2600
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

aka Lilla My
122 Inlägg
18 september 2008
#761
Det roligaste som har hänt mig är när jag för första gången fick köra pojkvännens subaru, så körde jag försiktigt o fint men ändå så följde polisen efter mig in på mataffärsbutikens parkering.

Jag skraj som faan satt kvar i bilen när han går ur bilen o frågar vad det gällde o dom började fråga om vingen va laglig o om den inte behöver ha vajer.

Så kliver jag ur bilen o båda två tappar hakan o tittar på varandra o säger snabbt ha en forsatt trevlig dag hej då big_smile

Killen titta lite snett på mig o säger du kör bilen i stan från o med nu, så slipper vi snuten..


Kokar ris
923 Inlägg
18 september 2008
#762
JONAKZ skrev:
yellow740 skrev:
Det bästa jag har haft att göra med polisen började tråkigt!   Det hände för 4-5år sedan   
På fredagen så åkte massa folk runt och sladda! Det var vinter och snor halt! Helt plötsligt var jag ensam inne i stan! Lekte lite i kurvorna!  Det slutade med 1400kr böter för det!  Sur som man var åkte man hem! På lördagen var jag inne igen och körde mkt lugnare!  Men lik förbannat blinkar dom och jag svänger in på ett av torgen..  Samma poliser som gårdagen!  Då undrar dom om jag har bötes lappen kvar i bilen!   Nej den ligger hemma sa jag!  OK sa dom! Du kan riva den när du kommer hem! Vi skrev fel reg nummer, den bilen finns inte!  Det gör jag gärna sa jag och väntade att dom skulle åka!        När dom satt sig i bilen slappnar jag av och helt plötsligt känner jag att hela bilen gungar till! Då har dom kört in i mig!   Jag hade drag som tog emot men när jag går ut så frågar jag hur dom kör!!!    Deras kofångare skrot och inte en repa på min 740!   Då skäms dom och försöker bortförklara sig! Kommer inte ihåg vad dom sa men jag skällde lite!   Dom kände sig dumma och lovade att vara snälla om jag inte skrev en anmälan!    Kvällen slutade fullbrett för mig i varje kurva både framför och bakom och även när jag mötte dom!  Dom bara vinkade och skämdes!    Det allra roligaste var att alla andra som åkte brett blev stoppade och fick böter!   Alla undrade varför jag inte åkte fast!   Kolla deras fram fångare sa jag bara!  Dom körde in i mig......... Alla blev snopna... he he  Även idag är dom snälla mot mig!   Blev stoppad för 85 på 70 väg och dom bara frågar är du nykter? för du körde 85 här... Givetvis säger jag och får åka direkt....
hahahha största myten jag har hört :p

Själv var jag ute o åkte i typ 500 på 90 väg, så kom en polis ikapp mig, och råkade köra in i min baksida, men hade släp (släpet var typ som en ramp) så dom flög över min bil, och landade och krashade sönder framför min bil, jag stannade o frågade hur dom mådde osv, dom varok.. Men dom skämdes lite eftersom dom bara flugit 5 meter, en annan hade ju lätt gjort 7-8 meter utan probs.. Så nu när jag åker fort o sånt, så bara vinkar dom åt mig, ler lite, dom skäms ju såklart! big_smile

ONT nej, inte åkt fast så har inga kommentarer och bjuda på..
haha klockrent...

jag har bara fått "fan va den låter" o dylikt... neutral

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
19 september 2008
#763
Steffi skrev:
Det roligaste som har hänt mig är när jag för första gången fick köra pojkvännens subaru, så körde jag försiktigt o fint men ändå så följde polisen efter mig in på mataffärsbutikens parkering.

Jag skraj som faan satt kvar i bilen när han går ur bilen o frågar vad det gällde o dom började fråga om vingen va laglig o om den inte behöver ha vajer.

Så kliver jag ur bilen o båda två tappar hakan o tittar på varandra o säger snabbt ha en forsatt trevlig dag hej då big_smile

Killen titta lite snett på mig o säger du kör bilen i stan från o med nu, så slipper vi snuten..
haha.. fan vad nice wink

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

347 Inlägg
19 september 2008
#764
Har aldrig blivit stoppad av polisen någon gång fasst än jag kört a-traktor i ungefär 2,5 år (fick dispens) och ospärrat i 1,5 år kanske. Men fick för ungefär ett halvår sen ett samtal från en polis som sa att nån ringt och klagat på att jag och en kompis hade kört för fort förbi skolan här i byn där det är 30 och där kom man alltid på ställ in på gatan där skolan e men polisen sa bara att det var lugnt för det var ingen anmälning utan jag skulle bara sakta ner lite om jag ville behålla körkortet. smile Och veckan senare så skulle jag hem från skolan (bor 1,5 mil från skolan) och brukar köra på en mindre trafikerad grusväg som går parallelt med den större vägen för att slippa ligga i 30. smile Men då jag kommer till skjutbanan som ligger några 100 meter utanför byn så ser jag de kommer ut någon därifrån så hinner sakta ner lite så jag kommer förbi skjutbanan i ungefär 60-70 så kommer polischefen ut i vägen. Så han att bli lite rädd innan han bara vinka och då va det bara att vinka tillbaka sen va de inge mer med det. big_smile


Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
19 september 2008
#765
Det är fan 12e ggn jag stoppar dig idag!!! Sa en ursinnig polisman den 12e ggn han stoppade mig för att jag inte hade skruvvat dit regskylten bak utan den var bara fasttejpad i bakrutan. (hade lackat om bakluckan och väntade på nya skylar och hållare från vv.

