3445
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

RMR-Crew
478 Inlägg
13 januari 2010
Hexenhammer skrev:
Krist skrev:
Svenss0n skrev:

ännu ett exempel på en fjant. vad hade du för jävla uniform på dig? tror du polisen blev rädd för dig? med din attityd så hade polisen bötfällt för minsta lilla. . och kom inte säg att ägde polisen när du verkade stencool och kastade av dig jackan. seriöst vad är det för ungjävlar här inne.

Fjant? Se dig själv i spegeln snälla. Jag är väktare och har jobbat med honom tidigare, vid rån, avspärrningar, bränder. Men, visst, som du säger. Ungjävel? Återigen, kommentera inte det om du tycker de e barnsligt. Råkar man ut för det är de bara å skriva in de. Var det något personligt du ville dra mot mig så får du jättegärna komma å säga det i ansiktet och inte via en dator någonstans i bushen. Undra vem fjanten e.

Spela tuff bakom skärmen men ingen verksamhet i verkligheten. Stick, ja pissar på sånna som dig.

Edit: Pluggar till polis vid sidan av jobbet och ska bara nämna att gruppen hadde ett par lektioner med just P3.

Det ger dig väl ingen rätt att köra för fort för det?

Jävla cooling du Krist, du är ett bra exemplar på en idiot som blir snut bara för han har en så liten dick att han måste hävda sig genom att bli snut och springa runt och leka allan hela dagarna.
Kamma dig och skärp till dig för helvete.

787 Inlägg
13 januari 2010
leksak skrev:
Krist skrev:
Svenss0n skrev:

ännu ett exempel på en fjant. vad hade du för jävla uniform på dig? tror du polisen blev rädd för dig? med din attityd så hade polisen bötfällt för minsta lilla. . och kom inte säg att ägde polisen när du verkade stencool och kastade av dig jackan. seriöst vad är det för ungjävlar här inne.

Fjant? Se dig själv i spegeln snälla. Jag är väktare och har jobbat med honom tidigare, vid rån, avspärrningar, bränder. Men, visst, som du säger. Ungjävel? Återigen, kommentera inte det om du tycker de e barnsligt. Råkar man ut för det är de bara å skriva in de. Var det något personligt du ville dra mot mig så får du jättegärna komma å säga det i ansiktet och inte via en dator någonstans i bushen. Undra vem fjanten e.

Spela tuff bakom skärmen men ingen verksamhet i verkligheten. Stick, ja pissar på sånna som dig.

Edit: Pluggar till polis vid sidan av jobbet och ska bara nämna att gruppen hadde ett par lektioner med just P3.

Bra attityd. roll

+1

Du undrar vem som är fjanten?
Skriver han som pluggar till polis och pissar på folk..
Ja nu märker man ju varför poliserna är som dom är när dom släpper in sånt där folk i kåren..

Till tråden!

Blev stannad av en buss med 7 poliser i och alla kom ut och skrattade och undrade hur fan jag kunde åka i den där. (volvo 240 utan fjädrar)
Då frågade jag bara om dom inte ville köpa den av mig, det ingår njurbälte..
Det ville dom dock inte.
Och när dom hade skrattat färdigt och pekat klart på bilen så bad dom mig att ta bort solfilmen från framrutorna.. Sen va det bara att åka vidare..

347 Inlägg
13 januari 2010
Jag var ute med bilen för några veckor sen och körde lagligt och fint genom stan då jag redan hade märkt att jag hade en polis bakom mig, likförbannat satte dom på blåljusen och jag blev tvungen att stanna. Dom gick som vanligt fram till bilen och bad mig visa körkort.

Polisen: Har du blivit stoppad förut?
Jag: Jadå det har jag
Polisen: Då vet du hur länge du ska blåsa.
Jag: Japp (blåser)
Polisen: Det är bakhjulsdrift på den här va?
Jag: Jo det är ju det
Polisen: Oj, det är roligt!

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
13 januari 2010
Blev i somras stannad av polisen vid en vanlig "blåsochkkörkortskontroll" och jag hade på mina egentillverkade DRL lampor som då för tillfället lyste i blått (har multifärg).

