3899
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
15 februari 2010
förut hade du samma regler men om man fick tre varningar så rök lappen. Vet dock inte om detta gäller en.

Hehe kom ihåg när vi vart stoppade i kungenskurva d¨jag åkte en tur med en kompis som ville sitta in bilen lite. Gick lite fort mellan rondellerna men bromsa tack och lov ner till heron rondellen där jag möter en snut.. tyvärr har jag ett trasigt ljusrelä så kan varken blinka eller slå av mina dimljus, på detta är de tonade bakljus ogiltig regplåt och på tok för dåliga däck.

Blir stoppad då bilen sticker ut enligt konstapeln och första frågan som kommer.'

P: Vad gör ni här vid den här tiden?
J: Bilträff antagligen vad gör du själv?
P: Ja vi är ute och kollar till så de e lungt på träffen.

Om nu snuten är där och har koll på en träff när han stoppar en stylad bil. Är de inte rätt självklart att han e på träffen då eller kom dom inte på något annat att fråga?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

1 772 Inlägg
15 februari 2010
jos4561 skrev:
brukade bli stoppad 3-4ggr/vecka när man var yngre så det finns att ta av.
nu i vinter tider så passar denna.

skulle hämta frugan från krogen och hon stog inte på överenskommen plats så jag rondellade i 45min innan hon svara i nallen så ...lätt irriterad.mad
svängde av den saltade genomfarten upp mellan krogarna i byn å in i 10-15 cm modd, häcken släpte å drev ut ca 40 cm i 3m, jag tänkte inte ens påt.
rundar kvarteret å in på en parkering, då bilinkar det blått. ut kommer en s-n-ut dam å är skitförbannad -"-vårdslöshet i trafik nu jävlar ska jag sätta dit dig"
stubinen var kort å damen har stukat mer än en polisbil i tjänsten så jag kontrade med
-"bedömmer du det efter din egen körförmåga eller min som du inte vet nått om?"
kom på är det var en taktikmiss när svavel doften vart påträngande:O.
slätade över med- "däcken är väl lite gamla"
byligen ner på knä å ska kolla mönsterdjupet....
-"dom e ju lagliga"
-"jag har inte sagt nå annat heller, ska du fjanta länge för nu ska jag åka å ni står i vägen."
då ropade föraren av polisbilen -"skaru me för nu far jag!"
som tur var så hoppade hon in i bilen, annars har jag blitt anhållen för uppstudsiget å käftning, kände mig i högform:rolleyes:
just då kommer frugan å undrar -"vad har du nu gjort?"
jag teg hela vägen hem.... de var bäst så

HAHA, den var värd att lägga på minnet.
Senast redigerat av NordstromJ (15 februari 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

24 Inlägg
15 februari 2010
-"bedömmer du det efter din egen körförmåga eller min som du inte vet nått om?"

jag var lite trött då.
vi har haft bra bylingar här dom har skällt, varnat men oftast försökt tala en tillrätta, jag hängde ut aktern ut ur en rondell å 100 meter längre fram stog ju polisen,,,, stoppad direkt
polisen frågade -"skulle de där vara nödvändigt?"
jag svarade "jag har fåt lära mig att möta med gas om det släpper"
han tittade på mig lääääänge sen -"jaha....... körkort å blåsa då".
nu har vi bara nya rekryter med byxorna i armekängorna å handen på öppet hölster, funkar dåligt i en liten skogs by

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2010
R1kard skrev:
Haha har fått en del tomma ord från deras sida men något av det dummaste jag har hört är när jag blev tagen för drifting en gång med vinterbilen. Då förklarade polismannen för mig att jag tydligen bara "lånade" mitt körkort och det var inte alls mitt på något sätt, "vi tar detta när vi vill", sade han.

