4182
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

149 Inlägg
14 januari 2010
Jag körde opölen. En Kadett Caravan -87. Bilen är full med fulla folk + en i skuffen som hoppar och skriker och sparkar hej vilt. Vi genar över en liten trottoar och bakaxeln knäcks så hjulvinkeln ändras vilket innebär att däcket lägger sig lite emot innerskärmen. Men men, vi åker vidare då det bara tar emot vid kraftiga höger svängar. Iaf, genar lite på en grusväg i brist på annat för att sedan köra ut på landsvägen igen. Just där vi svänger ut är det en svacka så det blir en jävligt fin uppförsbacke. Precis när vi svängt ut så ser vi en bil i bakspegeln. Våran bil som fö har en alldeles ypperligt svarvad kamaxel går ju inte riktigt som   den ska vilket innebär att det går lååångsamt uppför backen. När vi kom upp såg jag att det stod polis på huven på bilen bakom. Det var att chansa, svänga vänster in mot centrum eller fortsätta rakt mot ingenstans? Vi kör rakt och då blir det nerför istället. Ligger väl i en 50-60km/h och nu börjar det ta i ordentligt med bakhjulet. (polisen fortfarande efter oss)
gummit sliter antagligen mot färgen på innerskärmen som det börjar lukta som fan.
Höll 50 nerför hela backen och tog första höger. Precis när vi svängt av så blinkar dom i blåljusen. Vi förstod rätt snabbt varför så jag gick ut och började kolla lite på bilen.
Polisen kommer fram och ber mig blåsa. Inga problem där.

Polis: " - alltså, eran bil luktar ju fördjävla äckligt, vad har ni gjort med den? "
Förklarade lite snyggt att däcket ligger emot osv.
Polis: " - jaha, men då tycker jag att ni kör hem den där skrothögen medans den fortfarande går att köra."
sa att vi minsann var påväg hem osv.
Polis: " - Ja, och du vet, Opel är ingenting att ha... "

Det tyckte jag var roligt. smile

Rätt kul när jag fick flygande besiktning veckan innan min volvo skulle besiktigas. Jag visste ju vad som var fel på den så jag gick med runt och påpekade att lampan inte fungerade, antennen var avbruten, taskigt dragna kablar i motorutrymmet osvosv. Tror inte att han tyckte jag var vidare smart big_smile

Ugglan-racing
362 Inlägg
14 januari 2010
Jag och polaren blev stoppade när vi sladdade, fram kommer 2 poliser och drar iväg polaren och pratar med han den andra står vid mig och frågar ut mig vad jag gör och om bilen går bra och är hur trevlig som helst, vi stog nog och pratade i en kvart om allt mellan himmel och jord, sen när dom skulle dra så frågade han efter körkort och så fick ja blåsa. så fråga ja om ja skulle spotta ut snusen så sa han ja de är väl lika bra så sätter den sig inte som en but plug i röret:P sen stog dom och kollade när vi sladdade lite och åkte sen iväg lugnt och fint. Har aldrig vart med om sådana här trevligta poliser. här nere är dom oftast bara tjuriga och jävliga även fall du är trevlig mot dem.!

How does dust taste sucker??

Japsare
502 Inlägg
14 januari 2010
blacklin3 skrev:
Jag och polaren blev stoppade när vi sladdade, fram kommer 2 poliser och drar iväg polaren och pratar med han den andra står vid mig och frågar ut mig vad jag gör och om bilen går bra och är hur trevlig som helst, vi stog nog och pratade i en kvart om allt mellan himmel och jord, sen när dom skulle dra så frågade han efter körkort och så fick ja blåsa. så fråga ja om ja skulle spotta ut snusen så sa han ja de är väl lika bra så sätter den sig inte som en but plug i röret:P sen stog dom och kollade när vi sladdade lite och åkte sen iväg lugnt och fint. Har aldrig vart med om sådana här trevligta poliser. här nere är dom oftast bara tjuriga och jävliga även fall du är trevlig mot dem.!