Dock inga böter^^

4 506 Inlägg
19 september 2008
#766
Släpp pistolen annars skuter vi!

Mjaa, så var det nog..

Kan du andas kan du dö.

Slav
1 454 Inlägg
19 september 2008
#767
"DU VAR MEJ EN SEG JÄVEL!" när dom försökte få ut mej från krogen när ja var på dåligt humör över ett knogjärns slag i ryggen.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

3 714 Inlägg
19 september 2008
#768
Henka_ skrev:
"DU VAR MEJ EN SEG JÄVEL!" när dom försökte få ut mej från krogen när ja var på dåligt humör över ett knogjärns slag i ryggen.
haha skulle också va sur då big_smile big_smile
Senast redigerat av bollen1986 (19 september 2008)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
19 september 2008
#769
Polisklassiker för oss med Subarus.
1.Är vingen standard? Ehh Ja..!

2.Den låter mycket är det lagligt blås? Ehh Ja..! (Boxern låter lite harklande ibland,MYSIGT)

3.Vi får se på motorn (Huven öppnas, Är den trimmad? Ehh Nej,standard, det görs ju mycket via mjukvara,inte bonnsmedsjobb nu för tiden)

4.Kör du streetrace med den? Ehh ... Ehh... Nej!

Poliser är bra att ha, men dock inte så tekniskt lagda.

Mvh.Micke
Senast redigerat av MickeMys (19 september 2008)

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

174 Inlägg
20 september 2008
#770
Haha, det Subarurelaterade var klockrent.
Förhoppningsvis får man uppleva lite liknande kommentarer till våren. wink

Har väl själv hört en del från dom blåklädda.
Steg ur bilen när jag blev stoppat i Borås för några år sen, gick fram till poliserna.
En av dom tittade på mig och sa lite försynt:
"Vi kunde faktiskt gått fram till din bil."

Den här kommentaren blev rolig först dagen efter:
För ett par år sen körde jag genom ett industriområde en sen natt, hade kartongen till nya högtalarna liggande i baksätet.
Blev blåljusad av en polis som dök upp väldigt fort i backspegeln, hon tittade på lådorna och sa:
"Vart har du fått tag på dom där?"
Dagen efter läste jag i tidningen att en lastbil med högtalare hade blivit klipp ca 500 meter från där jag blev stoppad, samma natt.

Roligast var nog ändå när jag blev stoppad för 108km/h på 90-väg.
Hade precis kommit in i Markaryds kommun från Skåne.
Polisen ber om kortet och sånt där då jag utbrister:
"Tur att man blev stoppad i rätt landskap iallafall" (Jag är ju smålänning).
Polisen sken faktiskt upp och sa:
"Så det är bättre att bli stoppad här än i Skåne?"


24 Inlägg
20 september 2008
#771
Kommentarer jag har fått från polisen... "tagit mig".... Håll käften, snorunge nu åker du med oss & vi bestämmer, håll käften sa jag, titta dig i spegeln... (samt 1000 ytterligare)... När jag några år senare dök upp i hemstaden och storyn var skriven då var det inte lika kul längre. I skrivande stund bor jag inte i "hemstaden"...

Vad svarade JAG då? Jo! Ja, bad den kvinnliga  blondinsnuten att ge mig en fängslande stund i cellen och att jag var öppen för förslag!

En fängslande stund med bojorna på var vad jag sökte!

Resten lämnar jag över till er fantasi...................... Tro, hopp & kofot!
Senast redigerat av The_DLC (20 september 2008)

Slav
1 454 Inlägg
23 september 2008
#772
A-code skrev:
En sen vinterkväll några månader efter körkort var jag och bror ute och åkte i vår FIAT 127. Klockan var runt midnatt och vi var ute och snurrade vid ett bostadsområde utanför själva Centrum. Bror tyckte vi skulle åka in och sladda runt lite på en parkering vid den lokala mataffären, vilket vi gjorde. Inget mer med det.

När vi svänger ut från parkeringen dyker Polisen upp, börjar skaka lite i bilen färsk som man var. Några hundra meter längre fram svänger jag ner på Bilmetro, i ett taffligt försök att komma undan lagens långa arm.