Polis1: Det där är inga original-lampor det där?
Jag: Nej det är det inte.
Polis2: Går det att stänga av dom?
Jag: Javisst (och stängde av på fjärrkontrollen)
Polis2: Hmmmm, kan du slå på dom en gång till tro?
Jag: Inga problem (och satte på dom igen men nu så de skiftade i färg hela tiden tongue)
Polis2: Ahaaa, (med ett leende)... jo det är ju jävligt coolt men du bör inte köra med dom på ändå.
Jag: Men om jag står still går det bra?
Polis2: Javisst då får du flasha hur mycket du vill.

Polis1: Får jag se på körkortet...osv...osv

Anmärkningsvärt var att Polis2 var iaf 50+ smile

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
13 januari 2010
Kan ingen citera om han som körde en högerstyrd bil och hans polare som satt bredvid fick blåsa?
Har letat men hittar den inte.

MVH. Alex

DFFL
9 020 Inlägg
13 januari 2010
Krist skrev:
Svenss0n skrev:
Krist skrev:
Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.

Mindre än 1km kvar hem så hade man 3 civila bakom sig då...

P1: Är du galen?
P2: HUr snabbt körde du?
J:Vad?
P2: HUR SNABBT KÖRDE DU?!!
J: Lagligt... Eller?
P1: Jo tjena, kolla stenskotten du gav mig... Hit me körkortet.
P3: Är de din bil?
J:Pappas
P3: Tänkte väl det, vet han om att du gör så i hans bil?
J:Japp, ja kör såhär oavsett ensam eller me familjen.
P1: Kan ja få se på varningstriangel?
J:Absolut, vet inte om ja har en men jaja.
P3: Hur ska vi lösa detta?
J: Ni är väl poliser?
P3: Jahha, de e denhär stilen vi kör nu?
J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
P3: Kan du ta av dig jackan?
J: Lite väl onödigt? De e 7minus...
P3: Gör de snabbt så utgår vi därifrån.
(Tar av mig jackan, hade uniformen på mig)
P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.

Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå big_smile

Kanon, jag kontaktar dina polare i Solna imorgon. (Polishögskolan)
Lycka till...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
13 januari 2010
Biggi skrev:
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Polisen: Varför luktar det alkohol här?
Jag: för att jag har druckit en jävla massa öl och jägermeister ikväll.
Polisen: jag måste be dig att blåsa.
jag: visst, inga problem... så blåste jag och det pep som sataan.
Polisen: Ut ur bilen, Genast!!
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?
Polisen tittar in i bilen o säger: Kör vidare, ha en trevlig kväll.

haha vi vek oss av skratt den kvällen.

Va det denna du menade "alexbenhard"??
Senast redigerat av Robbin_V90 (13 januari 2010)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

roadrage
188 Inlägg
13 januari 2010
har aldrig blivit stoppad förutom vid rutinkontroll, men mina kompisar har varit med om en del smile

vi var ute och sladda på ett industriområde i falun en sen kväll nu i vinter. helt plötsligt så möter vi polisen i en kurva på fläskhäng. dem vände och min kompis förstod direkt och stannade intill kanten.

p: gick lite väl brett där va?
kompis: aa, jag försökte häva sladden, och det gick ju tillslut.
p:nja, du vet vi har spanat in er från vägen där borta(landsväg med bra sikt mot stället vi sladda vid). ni verkar ha bra roligt iaf.
kompis: jofan, det är ju snö på backen.
p: det är bra att ni är här iaf där det inte är nå folk.

det hela avslutades med blåskontroll och sedan fick vi åka vidare smile

en annan kompis till mig var ute och gled med sin bil en varm sommardag. helt plötsligt så kör en vit volvo v70 rakt bakom röven på min kompis. han tror att den vita volvon vill rejsa så han sätter plattan i mattan och kommer upp i 140 på 70 väg. när han ser att volvon inte hänger med så tar han det lugnt och åker hem en sväng. det han inte visste var att den vita v70in som var en civilare, hade följt efter honom hem och med gott tålamod spanat på min kompis. kompisen skulle sedan till sin blivande flickvän, och när han kommit fram och går mot tjejens hus så kommer polisen och kastar sig över min kompis. hans enda ord var:
jag erkänner, jag erkänner! fast polisen inte hade sagt nåt, utan bara låg på han och satte på han klovar.
det slutade med fin fina böter och 6 månaders väntetid innan han fick ta om körkortet. (han hade bara några dagar kvar innan prövotiden gick ut haha)

1337
1 343 Inlägg
13 januari 2010
mycket rolig läsning!!
Hur många procent av detta är vad som verkligen hände och hur mycket är vad man skulle ha velat skulle hända? hmm

I'm not a fighter, I'm a lover!