Fan va nice big_smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

Ugglan-racing
362 Inlägg
14 januari 2010
Ekbl0m skrev:
min bästa kommentar som jag fått utav en polis var.
-Du vet att du inte får åka för många vänder på stan.

Är det någon som har fått höra det för den regeln har jag då aldrig hört talas om.
Troligen hatar han raggare för både en polis motorcykel och civil bil kom med blåljusen på helt utan anledning och stoppa oss i centrala gävle, men dom lyckades inte hitta något fel trotts att dom leta i 10 min.

Jadå vi var flera st nere i vallåkra i sommras som höll på att åka dig för onödig körning. låter konstigt men kollade dock upp de efteråt och man kan åka på de.!

Ugglan-racing
362 Inlägg
14 januari 2010
GrEEn_NeoN skrev:
blacklin3 skrev:

Fan va nice big_smile

ja de var inte fel.. trodde inte att de fanns bra poliser här nere. men dom tyckte de va bra att vi var på en stor parkering och man har ju nytta av att kunna sladda sa dom tongue

260 Inlägg
14 januari 2010
YeahLow skrev:
I sommras körde jag några polare till ett uteställe i Kalmar och följde med dem till uteservering. Så jag parkerar bilen precis utanför där man inte får stå.
Då kommer givetvis polisen och kör förbi och tittar på bilen och ställer sig en bit bort för att se om nån ska flytta bilen. Men jag hoppades dem skulle dra så jag vågade köra iväg med bilen då det var kolsvarta rutor på den runt om. Efter en stund kommer polisen ut ur bilen och sätter en lapp i rutan på bilen så jag hoppar över staketet och frågar va det där skulle va bra för?
P: Ja du får inte stå parkerad här och vi har gett dig en kvart att flytta bilen.
J: Ja men allvarligt den står ju inte ivägen här och jag kan väl flytta på den då?
P: Nej du får böter och särskilt när det står Fuck The Police på bakluckan.

Så det va bara att ta det. Så jag körde iväg med bilen och kom sen tillbaka och parkerade på samma ställe igen och la upp P-boten i rutan då jag tyckte att jag hade betalat för att få stå där. Men då kommer nästa polisbil och stannar bredvid bilen så att inga bilar kommer förbi. Så jag hoppar över igen och talar om att jag har fan betalat för att stå där!
P1: Du kommer få böter tills bilen är flyttad.
J: men du kan väl inte mena att du ska ge mej en bot till när jag nyss fått en?
P2: NU TAR DU OCH FLYTTAR BILEN!
J: Du behöver inte hålla på att skrika för jag hör ändå. Men det är ju såna ni är.. Maktmissbrukare.
P2: står och skäller och håller på ett tag på mej.
J: Dem ända som står i vägen för nån är ju ni! (Typ 10 bilar väntar på att få komma fram där snutbilen står)
Men det va bara ta en böteslapp på 500kr till och se glad ut.
Det roligaste va att dem inne på krogen trodde jag hade druckit för en polare hörde hur en kille sa: Fan e han dum i huvvet som står skriker på snuten när han dricker och kör bil tongue

