2689
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Grabbar med lem kör bilar med rem.
62 Inlägg
6 februari 2008
#401
Jag jobbar på en ort som ligger cirka 2 mil norr om Östersund. En höstmorgon för ett par år sedan vid cirka kl 05:00 så var jag på väg upp på jobbet. Var lite sen, så gaspedalens läge hamnade något djupt ner mot mattan.
Inte så speciellt mycket trafik att tala om på vägen vid den tiden.
Efter ett tag så tyckte jag att jag hade en bil bakom mig med en fin ljusramp på taket. Den låg ganska så långt bak, så jag såg inte riktigt vad det var för bil. Brukar gå rätt så många fordon från bland annat Skanska och Vägverket med en sådan orange ljusramp på taket på den vägen.
Körde om en Saab 9-5 kombi strax innan en kurva, ingen speciell farlig omkörning dock. Bilen med ljusramp på taket hann i vart fall inte om Saaben innan kurvan. När sedan vägen blev rak igen, så såg jag att den där ljusrampen kunde blinka blått. "S*tan!" tänkte jag något högt. Hamnade snabbt nere på lagliga 90 km/h och polisbilen lade sig bakom. Hann tänka "Hur länge skall den ligga där bakom och blinka blått?". Precis då åkte den berömda röd-/blåa-diskolampan på fram i grillen på polisbilen.
Svängde in på en skogsbilväg och hoppade ur bilen. Till saken hör att jag körde min jobbil, som är fullklistrad med företagets namn och logotype. Ena polisen sade: "Är det din bil?". "Nej, det är firman som jag jobbar åt som äger bilen.".
Polis #1: Har du körkort?
Jag: Javisst. Halade fram körkortet och gav det till honom. Han lunkade iväg till polisbilen för att kontakta station.
Polis #2: Här skall du få blåsa.
Jag: Kan jag ringa kollegan min och säga att jag blir lite sen?
Polis #2: Det här går fort, så det behövs nog inte.
Polis #1: Det gick lite för fort det här.
Jag: Ja, det gjorde nog det.
Polis #1: Vi hade precis börjat att klocka farten på dig, när du körde om den där Saaben. Så vi har inga bevis som håller. Du får ta det här som en varning. Handen på hjärtat, hur fort gick det egentligen?
Jag: 110-120 kanske.
Polis #1: Njae, 120-130 låter nog mer trovärdigt.
Sedan så höll polis #1 mitt körkort mellan sina fingrar och viftade på det lite stöddigt.
Polis #1: Du vet att det går att åka buss till dit du skall, va?
Jag: Ja.
Polis #1: Det vore väl tråkigt? Så ta och kör lite mer försiktigt i framtiden. Finns mycket djur ute på vägen vid den här tiden på dygnet.
Jag: Ja, man får nog ta och lugna ner sig lite.
Polis #1 till sin kollega: Äh, jag får inget svar på centralen. Vi skiter i det här.

Så vi hoppade in i våra tjänstefordon. Polisen stack söderut och jag fortsatter norrut.
En tankeställare fick man och nu så håller jag faktiskt hastighetsbegränsningen i 95 fall av 100!
Förlorar jag mitt körkort, så förlorar jag mitt jobb. Så enkelt är det.


Y not
221 Inlägg
7 februari 2008
#402
kl e rundt 4 på morgonen en sommar dag 07.

har vart hos en polare å hämtat massa spadar å hackor å skyfflar osv för vi skall göra cross hopp vid sommar stugan.
kör min polares rs6a kombi.. har fällt säterna å lagt spadarna å de därbak..

kommer ned mot den svenska gränsen å har ca 260 på mätaren då det var ingen trafik känndes det helt underbart... men hopp san hej kommen den å inn på den nya motorvägen de byggt så börjar det gå uppåt lite svag lutning  men fortfarande fri körbana..

kommer upp till krönet å i helvete vad polisbilar å piketer de stod.... stog på bromsen å hann knappt stanna i tid,
då poliserna spärrde av hela vägen med bilar mitt i vägen:O 
grovt beväpnade poliser vare med.. höll på skita ned mig..
då jag inte hadde körkort då heller så visste jag att saken inte var bättre. tänkte fängelse osv osv.. 

en av poliserna går fram å iskallt.. tittar på mig...

polis1- det var vell ikke helt fartsgrensen du holdt der ikke?
jag- nja lite över kanske,,,
polis2 (som lyser med ficklampa rundt i bilen kommer fram)
polis2- i helvete skall du grave ned dem du kjörer over eller? ?
jag- darrig som fan neee... ska bygga jordkulle te crossen... humm..
polis1- fan idag har du flax.. vi leter etter ransmisstenkte som kjörer hitover...
jag.. happ.-. inte har jag rånat nånn iafal....


de släppte mig å sa kör forsikti for faen...
kan ju lugnt säga att väl inne i sverige stannade jag å pissade tog luft å skakade som ett svin var tvungen å vänta i 10 min innan jag kunde sätta mig i bilen igen... helvete va nervös jag var.. sen dess så kör jag inte utan körkort... hell no!

