4037
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

207 Inlägg
11 oktober 2011
Volvo142_73a skrev:
Bamse_ skrev:
Jag och mitt ex åkte till Kalmar för ca 2år sedan för att hennes syster skulle gifta sig!
Åker med min gamla bil som va en Mondeo V6. Kommer ut på E22 och skog på båda sidorna, hon ligger och sover och jag passar på att dra på för hon gillar inte snabba hastigheter samt att det va inte en bil ute vid den tiden tongue kommer upp i 190, kör i ca 15min. Ser en bil på motsatt riktning och passerar mig, SNUTEN! fan... Ser i spegeln att ljusen kommer på jag får panik, kommer en sväng och där efter en avfart, jag nitar på bromsen och svänger av och tänker "FAN FAN FAN!" hör sirenen närmar sig, men dom kör förbi!
JAAA tänker jag, jag klara mig. Exet vaknar och frågar varför vi har stannat. JAG HAR PISSAT, ropar jag av ren chock tongue Kör ut på E22 och kör vidare. 2km längre fram står snuten och vinkar in oss!!!! Helvete...
Fick visa körkort och blåsa, sen frågar dom, va det ni som körde som galningar? Jag bara, eh... nej! ^^ Polisen: Säkert de, för det va en sådan här bil som kom flygandes! Exet: Nej det va inte vi, för han vet att han inte får åka fort så länge jag är med i bilen! Polisen, bra att du har pli på honom och skratta och lät oss åka big_smile

Kan ju säga att vi stannade sen 2min senare för jag va verkligen tvungen att pissa efter allt! big_smile

Jag blir så förbannad nu mad

Nu får fan garaget ta o fixa en gilla-knapp

hahaha, eller hur tongue Kul att nån gillar detta, får bara mardrömmar när jag tänker tillbaka hur nära det var big_smile

Trucker
2 710 Inlägg
11 oktober 2011
Bamse_ skrev:
Volvo142_73a skrev:
Bamse_ skrev:
Jag och mitt ex åkte till Kalmar för ca 2år sedan för att hennes syster skulle gifta sig!
Åker med min gamla bil som va en Mondeo V6. Kommer ut på E22 och skog på båda sidorna, hon ligger och sover och jag passar på att dra på för hon gillar inte snabba hastigheter samt att det va inte en bil ute vid den tiden tongue kommer upp i 190, kör i ca 15min. Ser en bil på motsatt riktning och passerar mig, SNUTEN! fan... Ser i spegeln att ljusen kommer på jag får panik, kommer en sväng och där efter en avfart, jag nitar på bromsen och svänger av och tänker "FAN FAN FAN!" hör sirenen närmar sig, men dom kör förbi!
JAAA tänker jag, jag klara mig. Exet vaknar och frågar varför vi har stannat. JAG HAR PISSAT, ropar jag av ren chock tongue Kör ut på E22 och kör vidare. 2km längre fram står snuten och vinkar in oss!!!! Helvete...
Fick visa körkort och blåsa, sen frågar dom, va det ni som körde som galningar? Jag bara, eh... nej! ^^ Polisen: Säkert de, för det va en sådan här bil som kom flygandes! Exet: Nej det va inte vi, för han vet att han inte får åka fort så länge jag är med i bilen! Polisen, bra att du har pli på honom och skratta och lät oss åka big_smile

Kan ju säga att vi stannade sen 2min senare för jag va verkligen tvungen att pissa efter allt! big_smile

Jag blir så förbannad nu mad

Nu får fan garaget ta o fixa en gilla-knapp

hahaha, eller hur tongue Kul att nån gillar detta, får bara mardrömmar när jag tänker tillbaka hur nära det var big_smile

Adrenalinkick. Alltid lika trevligt big_smile

Fart missbrukare

1 215 Inlägg
15 oktober 2011
Det kom två poliser till fritidsgårdgården här i byn idag o kollade läget och jag ställde en fråga till den ena polisen.

Jag: Vad skulle hända om man provkör en bil som man bytt växellåda på om man inte har körkort?
Polisen: de får man inte göra, de ska vara inhägnat och stängda grindar! har du körkort eller?
Jag: nej men jag tar de om en månad ca.
En som jobbar på fritidsgården: Jasså du har fixat bilen nu?
Jag: nä men gör nog de imorn.
Polisen: vad har du för bil då?
Jag: en 740 ;PppP
Polisen: vad är det för färg? kan du beskriva den?
Jag: de säger jag inte till dig wink

Då såg man att polisen blev sur och trodde att jag skulle ut o köra utan körkort sad

322 Inlägg
15 oktober 2011
polis man får inte ha tonade framrutor
jag nehe de visste ja inte
polis dra den om rödluvan o vargen oxå
smile

RIDE OR DIE!
15 Inlägg
4 november 2011
Kan först och främst säga att alla mina erfarenheter av poliser är DÅLIGA och jag är en sån person med den vanliga oturen.