85 Inlägg
13 januari 2010
Har bara blivit stoppad två gånger, förutom någon vanlig rutinkontroll då

Första gången var första sommaren man hade kortet och var full i bus och allmänt pantad i burken.
Ska svänga ut från statoil då jag och två vänner varit och köpt nå läsk, självklart ska man leka med
min pegga jag hade och bränner på så det skriker om däcken, då jag kommit ut på vägen hör jag kompisen lite nerstämt "Du..Snuten ligger bakom dig" efter ett tag blinka dom till och stannade mig.
Var två stycken en kvinna (som var arg som ett bi) och en yngre kille.

Kvinnlig polis: Va fan håller du på med?
Jag: Något dumt och onödigt
Kvinnlig polis: Ja, få se körkortet, du vet att du kan få böter för det här?
Jag: Jo jag vet....
Hon springer iväg och då kommer den andra polisen
Manlig Polis: (skrattar lite och flinar) Jadu grabben det var ett färskt körkort du hade, det är ju bara lappen fortfarande.
Jag: Jo
Manlig polis: Har du jobb? och är det din bil?
Jag: Jo jag har jobb och det är min bil.
Manlig polis: Haha ja då har du iallfall råd med nya däck då.
Jag: öhm jo
Manlig polis: Någon böter blir det inte vi är snälla, åk nu och lek inte något mer.

Fick tebax kortet och fick fara. Var jävligt nervös och inte så stor då dom stanna mig. Vilket han såg antar jag då han lät mig fara.

En annan gång så blev jag stannad just utanför kompisens hus, då vi skulle hämta en spade.

Polis: Tjenare, jag tänkte ta och kolla ditt körkort.
Jag: Japp, vänta en sekund ska jag plocka fram det.
Polis: Aha, vänta här så ska jag kolla att det stämmer.
Jag: Okey, gör så.
Kommer tillbaka efter ett tag.
Polis: Det ser ju schysst ut, vad gör ni ute och far så här sent?
Jag: Vi skulle stanna till vid kompisens hus där borta (pekar) och hämta en spade.
Polis: Vad ska ni med en spade till?
Jag: Vi håller på att åka snowboard och ska bygga ett hopp.
Polis: VA? I det här jävla mörkret? Är ni helt galna?
Jag: Ja men det är ju inga problem
Polis: haha jaha, ta det lungt ikväll då och hoppa inte in i något träd.

Tycker då alla poliser jag haft och göra med har varit jävligt trevliga.

2 230 Inlägg
13 januari 2010
Xtravagant skrev:
mycket rolig läsning!!
Hur många procent av detta är vad som verkligen hände och hur mycket är vad man skulle ha velat skulle hända? hmm

sant eller inte sant så är det jävligt rolig läsning iaf smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

23 Inlägg
13 januari 2010
Körde i samhället runt runt lite, och då tillsslut beslöt jag mej för att åka  in till byn, gasar på lite, 2 poliser står på station när man åker ut ur samhället. Ser i backspegeln när dom hoppar in i bilen, de kommer en bro strax efter och jag vänder och kör mot dom och möter dom mitt på bron och gasar ganska friskt tills jag inte ser dom, kommer ikapp oss några km sen när vi kör normalt (90). Blinkar in mej, kommer och knackar på, öppnar rutan.
P1: kom ut!
J: Okej
P2: Vem har du i bilen?!
J: en polare bara.
P2: Knackar på polarens dörr och öppnar, börja snacka som vanligt tror inte jag hör.
J:Va är de P1? jag vet namnet
P1: Du vet va du gjort!
J: Nej? har jag gjort nå?
P1: nu tjaffsar vi inte, föresten va har du i örat?
J: Öronhänge?
P1: Du vet inte va symbolen betyder?
J: Jo, de är en maya planta.
P1: När använde du knark senast?
J: såg ut som ett frågetecken och då börja polisen.
P1: När använde du knark senast? Va använde du? hasch, maya, amfetamin??!?!??!?! säg nu för fan. ÄR du hög nu eller va är de?!?! Han var garn på.
J: Börja skratta åt polisen och bad han lugna sej för inte fan använder jag sånt
P2: Du vet att du ligger risigt till och vi har tala med din polare också!
J: HAHA oji oji.
Personen i bilen sitter och gapskrattar och kollar på poliserna och samma gör jag.
Fick till slut blåsa sen bad dom mej åka, och inte slira med bilen. Tyckte de bara spåra ur när han börja att jag knarka för att jag hade ett speciellt öronhänge och dom förstod nog de också själv tillslut.