"Jaja ok förlåt", sade jag och tänkte på allt skitsnack och rykten som kretsar kring prövotid. Sen när han hade stuckit satt jag och skrattade lite för mig själv. Dem formar lagarna lite som det passar smile

Haha det där med låna har jag åxå fått höra;) Fast enligt mig så har jag köpt det så det är visst mitt wink

Mvh O.Frankeståhl

194 Inlägg
15 februari 2010
Ungefär 5-6 dagar efter jag köpt min bil blev jag stoppad. Första kommentaren jag fick av polisen när jag vevade ner var
- Du måste vara rik du pojk..

Helt förvånad började jag fundera på vad han menade, liksom en honda prelude är inte en svindyr bil precis?
Det visade sig att jag hade dimljusena på samtidigt som halvljuset och då var det 500 kr i böter.

Det kan ju anses som stor pengar för en sån skitsak.. annars vet jag inte vad polisen menade tongue

100 Inlägg
16 februari 2010
attackhamster skrev:
körde budbil i örebro kommer in i en korsning... då ser jag polisen står på bromsen ifrån 50->0km/tim
för att unvik att smälla med mig.. jag kör vidare.. max 10 sec senare så dom satt på blåljus..

jag svänger in till kanten... polis nummer (P1) är han som körde
springer fram till mig... och skriker
P1: HUR I HELA HELVETE KÖR DU?
jag: jag tänkte säga samma sak.. du har väjningsplikt där borta
nu ser jag båda poliserna slår runt på huvudet.
ser oxå hur P2 håller sig för munnen för att inte asgarva..

P1 säger nu med normal hög ton... få see körkortet
han får körkortet... P2 håller sig fortfarande för munnen och hans axlar går up och ner..

p1 lämnar körkortet efter 2 min och säger till mig att jag kan köra iväg

vilket jag gjorde... med ett STORT leende big_smile

haha har läst den innan, men denna historia är så jävla klockren! /R

V-Power
1 186 Inlägg
16 februari 2010
volvodrifter skrev:
R1kard skrev:
Haha har fått en del tomma ord från deras sida men något av det dummaste jag har hört är när jag blev tagen för drifting en gång med vinterbilen. Då förklarade polismannen för mig att jag tydligen bara "lånade" mitt körkort och det var inte alls mitt på något sätt, "vi tar detta när vi vill", sade han.

"Jaja ok förlåt", sade jag och tänkte på allt skitsnack och rykten som kretsar kring prövotid. Sen när han hade stuckit satt jag och skrattade lite för mig själv. Dem formar lagarna lite som det passar smile

ja har du prövotid "lånar" du ditt körkort för att bevisa att du kan behärska dig i trafiken.. det räcker nästan med en felparkering så kan man bli av med det.. efter prövotiden gått ut har dom svårare att ta kortet ifrån dig.

Haha ja ok bra att du vet hur läget ligger till smile Det räcker kanske med ett motorstopp för att få upp till 6 mån fängelse eller?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

342 Inlägg
16 februari 2010
när jag tog mitt kort för 1,5 år sen fick jag lära mig att jag har det på prov alltså "lånar" det med ett annat ord....men förstår inte denna pajkastning som blir så fort någon kanske har fel.. väx upp för fan har du inget vettigare att skriva så låt bli...

R1kard skrev:
volvodrifter skrev:
R1kard skrev:

ja har du prövotid "lånar" du ditt körkort för att bevisa att du kan behärska dig i trafiken.. det räcker nästan med en felparkering så kan man bli av med det.. efter prövotiden gått ut har dom svårare att ta kortet ifrån dig.

Haha ja ok bra att du vet hur läget ligger till smile Det räcker kanske med ett motorstopp för att få upp till 6 mån fängelse eller?

3 627 Inlägg
16 februari 2010
Den dummaste kommentaren som en polis kläckt ur sig var efter en bilträff här i stan påväg mot race..