Polisen svänger efter, kommer fram och frågar: "Var det stängt på Baslivs?". cool
hehe baslivs smile saknar den affären (jag är bollnäs bo egentligen) synd dom la ner sad

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

3 650 Inlägg
23 september 2008
#773
Blev stoppad i helgen i en jänkare

kom med här, så här ska det inte lysa! Det blir böter på 500kr

Fick boten och drog iväg med ett däckskrik big_smile
Senast redigerat av Kesler (23 september 2008)


249 Inlägg
23 september 2008
#774
Körde gamla volvon 740 i 80-90 på 50 väg (sent, helt folktomt), ser att en bil snabbt kommer närmare bakom (polisen är alltid på denna vägen).
Ser att det är en snut och då tvärnitar jag direkt in på en busshållplats (sjukt bra timing) såfort när jag ser att det är polisbil så att dom inte ska hinna ta hastigheten.

P- Hur fort gick det här då?
Jag- Nja, strax över 50 tror jag
P- Det gick väldigt fort, du stannade direkt innan vi satte blålysena så du visste väl att du gjort nåt dumt??
Jag- Trodde ni va på utryckning och skulle förbi.
P- Mmm... nu har jag inte tagit nån hastighet då, men...

Osv..
Senast redigerat av 85an (23 september 2008)

12 Inlägg
23 september 2008
#775
85an skrev:
Körde gamla volvon 740 i 80-90 på 50 väg (sent, helt folktomt), ser att en bil snabbt kommer närmare bakom (polisen är alltid på denna vägen).
Ser att det är en snut och då tvärnitar jag direkt in på en busshållplats (sjukt bra timing) såfort när jag ser att det är polisbil så att dom inte ska hinna ta hastigheten.

P- Hur fort gick det här då?
Jag- Nja, strax över 50 tror jag
P- Det gick väldigt fort, du stannade direkt innan vi satte blålysena så du visste väl att du gjort nåt dumt??
Jag- Trodde ni va på utryckning och skulle förbi.
P- Mmm... nu har jag inte tagit nån hastighet då, men...

Osv..
HAHahAH smile

AJA Motorsport
450 Inlägg
24 september 2008
#776
Polisen stoppad mig och sa
: Det där gick lite för fort va ?? har du körkort eller flygkort med dig wink hehe han släppte mig utan böter

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

+Uppfinnare+
643 Inlägg
24 september 2008
#777
en gång när man var ute och flög med mopeden så kom jag bakom en skymd kurva, å då hade nått fyllo kört å voltat, så polisen var där å jag var tvungen att stanna, Shit! tänkte jag, mopeden var en gammal k50 utan fungerande fram och bakljus och trimmad som helvetet, nervös så att man höll på att skita ner sig stod man där och väntade på att de skulle bogsera bort bilen. Sedan när de släppte förbi trafiken så startade inte mopedfanskapet (som vanligt) så jag var tvungen att gå förbi en grupp med 8 poliser, första kommentaren var: - varför går du?
- nä, mopeden ville inte starta.
-jaså, är du säker på att den inte är trimmad?
-jag vet inte, jag köpte den igår, jag tycker att den går lagom fort. (lögn)
Polisen provkickar, och mopeden baktänder, och de blir en jävla smäll.
(resten av poliserna flinar)
-ja, den ville ju tydligen inte starta.

Jävla tur man hade där smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Toyota mekaniker
240 Inlägg
18 oktober 2008
#778
jag va ute o körde istan o dunka på rätt bra i högtalarna. så kom jag ikapp en polisbil . han svängde in till kanten så jag körde om. han la sig då bakom mig.. efter ca 2 min så satte han på blåljusen. så jag svängde in till kanten.

Polisen Fråga efter körkort ..

Jag gav de såklart-

Polisen sa sedan att han inte riktigt visste om han skulle ge mig böter eller inte, han hade inte riktikgt bestämt sig..

Jag sa Okej och fråga vf dom funderar på att ge mig böter.. för vad jag visste så hade jag inte gjort något olagligt .

polisen sa då att jag spela för hög musik i stan och att jag ska ha stängde rutor nästa gång jag kör med hög musik.

slapp undan utan böter iaf big_smile

Tur att dom inte såg min högtalare jag hade i grillen vi de tillfället big_smile

RMR-Crew
478 Inlägg
19 oktober 2008
#779
Johan_sportbilen skrev:
jag va ute o körde istan o dunka på rätt bra i högtalarna. så kom jag ikapp en polisbil . han svängde in till kanten så jag körde om. han la sig då bakom mig.. efter ca 2 min så satte han på blåljusen. så jag svängde in till kanten.

Polisen Fråga efter körkort ..

Jag gav de såklart-

Polisen sa sedan att han inte riktigt visste om han skulle ge mig böter eller inte, han hade inte riktikgt bestämt sig..

Jag sa Okej och fråga vf dom funderar på att ge mig böter.. för vad jag visste så hade jag inte gjort något olagligt .

polisen sa då att jag spela för hög musik i stan och att jag ska ha stängde rutor nästa gång jag kör med hög musik.

slapp undan utan böter iaf big_smile

Tur att dom inte såg min högtalare jag hade i grillen vi de tillfället big_smile
Haha, högtalare i grillen? wtf.

39 Inlägg
19 oktober 2008
#780
"det gick lite för fort där, eller hur?""


Sök