Talade senare med en polis ifall man verkligt får hålla på så där? Provosera och säga att jag är en knarkare, och han sa att de ändast är för att få ut från en person som inte är självsäker vars knark finns osv. Men jag kan anmäla han för förtal tror jag de var, för de är olagligt att göra så!

329 Inlägg
13 januari 2010
Krist skrev:
Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.

J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.

Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå big_smile

HAHAHA... Detta var nog den bästa hittils. Jag läste ur en sagobok för min dotter innan hon skulle somna ikväll, men imorgon blir det denna istället!

huh?
10 427 Inlägg
13 januari 2010
CreepyChris skrev:

Första gången var första sommaren man hade kortet och var full i bus och allmänt pantad i burken.
Ska svänga ut från statoil då jag och två vänner varit och köpt nå läsk, självklart ska man leka med
min pegga jag hade och bränner på så det skriker om däcken, då jag kommit ut på vägen hör jag kompisen lite nerstämt "Du..Snuten ligger bakom dig" efter ett tag blinka dom till och stannade mig.

Manlig Polis: (skrattar lite och flinar) Jadu grabben det var ett färskt körkort du hade, det är ju bara lappen fortfarande.
Manlig polis: Någon böter blir det inte vi är snälla, åk nu och lek inte något mer.

Fick tebax kortet och fick fara. Var jävligt nervös och inte så stor då dom stanna mig. Vilket han såg antar jag då han lät mig fara.

En annan gång så blev jag stannad just utanför kompisens hus, då vi skulle hämta en spade.

Jag: Vi skulle stanna till vid kompisens hus där borta (pekar) och hämta en spade.

Schyssta poliser smile

OT:

Är det någon som är med i dessa filmklipp kanske? (Sägs vara från Boden)
http://www.garaget.org/video/nfg1nehj47s5
http://www.garaget.org/video/8bsmj0lxglk3

"FÖR ATT JAG SÄGERR DÄÄ" 08:12 i andra filmklippet

tongue

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 januari 2010
Molle_S60 skrev:
Krist skrev:

HAHAHA... Detta var nog den bästa hittils. Jag läste ur en sagobok för min dotter innan hon skulle somna ikväll, men imorgon blir det denna istället!

Jo denna tog fan priset av alla XD Kommer ligga å garva åt den här innan jag sommnar XD Du får läsa den i monr kväll för mig åxå. haha kan se framför mig hur du garvar XD

Mvh O.Frankeståhl

98 Inlägg
14 januari 2010
haha , körde en Ford Fiesta ST och jagade en kompis lite på skoj på kvällen smile sen så ser jag 2 xenon lampor komma upp fort som attan i rumpan på mig, tyckte det ser ut som en Saab 9-5 på lamporna.

Såklart är det också en Saab 9-5 med blåljus i grillen , polisen kommer ut

P:Jasså , jasså , här kör man rally på kvällskvisten
J: Nae , vadå?
P: tur att vi inte klockade dig där du.

så får jag blåsa och visa kortet bla bla..

P: Föresten vet jag att det är svårt att hålla foten i styr i en sån här bil , äger en själv:) förbannat roliga!
J: haha ha det bra!
Senast redigerat av Jeepo (14 januari 2010)

85 Inlägg
14 januari 2010
steifan skrev:
CreepyChris skrev:

Schyssta poliser smile

OT:

Är det någon som är med i dessa filmklipp kanske? (Sägs vara från Boden)
http://www.garaget.org/video/nfg1nehj47s5
http://www.garaget.org/video/8bsmj0lxglk3

"FÖR ATT JAG SÄGERR DÄÄ" 08:12 i andra filmklippet

tongue

Haha har sett dom där. Har hört det ska vara från Piteå under PDOL smile
Fast har för mig hela gänget är bodensare, tycker mig känna igen ett par stycken haha