Eftersom jag såg att snuten körde efter körde jag extra försiktigt så låg väl i 60km/h på 70km/h väg
efter ett tag blir jag stoppad av snuten som säger "Det gick lite fort där du?"
Svarar snabbt "Jasså, vartdå nånstans?" och snuten är lika rapp i käften och säger "överallt"

Jag fick bara klämt ur mig "Jasså det märkte jag inte, men okej tongue"

Åkte inte på något så ^^

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

653 Inlägg
16 februari 2010
volvodrifter skrev:
när jag tog mitt kort för 1,5 år sen fick jag lära mig att jag har det på prov alltså "lånar" det med ett annat ord....men förstår inte denna pajkastning som blir så fort någon kanske har fel.. väx upp för fan har du inget vettigare att skriva så låt bli...

R1kard skrev:
volvodrifter skrev:

Jag tog mitt kort i somras o dom sa att de bara är en jävla myt som har levt väldigt länge...

Smoke tires not drugs

24 Inlägg
24 februari 2010
vart soppad i dag i rutinkontroll.
-"satan va skitig bil du har, de var de jävligaste jag sett på länge!"

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 februari 2010
jos4561 skrev:
vart soppad i dag i rutinkontroll.
-"satan va skitig bil du har, de var de jävligaste jag sett på länge!"

lol
Ja det är ju sånt man vill höra... Hahaha..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

54 Inlägg
24 februari 2010
Blev stoppad för 2 år sedan som fyllechaffis. 6 pers i bilen jag hade bälte. Kl halv 4 på natten mitt ute i ingenstans. Gick ungefär dubbla hastighetsbegränsningen.
Var en snygg brud till polis som stoppade mig. Dom stog på en parkeringsficka å polismannen kom just upp från diket. Hade väll tömt blåsan.
Första hon sa var.
- Du vet väll att din bil lever om rätt mkt. Fast kanske bara jag som håller på att bli gammal. Sen kolla hon kortet å ja fick blåsa. När ja fick tillbaka kortet så sa hon.

- Har du långt kvar.
-Näe kanske 1 mil kvar innan ja ska slänga av fyllskalla.
- Jaha. Men då hakar vi på dig så kommer vi ju iaf tillbaka till stationen i tid. Sen kan ni ju ta på er bältet ni som kan.

Kan hända att jag har nått faktafel i historien. Men ungefär såhär lät de iaf. Har aldrig haft så tysta passagerare varken före eller efter:D.
La mig på ungefär samma hastighet efter kontrollen. Tog ca 4 minuter så körde polisbilen så dom ville nog bara hem. Annars hade ja nog fått lite mer problem.

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...

37 Inlägg
12 mars 2010
Har hänt ganska mycket under min tid med körkortet i näven.

under mina 3.5 år med kortet så har jag blivit stoppad 9ggr med bilen ( 0 gånger med motorcykeln)

2ggr för bus och 7ggr för koll (irriterande)

Första gången var jag utanför uppsala på 288an och lek jagade min polares 740.
efter ett tags katt och råtta lekande så drar jag om på omkörning över heldragen linje och gasar på utava fan.

ligger runt 180-200 på 90sträckan i ett par minuter och sedan lugnar jag ner mig. och precis när man fått ner bilen i 110 så ser man en bil komma ikapp, och när han ligger i röven på mig så kommer dom vackra blåljusen fram.......

så stannar på en busshållsplats och polisen kliver ur bilen

Polisen: jahadu grabben det där gick ju lite fort de där du... Kompis med vita 740in?

Jag: ja det är ju tyvär så.

Polisen: haha ja men tag med ditt körkort och följ med mig till bilen

fick sitta i bilen 35min och se på film och dividera om att han skulle ta kortet för mig men klarade mig eftersom att min prövotid hade gått ut tack vare att jag tog Mc kort när jag var 16 ( puuh!)

Slut notan på den historen blev
3000 spänn i böter men fick 1000 spänn i "rabatt" som polisen så snällt kallade det för att det var fler överträdelser XD

överträdelser: 11km för fort och låg för nära framförvarande fordon. ( tur att han inte tog mig när jag köra 180-200) ^^

En annan rolig gång så var jag i Norrtälje så hade jag lite tråkigt så jag åkte till Görla industriområde för att sladda lite. men i allafall så kommer jag på ett satans brehäng mäktigt stålt över mig själv. men så ser man i backspegeln hur en bil startar på en parkering.