En annan gång blev jag stannad av en snut som vi kallar IP(Idiot Polis) som gett mig böter för tonade framrutor 3 ggr men denna gången mötte jag snutbilen i stan så dem tvärvänder och jag skyndar på till mcdonalds för att köra mcdriven så att dem ska strunta i mig men dem ställer sig istället i slutet av driven och väntar på mig så jag rullar upp och frågar va det är dem vill nu?
P: KÖR UPP PÅ PARKERINGEN!!!
J: Jaja
IP: jaha nu kör du med tonade rutor igen, lär du dig aldrig?
J: Hur fan vet du det? Nej det gör jag nog inte.
IP: Vi mötte dig ju som du såg.
J: Ja men inte fan kan du se om rutan på högersidan är tonad vid ett snabbt möte?
IP: Jo så det blir böter.
J: Du har ju inte kollat på rutorna än?
IP: Rulla upp dem då så jag får se.
J: Så där nu är dem uppe så nu kan du ge böter.
J: Erkänn att du skrek som ett barn om att köra efter min bil?
IP: nej jag såg inte att det va din.
J: eller hur för den syns ju inte, men det måste ju va ballt att komma till polisstationen och säga att : fan grabbar idag tog vi en kille med tonade rutor fy fan va gutt, vi såg en våldtäkt men tog han med rutorna istället?
P: Börjar skratta bakom ryggen på IP.
IP: Var är det en våldtäkt?
J: Åhhh det var ett exempel.
IP: Här är dina böter.
J: Åhh tack så mycket men ska jag inte få blåsa?
IP: Nej det behövs inte.
J: ALLVARLIGT? Jag ska fan få blåsa, tänk om jag e full?
IP: Nej
J: Jo annars är det ju fan skandal om du tar mina rutor men skiter i fylla.
IP Blir förbannad och låter mig blåsa.
J: Sådär ska det se ut!

Sen drog dem jävlarna

Tänker inte ens förmå mig att peka ut allt fjanteri här utan säger helt enkelt: Löjligt till max av dig. Okej då, jag kan inte hålla mig!
Varför skulle du vara något slags undantag och få stå där ingen annan får stå? Varför vara uppkäftig mot polisen? Det är ju riktigt ballt. Varför är en polis idiot för att han tar dig för att du gör något olagligt? Kommentarer som "varför ta mig för tonade rutor när folk blir våldtagna" är ju bara patetiskt. Sedan dessutom spela Allan och vara uppkäftig tillbaka. Och för att avrunda så är det ju riktigt ballt att kalla dem glåpord "bakom ryggen på dem."

Jag har läst ett antal inlägg här och inte brytt mig om alla dåraktigheter men nu tog det ta mig fan priset.

36 Inlägg
14 januari 2010
"Tänk på att du kör försiktigt även när vi inte ser dig..."

"Varför låta en motor suga, när man kan våldta den med en turbo?"

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
14 januari 2010
Grotesk skrev:
YeahLow skrev:
I sommras körde jag några polare till ett uteställe i Kalmar och följde med dem till uteservering. Så jag parkerar bilen precis utanför där man inte får stå.
Då kommer givetvis polisen och kör förbi och tittar på bilen och ställer sig en bit bort för att se om nån ska flytta bilen. Men jag hoppades dem skulle dra så jag vågade köra iväg med bilen då det var kolsvarta rutor på den runt om. Efter en stund kommer polisen ut ur bilen och sätter en lapp i rutan på bilen så jag hoppar över staketet och frågar va det där skulle va bra för?
P: Ja du får inte stå parkerad här och vi har gett dig en kvart att flytta bilen.
J: Ja men allvarligt den står ju inte ivägen här och jag kan väl flytta på den då?

Så det va bara att ta det. Så jag körde iväg med bilen och kom sen tillbaka och parkerade på samma ställe igen och la upp P-boten i rutan då jag tyckte att jag hade betalat för att få stå där. Men då kommer nästa polisbil och stannar bredvid bilen så att inga bilar kommer förbi. Så jag hoppar över igen och talar om att jag har fan betalat för att stå där!
J: Du behöver inte hålla på att skrika för jag hör ändå. Men det är ju såna ni är.. Maktmissbrukare.
J: Dem ända som står i vägen för nån är ju ni! (Typ 10 bilar väntar på att få komma fram där snutbilen står)
Det roligaste va att dem inne på krogen trodde jag hade druckit för en polare hörde hur en kille sa: Fan e han dum i huvvet som står skriker på snuten när han dricker och kör bil tongue

En annan gång blev jag stannad av en snut som vi kallar IP(Idiot Polis) som gett mig böter för tonade framrutor 3 ggr men denna gången mötte jag snutbilen i stan så dem tvärvänder och jag skyndar på till mcdonalds för att köra mcdriven så att dem ska strunta i mig men dem ställer sig istället i slutet av driven och väntar på mig så jag rullar upp och frågar va det är dem vill nu?
J: Ja men inte fan kan du se om rutan på högersidan är tonad vid ett snabbt möte?
J: eller hur för den syns ju inte, men det måste ju va ballt att komma till polisstationen och säga att : fan grabbar idag tog vi en kille med tonade rutor fy fan va gutt, vi såg en våldtäkt men tog han med rutorna istället?