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
14 januari 2010
Dan_Sundqvist skrev:
sEAMP skrev:
2. Nån kille har precis fått sitt körkort och är ute och kör med full bil på natten då han får för sig att vara jättecool och göra något idiotiskt, han får för sig att han ska backa runt i rondellen. Han backar och mitt i rondellen krockar han med en invandrare.
Killen som precis har fått sitt körkort blir ju livrädd och försöker muta invandraren med 500 kr mot att han inte ska ringa polisen. Mutan fungerar icke och han ringer polisen som kommer till platsen. Polisen står och pratar med invandraren och efter ett tag kommer polisen fram till killen som backade:
Polisen: -"Det är okej du kan åka här ifrån."
Killen(förvånad): -"Va, inget som kommer hända?"
Polisen: -"Nej, negern där borta påstår att du backade runt i rondellen."

denna har faktiskt hänt min vän när han var i Ryssland smile sista kvällen efter 4-5veckor.

mm, jag läste den här historian i tidningen, den var i skämt-spalten.
Har hört denna sen jag gick högstadiet

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
14 januari 2010
I sommras körde jag några polare till ett uteställe i Kalmar och följde med dem till uteservering. Så jag parkerar bilen precis utanför där man inte får stå.
Då kommer givetvis polisen och kör förbi och tittar på bilen och ställer sig en bit bort för att se om nån ska flytta bilen. Men jag hoppades dem skulle dra så jag vågade köra iväg med bilen då det var kolsvarta rutor på den runt om. Efter en stund kommer polisen ut ur bilen och sätter en lapp i rutan på bilen så jag hoppar över staketet och frågar va det där skulle va bra för?
P: Ja du får inte stå parkerad här och vi har gett dig en kvart att flytta bilen.
J: Ja men allvarligt den står ju inte ivägen här och jag kan väl flytta på den då?
P: Nej du får böter och särskilt när det står Fuck The Police på bakluckan.

Så det va bara att ta det. Så jag körde iväg med bilen och kom sen tillbaka och parkerade på samma ställe igen och la upp P-boten i rutan då jag tyckte att jag hade betalat för att få stå där. Men då kommer nästa polisbil och stannar bredvid bilen så att inga bilar kommer förbi. Så jag hoppar över igen och talar om att jag har fan betalat för att stå där!
P1: Du kommer få böter tills bilen är flyttad.
J: men du kan väl inte mena att du ska ge mej en bot till när jag nyss fått en?
P2: NU TAR DU OCH FLYTTAR BILEN!
J: Du behöver inte hålla på att skrika för jag hör ändå. Men det är ju såna ni är.. Maktmissbrukare.
P2: står och skäller och håller på ett tag på mej.
J: Dem ända som står i vägen för nån är ju ni! (Typ 10 bilar väntar på att få komma fram där snutbilen står)
Men det va bara ta en böteslapp på 500kr till och se glad ut.
Det roligaste va att dem inne på krogen trodde jag hade druckit för en polare hörde hur en kille sa: Fan e han dum i huvvet som står skriker på snuten när han dricker och kör bil tongue

En annan gång blev jag stannad av en snut som vi kallar IP(Idiot Polis) som gett mig böter för tonade framrutor 3 ggr men denna gången mötte jag snutbilen i stan så dem tvärvänder och jag skyndar på till mcdonalds för att köra mcdriven så att dem ska strunta i mig men dem ställer sig istället i slutet av driven och väntar på mig så jag rullar upp och frågar va det är dem vill nu?
P: KÖR UPP PÅ PARKERINGEN!!!
J: Jaja
IP: jaha nu kör du med tonade rutor igen, lär du dig aldrig?
J: Hur fan vet du det? Nej det gör jag nog inte.
IP: Vi mötte dig ju som du såg.
J: Ja men inte fan kan du se om rutan på högersidan är tonad vid ett snabbt möte?
IP: Jo så det blir böter.
J: Du har ju inte kollat på rutorna än?
IP: Rulla upp dem då så jag får se.
J: Så där nu är dem uppe så nu kan du ge böter.
J: Erkänn att du skrek som ett barn om att köra efter min bil?
IP: nej jag såg inte att det va din.
J: eller hur för den syns ju inte, men det måste ju va ballt att komma till polisstationen och säga att : fan grabbar idag tog vi en kille med tonade rutor fy fan va gutt, vi såg en våldtäkt men tog han med rutorna istället?
P: Börjar skratta bakom ryggen på IP.
IP: Var är det en våldtäkt?
J: Åhhh det var ett exempel.
IP: Här är dina böter.
J: Åhh tack så mycket men ska jag inte få blåsa?
IP: Nej det behövs inte.
J: ALLVARLIGT? Jag ska fan få blåsa, tänk om jag e full?
IP: Nej
J: Jo annars är det ju fan skandal om du tar mina rutor men skiter i fylla.
IP Blir förbannad och låter mig blåsa.
J: Sådär ska det se ut!