Takk norska polisen:)

Everything thats fast. has my name written on it

25 Inlägg
8 februari 2008
#403
Hade ett fint 2,5" system med modell minsta simonsdämpare på min gamla kadett, som jag själv tyckte lät ganska bra...
När jag vid en rutinkontroll blev stannad och fick blåsa och visa körkort mm.
Efter att den trevliga konstapeln utdelat ett par komplimanger om hur fin min bil var mm så ifrågasatte han mitt avgassystem:
POLIS   -Du tycker inte att du borde göra något åt ditt avgassystem?
JAG      -Vadå göra någonting åt? Det är ju helt nybyggt! Men den ska besiktias nästa månad så jag tänkte vänta och se vad dom säger...
POLIS   -SE VAD DOM SÄGER? Du är ju helt dum i huvudet. Kör vidare big_smile

_____________________________

Nybliven Diesel Älskare=)
11 Inlägg
15 mars 2008
#404
en natt hade jag på parkeringljusen(blå färg) och dimljusen på så såg polisen för dom åkte på andra filen mot mig då.. jag hade kanske kört 10-20meter och efter de sätter dom på blåljusen för att jag ska stanna... men jag pisskade istället och parkerade bilen o gick hem.. haha tills dom hittade min bil tog de tid för dom:P men dom började kontrollera skiten och se ifall någon va iden... men jag va hemma och satt o kolla på från fönstret:P riktigt kul va de


Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 mars 2008
#405
senast idag
stog och snackade med några
på en parkering en bit härifrån
dom åkte därifrån min biljävel startade inte direkt gick ut och kollade tändkablarna var 2 som sat löst
nu jävlar starta den sa jag för mig själv men gick illa så gasade ur skiten och det rök som fan
ser en bil komma lite längre bort tänker inte mer på det
kör iväg och den bluddrar som fan och rök blått/svart så nåt e galet
men när jag kommit ut på vägen och den börjar gå bra så släpper baken på bilen fick ett redigt fint ställ genom hela kurvan smile
OPS Blåljus bakom mig
kördevidare då det inte gick stanna dom satte på sirenerna och blinkade med helljusen så jag stannade mitt i vägen
kom ut en polis från passagerar sidan
Skriker till mig
HÄR KAN DU FÖR FAN INTE STÅ
så jag körde vidare och in på en parkering 100M bort
stänger inte av bilen
dom kommer och stället sig framför mig hoppar ut 2 poliser runt 50 års åldern
jaha SLÖ FÖRTI (står så på min bakruta)
det verkar inte stämma ser jag säger den ene
jag
jofan det stämmer jävligt slö den här skiten
och den andre polisen skrattade till
ja sån här skit går inte köra sa han (dom körde saab)
näe men är man fattig så är man sa jag
lungt ikväll eller frågade jag
jo det är lungt för att vara fredag sa dom
så sa den andre nähä dags för kontroll
hade blanka vinterdäck bak och blanka sommardäck fram
detta är inte lagligt sa dom
vet sa jag
sen klagade dom på att den lät för mycket så dom bad mig starta den och gasa ur den men den startade inte
det var ju det jag sa
sån här skit går inte att köra sa polis föraren
aja bli glömmer detta och se till att få igång bilen och åk hem sa dom
trevliga poliser det big_smile

Edit
jag fick inte igång bilen på typ 1 timme
tändstiften hade smält efter nytt försök att toppa bilen yikes


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 mars 2008
#406
Blev stoppad i en kontroll för ett par veckor sen. Det var lördagkväll och lokala rajrajstället var öppet,
Så jag tog väl några rundor som vanligt för att se om man kände nån. (Småstadsnöje) wink

Iaf. Såg kontrollen längre fram och jag vet att både bilen och jag är lagliga, så jag blinkade förnöjt in till sidan när polisen viftade med sitt röda ljussvärd, som han vore Darth Vader...
Det var en lokal polis som jag dessutom känner, så jag tänkte driva lite med honom.
Jag klickade ner rutan, han kommer fram och säger: Va i....? Är DU ute och kör bil??
Tyckte du var full och trallade runt på PP (rajrajstället) förut, varpå han brister ut i gapskratt.