Sen drog dem jävlarna

Tänker inte ens förmå mig att peka ut allt fjanteri här utan säger helt enkelt: Löjligt till max av dig. Okej då, jag kan inte hålla mig!
Varför skulle du vara något slags undantag och få stå där ingen annan får stå? Varför vara uppkäftig mot polisen? Det är ju riktigt ballt. Varför är en polis idiot för att han tar dig för att du gör något olagligt? Kommentarer som "varför ta mig för tonade rutor när folk blir våldtagna" är ju bara patetiskt. Sedan dessutom spela Allan och vara uppkäftig tillbaka. Och för att avrunda så är det ju riktigt ballt att kalla dem glåpord "bakom ryggen på dem."

Jag har läst ett antal inlägg här och inte brytt mig om alla dåraktigheter men nu tog det ta mig fan priset.

Håller med, är man dum nog å käfta emot när man vet att man gjort fel, då ska man nog inte klaga sen heller om de kostar några kronor...  Å hur kan man tro att de går bra å parkera där igen bara för att man betalt p-böter en gång...
Om en våldtäktsman får 5år i finkaburen, är de fritt fram sen igen då när han kommer ut, han har ju redan fått sitt straff en gång?

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Japsare
502 Inlägg
14 januari 2010
blacklin3 skrev:
GrEEn_NeoN skrev:
blacklin3 skrev:

Fan va nice big_smile

ja de var inte fel.. trodde inte att de fanns bra poliser här nere. men dom tyckte de va bra att vi var på en stor parkering och man har ju nytta av att kunna sladda sa dom tongue

De tycker ja oxå, o kunna hantera överstyrning kan va bra många gånger tongue men alla ser de inte på de sättet antar ja

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

864 Inlägg
14 januari 2010
Juvakka skrev:
YeahLow skrev:
Massa omoget skitsnack...

Fan va bra big_smilebig_smilebig_smile

Blir du imponerad av sånt här skit?

Skrämmande.....

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
14 januari 2010
"Du.... Blev inte du av med körkortet för några dagar sedan? Vi kände igen bilen från genomgången"

"Assumption is the mother of all fuckups"

fångad... <3
9 Inlägg
14 januari 2010
blev stannad mä min pojkväns breddade 745a å då fråga han ut mej om allt gällande bilen å vem som ägde bilen, vilket svärfar gör å han blev ganska ställd av svaret. Han svar på de va om svärfar visste att bilen varit nere på vallåkra å om han va en antusiast. Haha då fick ja ju berätta att han har en p1800 som kommer landa på minst 1000 hk..  Efter allt glömde han å blåsa mej å kolla körkort.. Hahahaha

Offroad Racing
3 122 Inlägg
14 januari 2010
Vart stoppad med chevan, flygande besiktning. Åkte på orange p-ljus framåt och fel dragkrok (vanlig kula ist. för triplex). Dom ville satt dig mig för däcken oxå men lyckades inte, dom sa: "vi hittar ingen information om dom här däcken i vårat system men det syns ju helt klart att dom är större än dom som står i papprena". Det är lite äldre däck som inte tillverkas längre, och har bara en tumdimension angiven på däcksidan. (mina däck är 40 tum eller ca en meter höga och i reg-beviset står det 235/75-15)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
14 januari 2010
TobbeE_87 skrev:
Grotesk skrev:
YeahLow skrev:

Sen drog dem jävlarna

Håller med, är man dum nog å käfta emot när man vet att man gjort fel, då ska man nog inte klaga sen heller om de kostar några kronor...  Å hur kan man tro att de går bra å parkera där igen bara för att man betalt p-böter en gång...
Om en våldtäktsman får 5år i finkaburen, är de fritt fram sen igen då när han kommer ut, han har ju redan fått sitt straff en gång?