SATAN var den första tanken som for genom skallen. men tänkte att jag hade långt försprång så gasa ja på.. kommer iväg en bit och ser 2 stora grushögar jag tyckte var skit fina att gömma sig bakom.. lyckas pressa in mig där och stänger av motorn med 300 i puls!!

och när man sitter där så kommer civil-polisen förnedrande sakta fram. dom ställer sig brevid mig vevar ner rutan och säger lugnt och sansat: Vi behöver inte presentera oss va?

pinsamt som det var så tittade man ner i ratten och sa nej.
räckte dom körkortet och vi började prata om att det var farligt att sladda runt även om det var roligt
( mkt trevliga snutar ) visade sig att dom var bekanta med mina föräldrar så man klarade sig med en varning och tips på banor man kunde åka och "leka" på

tur ska man ha ibland smile

Gammal och grinig
362 Inlägg
12 mars 2010
Blivit stoppad på power meet av en helt otroligt dålig anledning. Jag och polarna skulle förflytta oss och jag var den enda som var nykter för tillfället, så vi tog självklart tvåförtin.
2 i framsätet, 4 i baksätet, och 5 i öppen bagagelucka, gick ganska smidigt enligt mig...

Bumsen vrider upp breve mig där jag sitter o chillar i solen, ber om kortet, får kortet, lutar sig frammåt och säger argt "Ser jag den här sortens körande igen så tar jag kortet, förstått?". Jag nickade och gjorde klart att jag hade förstått, samtidigt som jag tittade lite lätt 100 meter fram där ett liknande ekipage gjorde precis samma grej, vilket dom snart fick veta inte var välkommet... Jag undrar just hur många han fick säga åt, den stackars gubben...

283 Inlägg
12 mars 2010
En civil polis kom till dig när jag hade varit och handlat på ica. Han leggetimerade sig och bad mig följa med han och det gjorde jag så snällt. när vi kom fram till hans bil så peka han bara på huven och log brett smile det  var fullt av gummisprut. oj, sa jag och han gav mig en klapp på axlen så snacka vi inte mer om det utan den jävla volvoligan som dom var ute efter. han kolla så klart min bil och körkort. skön kille var det!

595 Inlägg
15 mars 2010
gamlingen skrev:
Har en polare som blev stoppad av snuten på en moped, en yamaha dt. Polis nummer ett stratade mopeden och varvade friskt, efter ca 10sekunders idiot gasning tittar han på polis nummer 2 och säger; Den låter drevad! Den andra polisen bara nickar och håller med. Polarn fick böter för trimning.. smile

HAHAHAHA lollollollollol

Teddan
2 495 Inlägg
15 mars 2010
blev stoppad av Polis för 2 veckor sedan , dom undrade varför jag var ute och sladda ....
jag svara -för att jag kan .

polisenmannen hade stor portion med humor och hängde snabbt på med diverse hugg .
sen avsluta han med  -det måste vara roligare att sladda på asfalten när du kan få upp lite fart.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Defloratör.
641 Inlägg
16 mars 2010
volvodrifter skrev:
R1kard skrev:

BULLFUCKINGSHIIIT!!!

ENDA skillnaden är att tappar du kortet måst du ta om det. efter prövotid kan du bli av med det i upp till 1 år utan att måsta ta om det.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

2 011 Inlägg
16 mars 2010
Blev klockad i 212 km/h på 70 väg med bettan.

Polis: Den ser ju bra ut. Går bra? Har du körkortet med dig?

Hjärtat slår så man kan se det utanför tröjan. Tänkte det var sista gången man såg det. Darrande på rösten.... "Ja" och gav han det.

Polis: Ta det lite lugnare nästa gång. Ha en trevlig dag.

Skakande tänder och fattade ingenting. Polisen kör iväg och jag fick ta en röka paus innan jag fortsatte.

"Jäkligt bra polis"     smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Sök