Sen drog dem jävlarna

Zlizco

1 697 Inlägg
14 januari 2010
YeahLow skrev:
I sommras körde jag några polare till ett uteställe i Kalmar och följde med dem till uteservering. Så jag parkerar bilen precis utanför där man inte får stå.
Då kommer givetvis polisen och kör förbi och tittar på bilen och ställer sig en bit bort för att se om nån ska flytta bilen. Men jag hoppades dem skulle dra så jag vågade köra iväg med bilen då det var kolsvarta rutor på den runt om. Efter en stund kommer polisen ut ur bilen och sätter en lapp i rutan på bilen så jag hoppar över staketet och frågar va det där skulle va bra för?
P: Ja du får inte stå parkerad här och vi har gett dig en kvart att flytta bilen.
J: Ja men allvarligt den står ju inte ivägen här och jag kan väl flytta på den då?
P: Nej du får böter och särskilt när det står Fuck The Police på bakluckan.

Så det va bara att ta det. Så jag körde iväg med bilen och kom sen tillbaka och parkerade på samma ställe igen och la upp P-boten i rutan då jag tyckte att jag hade betalat för att få stå där. Men då kommer nästa polisbil och stannar bredvid bilen så att inga bilar kommer förbi. Så jag hoppar över igen och talar om att jag har fan betalat för att stå där!
P1: Du kommer få böter tills bilen är flyttad.
J: men du kan väl inte mena att du ska ge mej en bot till när jag nyss fått en?
P2: NU TAR DU OCH FLYTTAR BILEN!
J: Du behöver inte hålla på att skrika för jag hör ändå. Men det är ju såna ni är.. Maktmissbrukare.
P2: står och skäller och håller på ett tag på mej.
J: Dem ända som står i vägen för nån är ju ni! (Typ 10 bilar väntar på att få komma fram där snutbilen står)
Men det va bara ta en böteslapp på 500kr till och se glad ut.
Det roligaste va att dem inne på krogen trodde jag hade druckit för en polare hörde hur en kille sa: Fan e han dum i huvvet som står skriker på snuten när han dricker och kör bil :P

En annan gång blev jag stannad av en snut som vi kallar IP(Idiot Polis) som gett mig böter för tonade framrutor 3 ggr men denna gången mötte jag snutbilen i stan så dem tvärvänder och jag skyndar på till mcdonalds för att köra mcdriven så att dem ska strunta i mig men dem ställer sig istället i slutet av driven och väntar på mig så jag rullar upp och frågar va det är dem vill nu?
P: KÖR UPP PÅ PARKERINGEN!!!
J: Jaja
IP: jaha nu kör du med tonade rutor igen, lär du dig aldrig?
J: Hur fan vet du det? Nej det gör jag nog inte.
IP: Vi mötte dig ju som du såg.
J: Ja men inte fan kan du se om rutan på högersidan är tonad vid ett snabbt möte?
IP: Jo så det blir böter.
J: Du har ju inte kollat på rutorna än?
IP: Rulla upp dem då så jag får se.
J: Så där nu är dem uppe så nu kan du ge böter.
J: Erkänn att du skrek som ett barn om att köra efter min bil?
IP: nej jag såg inte att det va din.
J: eller hur för den syns ju inte, men det måste ju va ballt att komma till polisstationen och säga att : fan grabbar idag tog vi en kille med tonade rutor fy fan va gutt, vi såg en våldtäkt men tog han med rutorna istället?
P: Börjar skratta bakom ryggen på IP.
IP: Var är det en våldtäkt?
J: Åhhh det var ett exempel.
IP: Här är dina böter.
J: Åhh tack så mycket men ska jag inte få blåsa?
IP: Nej det behövs inte.
J: ALLVARLIGT? Jag ska fan få blåsa, tänk om jag e full?
IP: Nej
J: Jo annars är det ju fan skandal om du tar mina rutor men skiter i fylla.
IP Blir förbannad och låter mig blåsa.
J: Sådär ska det se ut!

Sen drog dem jävlarna

Fan va bra :D:D:D
Senast redigerat av Juvakka (14 januari 2010)

Sök