Anledningen till att jag kallar han för Idiotpolis har inget med det som hände i ovanstående historier att göra då det går ännu längre bak i tiden då han inte skött sitt jobb på ett professionellt sätt men det har även fått skit för av andra poliser!
Jag tar ingen skit från poliser som tror att dem står högre än andra människor bara för att dem har pistol och bricka. Så är dem kaxiga mot mig är jag kaxig tillbaka precis som jag skulle va mot vilken annan människa som helst som kaxar.
Jag tycker det är löjligt när polisen står i 30min och pratar om mina tonade rutor när det händer värre saker en lördagkväll. Är det konstigt?
Att jag skulle tycka att jag får stå där ingen annan står stämmer inte men är poliserna omedgörliga från början så är inte jag den som slickar polisen i röven!
Har jag kallat nån polis för glåpord???? Idiot? Nej det är exakt vad den polisen är och det vet han om att jag tycker!!

Zlizco

2 118 Inlägg
14 januari 2010
CreepyChris skrev:
steifan skrev:
CreepyChris skrev:
Har bara blivit stoppad två gånger, förutom någon vanlig rutinkontroll då

Första gången var första sommaren man hade kortet och var full i bus och allmänt pantad i burken.
Ska svänga ut från statoil då jag och två vänner varit och köpt nå läsk, självklart ska man leka med
min pegga jag hade och bränner på så det skriker om däcken, då jag kommit ut på vägen hör jag kompisen lite nerstämt "Du..Snuten ligger bakom dig" efter ett tag blinka dom till och stannade mig.
Var två stycken en kvinna (som var arg som ett bi) och en yngre kille.

Kvinnlig polis: Va fan håller du på med?
Jag: Något dumt och onödigt
Kvinnlig polis: Ja, få se körkortet, du vet att du kan få böter för det här?
Jag: Jo jag vet....
Hon springer iväg och då kommer den andra polisen
Manlig Polis: (skrattar lite och flinar) Jadu grabben det var ett färskt körkort du hade, det är ju bara lappen fortfarande.
Jag: Jo
Manlig polis: Har du jobb? och är det din bil?
Jag: Jo jag har jobb och det är min bil.
Manlig polis: Haha ja då har du iallfall råd med nya däck då.
Jag: öhm jo
Manlig polis: Någon böter blir det inte vi är snälla, åk nu och lek inte något mer.

Fick tebax kortet och fick fara. Var jävligt nervös och inte så stor då dom stanna mig. Vilket han såg antar jag då han lät mig fara.

En annan gång så blev jag stannad just utanför kompisens hus, då vi skulle hämta en spade.

Polis: Tjenare, jag tänkte ta och kolla ditt körkort.
Jag: Japp, vänta en sekund ska jag plocka fram det.
Polis: Aha, vänta här så ska jag kolla att det stämmer.
Jag: Okey, gör så.
Kommer tillbaka efter ett tag.
Polis: Det ser ju schysst ut, vad gör ni ute och far så här sent?
Jag: Vi skulle stanna till vid kompisens hus där borta (pekar) och hämta en spade.
Polis: Vad ska ni med en spade till?
Jag: Vi håller på att åka snowboard och ska bygga ett hopp.
Polis: VA? I det här jävla mörkret? Är ni helt galna?
Jag: Ja men det är ju inga problem
Polis: haha jaha, ta det lungt ikväll då och hoppa inte in i något träd.

Tycker då alla poliser jag haft och göra med har varit jävligt trevliga.