Sen hojtar han till sin kollega: Du gröngölingen! Skriv upp hans regnummer, honom behöver vi aldrig stoppa mer! Kollegan ser ut som jordens frågetecken...
Sen tittar han på mig samtidigt som han stoppar undan alkomätaren.
Åk runt och ha kul du Nilsson. Jag kanske kastar mig med några varv sen så jag får känna på en riktig bil. smile

Gissa vem som ringde efter en timme när skiftet var slut? tongue
Han fick skjuts hem... Blev några öl för mycket för honom.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 675 Inlägg
15 mars 2008
#407
när jag blev stopad med 240. Så såg han att jag hade massa extra mätare och sa att jag var tvungen att öppna huven för han trodde jag hade kompressor. Tror han var lite bakom flötet smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 mars 2008
#408
volvo_1987 skrev:
när jag blev stopad med 240. Så såg han att jag hade massa extra mätare och sa att jag var tvungen att öppna huven för han trodde jag hade kompressor. Tror han var lite bakom flötet smile
Varför skulle han vara bakom flötet?
Det går en 240 här uppe med en Eatonkompressor i.. Från en Mini Cooper S smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

67 Inlägg
15 mars 2008
#409
Jag och 3 polare satt och vänta i bussholken på väg till en fest i en liten håla utanför norrköping.
Busshållplatsen ligger helt öde mellan 2 gärden där bara biltrafik går.
Sen dyker det upp en polisbil som ser oss och pallnitar.
Polis: Grabbar, har ni hört nått om någon misshandel som skulle ägt rum häromkring ?
Polarn: Eh nae vi sitter ju här
Polis: Aha, för dom nämde nämligen 4 ynglingar på radion.
Polarn: Ja, men vi har iaf inte gjort nått.
Polis: Vart är ni på väg då grabbar ??
Polarn: Ja vi tänkte ta tåget till high chapparall.
Polis: DU följer med mig !

Jag kunde inte sluta garva under tiden polarn fick sitta i bilen och bli förhörd och lyssna på diverse moralpredikan.
Senast redigerat av tobbz_ (15 mars 2008)


55 Inlägg
15 mars 2008
#410
Jag vart stoppad på motorvägen igår av en civilpolis inne i örebro. Vart stoppad för att jag körde med dimljus på och att de trodde att det var jag som hade börnat med bilen för de hade sett nån göra de. Och så frågade han varför jag körde med dimljusen på och ge mig ett ärligt svar sa han. Ja då sa jag att det var snyggt när de lysste och då började han att predika om hur det där med lyssen o allt funkar.. Sen sa han att jag kunnde spara 500lappen o göra nått annat kul för de(kostar ju så mycke att åka med dimljusen på) Inte allt för vanligt att man träffar på en snäll o trevlig polis smile

442 Inlägg
15 mars 2008
#411
Razvan skrev:
Blev stoppad för att jag körde utan bälte.
Polis: Hej. Ja då blir det böter för att du kört utan bälte, kan jag få se på körkortet tack.
Jag ger honom körkortet.

Polis: Jaha, Razvan, det brukar stå Muhammed eller Ahmed när man stoppar BMWs

Jag: Jaha, där ser man...

Polis: Mumlar och går till sin bil.

Jag: Ja, så det brukar vara många invandrare som kör BMW eller?

Polis: Ja, det är deras favoritbil. (Han sa något mer men jag kommer inte ihåg orden exakt, och vill inte ljuga)

Lite förbannad blev man, men BMW är tydligen invandrarnas favvobil, även polisen tycker det smile

Mvh
Är det därför du sålt bilen eller? wink

442 Inlägg
15 mars 2008
#412
tobbz_ skrev:
Jag och 3 polare satt och vänta i bussholken på väg till en fest i en liten håla utanför norrköping.
Busshållplatsen ligger helt öde mellan 2 gärden där bara biltrafik går.
Sen dyker det upp en polisbil som ser oss och pallnitar.
Polis: Grabbar, har ni hört nått om någon misshandel som skulle ägt rum häromkring ?
Polarn: Eh nae vi sitter ju här
Polis: Aha, för dom nämde nämligen 4 ynglingar på radion.
Polarn: Ja, men vi har iaf inte gjort nått.
Polis: Vart är ni på väg då grabbar ??
Polarn: Ja vi tänkte ta tåget till high chapparall.
Polis: DU följer med mig !

