara så du vet..inga böter lr nåt.. för vid den här tiden på dygnet tar vi bara grova fortkörningar som din!
Jag: Va, jaha det var ju kul att veta

För att förklara det där med munkfors, var en hagfors polis och mellan hagfors och munkfors har det alltid funnits ett visst hat...

För övrigt så rök kortet å 4000 i böter sad
smart o köra så fort på 70-väg
Betyder inte 2 stycken 70 skyltar 140 å sen får man lägga till 1 km/h som fel marginal vid uträkningen?

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)

.......
2 655 Inlägg
6 januari 2008
#375
Patte_88 skrev:
Westberg skrev:
Patte_88 skrev:
Blev stoppad för lite mer än 1 månad sen, kom i 141 på 70 väg, plötsligt lyser det upp två röda ljus som vinkar att jag ska in på rastplatsen, ser även grönklädda västar, jag tvärnitar och svänger in, polisen säger åt mig att kliva ur bilen,  så visar han mig att det står 141 på radarn och ber mig lämna kortet till han, sen tölar vi lite om hastigheten så frågar han följande:

Polisen: Jaha vad är du ute så sent och åker för (klockan var 23.00)
Jag: Nej har varit till munkfors och träffat en tjej
Polisen: MUNKFORS!?!?!? Har du ingen skam i kroppen???
Jag: Lite smått förvånad svara jag nej det brukar kompisarna säga också
Polisen: Nej skämta bara med dig är väll inge fel, föresten vet du att om du kört i 100 istället, alltså 30 km/h för fort hade vi släppt förbi dig bara så du vet..inga böter lr nåt.. för vid den här tiden på dygnet tar vi bara grova fortkörningar som din!
Jag: Va, jaha det var ju kul att veta

För att förklara det där med munkfors, var en hagfors polis och mellan hagfors och munkfors har det alltid funnits ett visst hat...

För övrigt så rök kortet å 4000 i böter sad
smart o köra så fort på 70-väg
Betyder inte 2 stycken 70 skyltar 140 å sen får man lägga till 1 km/h som fel marginal vid uträkningen?
de har jag också alltid trott tongue...

Kalaskillen
246 Inlägg
6 januari 2008
#376
En gång när jag skulle hämta en tjejkompis i Arboga (en 1,5mil från Köping ungefär) var kanske en 3-4 på natten i augusti. Tog motorvägen för att kunna åka lite extra fort. hade dimljusen på, för att ha så bra lyse som möjligt.

Jag skulle hämta henne vid tågstationen (där alla tycks hänga) jaja iaf, jag stannar precis vid parkeringen, hämtar upp henne (glömt dimljusen på) Men så precis när jag ska åka kommer de en cheva polisbil inglidandes. Jag täntke naturligtvis inte på dimljusen men de kliver ut en poliskonstapel och går mot bilen, jag kör ner rutan och:

Polisen: Har du körkortet?
Jag: Japp (lite skakis) och ger honom kortet.
Polisen: (tar emot kortet, och säger) Du har väldigt fina lysen tycker jag
Jag: tänker först säga ja tack, men kom på att dimljusen var på (SKIT!)
Polisen: Du vet att denna kombination får man inte ha, så de blir böter, 500kr
Jag: Okej (och stänger av ljusen) (vad ska man säga?)
Polisen: ja här har du tillbaka körkortet, trevlig resa.

de skumma var ju att jag aldrig fick någon böter. Jag själv trodde att dom skulle skicka hem den eller liknande. Men dom ska ju tydligen ge de på plats.
     Jaja, jag glider iväg hem mot Köping, strax innan man kommer in mot rödljusen (åkte en mindre väg hem) så står de en poliskonstapel och vinkar in mig med en sån där röd ful pinne.

Jag tänkte: Nej inte nu igen, men denna gång åkte jag precis 90 och dimljusen var avstänga. Så självklart kunde man leka lite kaxigare då man inte hade något att oroa sig för, right roll

Polisen går fram och min ruta var nere redan.
Polsen: Hejsan, nykterhet och körkortskontroll
Jag: japp, men dina medarbetare har redan stannat mig för 10 min sedan
Polisen: jasså, var de tjörnmark och hans patrull? (eller vad han nu sa)
Jag: Ehum? ingenaning (haha vad fan ska jag säga där)
Polisen: Okej, jaja får jag se ditt körkort iaf.
Jag ger fram de.
Emma som tjejkompisen heter säger, nej men nej förlåt, ska inte hända igen Richard (nått sånt)


Polisen kollar och säger sen, japp de ser bra ut, trevlig resa.
Jag: Tackar, Ni är bara för konstiga ibland, har ni ingen komunikation mellan stationerna?
Polisen skrattar och säger: jodå visst har vi de, men Arboga är alltid arboga, flytta inte dit. tongue

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

Avstängd
1 266 Inlägg
6 januari 2008
#377
jag köpte en audi 100 för 1500 kr...avställd obesiktad oskattad..iaf så var jag ute och ryckte i kryckan..ser att en bil följer efter mig, stannar..och dom kommer och knackar på min ruta...polisen "hej vet du varför vi stannade dig".. jag "inte en aning" "du har ju skit dåliga vinterdäck du far fram och till baka på vägbanan" "jasså ?" "hur mycket köpte du bilen för" "jag köpte den för 1500" "Hahaha lika mycket som din böter som du kommer få nu" big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Mjölkpulver bonde
19 Inlägg
22 januari 2008
#378
Blev stoppad utanför min lägenhet när jag var på väg hem i min äckliga härk Ford. Snuten var skitsur och frågade vad jag egentligen hade för regnr på bilen. Jag --- 197 svarade jag hmm muttrade polisen och sa i komradion att han hadde sett fel och sa mitt rätta regnr. Sen fick jag visa mitt körkort och sen Sa han skitsrt -Ha en trevlig kväll och sen åkte dom utan att säga någonting mer. När jag kollade på min nummerplåt så såg jag att den ena skruven som håller nummerplåten hadde rostat så plåten var brun coh 9:an såg ut som en 8:a. Kollade på Vägverket hemsida senare vad mitt regnummer blev med en 8:a i mitten och då fick jag upp att det vra en Volvo lastbil 1968års modell som varit avställd sedan 2002. Inte så lustigt att dom stannade mig kanske. Han sa ingenting om att jag skulle skaffa nya plåtar eller att jag saknade avgas eller giltigt skattemärke vilket jag oxå gjorde.

Volvo V70 R AWD

36 Inlägg
23 januari 2008
#379
jag å min polare blir stoppade varja helg när vi e inne i stan

stenbok

66 Inlägg
23 januari 2008
#380
ja blev stoppad i en flygande bessikning med min gamla merca diesel (knakar som en arg käring som vill in) och han fråga varför bilen låter så mycket, ja sa att de e en diesel och att den ska låta så, då fick ja bara svaret "dom e så konstiga dom här jävla bilarna" och fick ombes.
sen i sommras körde ja kompisens jänk som är en cab. när vi knörin folk e baksätet så kommer de en polisbil förbi och stanar. polisen som körde sa: " ska vi hjälpa te så ni får in ett par till?" hahahaha dom poliserna e jätte bra!(tro de eller ej)



Sök