Schyssta poliser smile

OT:

Är det någon som är med i dessa filmklipp kanske? (Sägs vara från Boden)
http://www.garaget.org/video/nfg1nehj47s5
http://www.garaget.org/video/8bsmj0lxglk3

"FÖR ATT JAG SÄGERR DÄÄ" 08:12 i andra filmklippet

tongue

Haha har sett dom där. Har hört det ska vara från Piteå under PDOL smile
Fast har för mig hela gänget är bodensare, tycker mig känna igen ett par stycken haha

Dom är på fårön smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Ointresserad.
936 Inlägg
14 januari 2010
Jeepo skrev:
haha , körde en Ford Fiesta ST och jagade en kompis lite på skoj på kvällen smile sen så ser jag 2 xenon lampor komma upp fort som attan i rumpan på mig, tyckte det ser ut som en Saab 9-5 på lamporna.

Såklart är det också en Saab 9-5 med blåljus i grillen , polisen kommer ut

P:Jasså , jasså , här kör man rally på kvällskvisten
J: Nae , vadå?
P: tur att vi inte klockade dig där du.

så får jag blåsa och visa kortet bla bla..

P: Föresten vet jag att det är svårt att hålla foten i styr i en sån här bil , äger en själv:) förbannat roliga!
J: haha ha det bra!

Vad är det för bil? smile

Teabag appreciation club.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
14 januari 2010
Snitch skrev:
Jeepo skrev:
haha , körde en Ford Fiesta ST och jagade en kompis lite på skoj på kvällen smile sen så ser jag 2 xenon lampor komma upp fort som attan i rumpan på mig, tyckte det ser ut som en Saab 9-5 på lamporna.

P: Föresten vet jag att det är svårt att hålla foten i styr i en sån här bil , äger en själv:) förbannat roliga!

står ford fiesta st i första raden...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Ointresserad.
936 Inlägg
14 januari 2010
henke_99 skrev:
Snitch skrev:
Jeepo skrev:

står ford fiesta st i första raden...

Ojsan, bara skummade igenom lite snabbt... Tur att vissa är uppmärksamma. Tack.

Åter till topic då.

Teabag appreciation club.

653 Inlägg
14 januari 2010
YeahLow skrev:
TobbeE_87 skrev:
Grotesk skrev:

Anledningen till att jag kallar han för Idiotpolis har inget med det som hände i ovanstående historier att göra då det går ännu längre bak i tiden då han inte skött sitt jobb på ett professionellt sätt men det har även fått skit för av andra poliser!
Jag tar ingen skit från poliser som tror att dem står högre än andra människor bara för att dem har pistol och bricka. Så är dem kaxiga mot mig är jag kaxig tillbaka precis som jag skulle va mot vilken annan människa som helst som kaxar.
Jag tycker det är löjligt när polisen står i 30min och pratar om mina tonade rutor när det händer värre saker en lördagkväll. Är det konstigt?
Att jag skulle tycka att jag får stå där ingen annan står stämmer inte men är poliserna omedgörliga från början så är inte jag den som slickar polisen i röven!
Har jag kallat nån polis för glåpord???? Idiot? Nej det är exakt vad den polisen är och det vet han om att jag tycker!!

Antagligen är dom så pga din attityd mot dom...

Smoke tires not drugs

475 Inlägg
14 januari 2010
körde budbil i örebro kommer in i en korsning... då ser jag polisen står på bromsen ifrån 50->0km/tim
för att unvik att smälla med mig.. jag kör vidare.. max 10 sec senare så dom satt på blåljus..

jag svänger in till kanten... polis nummer (P1) är han som körde
springer fram till mig... och skriker
P1: HUR I HELA HELVETE KÖR DU?
jag: jag tänkte säga samma sak.. du har väjningsplikt där borta
nu ser jag båda poliserna slår runt på huvudet.
ser oxå hur P2 håller sig för munnen för att inte asgarva..

P1 säger nu med normal hög ton... få see körkortet
han får körkortet... P2 håller sig fortfarande för munnen och hans axlar går up och ner..

p1 lämnar körkortet efter 2 min och säger till mig att jag kan köra iväg

vilket jag gjorde... med ett STORT leende big_smile
Senast redigerat av attackhamster (14 januari 2010)

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Sök