Jag kunde inte sluta garva under tiden polarn fick sitta i bilen och bli förhörd och lyssna på diverse moralpredikan.
Så går det när man kaxar..

patrikfaremo
15 mars 2008
#413
en kvinlig polis sa att min gamla safran 940 var väldigt fin i lacken med flammor å allt smile

Bajsapa
316 Inlägg
15 mars 2008
#414
blev stoppad me min 142. o den enda snuten frågade var hur långt bilen har åkt, och jag svarade så sa han bara fan, den e ju knappt inkörd.

en annan gång har dom bara stoppat mig o sagt tjena sköld tongue (samma snutar som tog mig med moppen)


Jajjemen!
1 512 Inlägg
15 mars 2008
#415
I höstas skulle ja en sväng till bolaget med 740in, de hade regnat så de var fint väglag för lite drifting wink

I sista rondellen innan man svänger in på parkeringen ställde ja ut bilen gött.. väl inne på parkeringen stog de två reflexklädda personer.. HELVETE, tänkte jag.. blev invinkad å han bad mig kliva ur bilen, de första han sa var,
- de där va väl jävligt onödigt.. så pigg är väl ändå inte bilen?
jag svarade, - nja de är den väl inte.
- få se på körkortet så ska du få blåsa lite här
Jag lämnar fram körkortet å blåser grönt.
- Är bilen laglig?
- mjaa de är den, sa jag
- solfilmen fram då?
- får man inte ha det? roll
- Nej! de är böter på det.. å ombesiktning.
- Ojdå, sa jag.
- Han muttrade lite å sa att ja skulle åka direkt hem å pilla bort den, annars skulle de bli dyrt nästa gång han stoppade mig big_smile
Senast redigerat av Manne (15 mars 2008)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

543 Inlägg
15 mars 2008
#416
Körde med dimljuset på genom kungälv dan innan julafton med alfan. Var sent på kvällen och farbror blå börjar förfölja mig. Han blinkar in mig te kanten och jag stannar bilen och stänger av den. Jag får göra det vanliga i form av att blåsa och kontroll av körkortet. Han säger te mig att det är olagligt med dimljusen på och halvljuset på samtidigt. Självklart säger jag. Han säger att han är snäll idag bara för det är julaftonen imon så han ska släppa iväg mig, men först vill han kolla så att dimljuset är avstängt. Han ber mig starta bilen bilen. Jag gör det och då hör han hur den låter. Avgassystemet var helt av mellan första och sista burken big_smile. Lät så in i helvete rent ut sagt. Decibelnivån ska ligga på 88. Min låg på 113 big_smile. Han kollar dimljuset och kommer tebax te mig. Han kläcker kommentaren: -Den läcker va?
-Ja, svarar jag.
Han säger: -Kör för helvete här ifrån och visa dig in te i min stad igen utan att ha fixat oljudet.

Hehe tyckte jag vart skitroligt big_smile

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

5 089 Inlägg
15 mars 2008
#417
En polis sa till mig "du är bara en töntig liten 20-åring, som kör volvo" för jag körde med halvljus å dimljus.

\Lindgren

Lidhultare.
325 Inlägg
15 mars 2008
#418
haha jag har ingen vidare historia men kan säga om ni vill ha vänt på steken med alla kommentarer o snälla snutar, kom inte till ljungby! ibland kan man tro om dom har tävling vem som tar mest fordon under en månad:P dom släpper tamefan ingen hur snäll o söt man än är! ^^ bara så ni vet:)

-Twiajävlen-

1 184 Inlägg
15 mars 2008
#419
Åkandes i tvåtakt.  Blir stannad av polisen, en äldre och en helt ny polis. Den yngre polisen kör.

Den yngre Polisen: Fan vad den ryker och låter
Jag: Den går ju bara på tre cylindrar
Den yngre Polisen: Men fixa det då.
DEn äldre polisen slår sig för pannan.
Jag: Asgarvar
Den äldre polisen: frågar efter körkort, efter en koll så tackar han och poliserna går och sätter sig.


DFFL
9 020 Inlägg
15 mars 2008
#420
Jag körde ~150km/h i Hermodsdal (Stadsdel i Malmö) idag, kom en polisbil i mötande körfält som jag såg att han vände.
Slog av antispinnen och skrämde livet ur min kompis när jag gav full gas igenom rondellen, full gas igenom nästa och ut på motorvägen med full gas. tongue

Kunde fan inte stanna ju, då hade kortet rykt direkt. big_smile

Så jag fick inte heller nån kommentar av de. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök