En gång när jag skulle hämta en tjejkompis i Arboga (en 1,5mil från Köping ungefär) var kanske en 3-4 på natten i augusti. Tog motorvägen för att kunna åka lite extra fort. hade dimljusen på, för att ha så bra lyse som möjligt.
Jag skulle hämta henne vid tågstationen (där alla tycks hänga) jaja iaf, jag stannar precis vid parkeringen, hämtar upp henne (glömt dimljusen på) Men så precis när jag ska åka kommer de en cheva polisbil inglidandes. Jag täntke naturligtvis inte på dimljusen men de kliver ut en poliskonstapel och går mot bilen, jag kör ner rutan och:
Polisen: Har du körkortet?
Jag: Japp (lite skakis) och ger honom kortet.
Polisen: (tar emot kortet, och säger) Du har väldigt fina lysen tycker jag
Jag: tänker först säga ja tack, men kom på att dimljusen var på (SKIT!)
Polisen: Du vet att denna kombination får man inte ha, så de blir böter, 500kr
Jag: Okej (och stänger av ljusen) (vad ska man säga?)
Polisen: ja här har du tillbaka körkortet, trevlig resa.
de skumma var ju att jag aldrig fick någon böter. Jag själv trodde att dom skulle skicka hem den eller liknande. Men dom ska ju tydligen ge de på plats.
Jaja, jag glider iväg hem mot Köping, strax innan man kommer in mot rödljusen (åkte en mindre väg hem) så står de en poliskonstapel och vinkar in mig med en sån där röd ful pinne.
Jag tänkte: Nej inte nu igen, men denna gång åkte jag precis 90 och dimljusen var avstänga. Så självklart kunde man leka lite kaxigare då man inte hade något att oroa sig för, right
Polisen går fram och min ruta var nere redan.Polsen: Hejsan, nykterhet och körkortskontroll
Jag: japp, men dina medarbetare har redan stannat mig för 10 min sedan
Polisen: jasså, var de tjörnmark och hans patrull? (eller vad han nu sa)
Jag: Ehum? ingenaning (haha vad fan ska jag säga där)
Polisen: Okej, jaja får jag se ditt körkort iaf.
Jag ger fram de.
Emma som tjejkompisen heter säger, nej men nej förlåt, ska inte hända igen Richard (nått sånt)Polisen kollar och säger sen, japp de ser bra ut, trevlig resa.
Jag: Tackar, Ni är bara för konstiga ibland, har ni ingen komunikation mellan stationerna?
Polisen skrattar och säger: jodå visst har vi de, men Arboga är alltid arboga, flytta inte dit.