Blev stoppad en sen kväll med min Octavia RS som vid det tilfället hade lappar på rutorna att den va till salu,
Polisen:Den här är nog svår såld.
Jag: Nej det är jätte många som är intresserade.
Polisen:Bara tills dom inser att den är stulen.
Jag:Vadå stulen?
Polisen:Jag slog den i min dator innan vi stannade dig och den är anmäld stulen så jag vill att du öppnar huven.
Jag: Självklart, men förstår inte vad det har med saken att göra?
Polisen: Jag vill se om bilen är omlackad för den ska enligt datorn vara silver (min va röd)
Jag öppnar då huven och inget konstigt där, så jag ber polisen kolla igen så dom verkligen slagit rätt bil i datorn. Polisen inser då att han tagit en siffra fel och ber om ursäkt för det men hävdar att misstankarna stärktes då jag såg kriminell ut för jag hade en mössa med "flames" på big_smile

2 406 Inlägg
5 november 2011
driftking199 skrev:
polis man får inte ha tonade framrutor
jag nehe de visste ja inte
polis dra den om rödluvan o vargen oxå
smile

Hahahah härlig polis smile

9 122 Inlägg
5 november 2011
Farsgubben blev stoppad för rutinkontroll för ett tag sen.
P: Körkort och blåskontroll.
F: Jaha det går bra, rotar i fickorna.
P: Frågar är det din bil? Blås här.
F:  Ja den är min, rotar fortfarande i fickorna, har glömt körkortet.
P: Jaha, skiter jag i det här var ju grönt. Ha en bra dag!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 november 2011
Blev stoppad av två kvinnliga poliser i en blåskontroll i veckan.

En av dom komer fram med dom vanliga frågorna och hör musiken som spelade lite lågt.

Hon ber mig att höja lite och så klart gör man det. Hon börjar svänga lite och ropar till kollegan: Hör! Ska vi fråga om han kör till helgen?? Den andra; ja gör det!

Slapp både blåsa och visa lappen.. Hon sa bara; dig litar jag på. Vi hörs. tongue

Tänk vad lite rockabilly kan göra.. big_smile

Har faktiskt ringt okänt nummer ett par gånger idag. Nästa gång ska jag fan svara.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

84 Inlägg
5 november 2011
Opelmadness skrev:

En av dom komer fram med dom vanliga frågorna och hör musiken som spelade lite lågt.

Hon ber mig att höja lite och så klart gör man det. Hon börjar svänga lite och ropar till kollegan: Hör! Ska vi fråga om han kör till helgen?? Den andra; ja gör det!

Slapp både blåsa och visa lappen.. Hon sa bara; dig litar jag på. Vi hörs. tongue

Har faktiskt ringt okänt nummer ett par gånger idag. Nästa gång ska jag fan svara.

Det borde du verkligen!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 november 2011
PALLBOCKEN skrev:
Opelmadness skrev:

Det borde du verkligen!

Kan va lugn! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

84 Inlägg
5 november 2011
Opelmadness skrev:
PALLBOCKEN skrev:
Opelmadness skrev:

Det borde du verkligen!

Kan va lugn! big_smile

Alla vet ju hur pervo plitar kan va ! Mums..

322 Inlägg
5 november 2011
PALLBOCKEN skrev:
Opelmadness skrev:
PALLBOCKEN skrev:

Det borde du verkligen!

Kan va lugn! big_smile

2 kvinnliga poliser kolla in i min bil när ja hade en p-rulle på dvdn o skrek rakt ut vi gör sådär ta oss och slå oss me våra batonger.. tråden spåra ju ändå så varför inte göra de på riktigt:Dbig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Hemlös
321 Inlägg
5 november 2011
driftking199 skrev:
PALLBOCKEN skrev:
Opelmadness skrev:

Kan va lugn! big_smile

2 kvinnliga poliser kolla in i min bil när ja hade en p-rulle på dvdn o skrek rakt ut vi gör sådär ta oss och slå oss me våra batonger.. tråden spåra ju ändå så varför inte göra de på riktigt:Dbig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Bullshit! tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

733 Inlägg
5 november 2011
Polisen: Jaha, alkotest och körkort tack. Sen backar han tillbaka några meter, och sen fram igen.
Polisen: Vet du var som är fel med den här ( ritar en fyrkant med fingret runt bilens front) bilden?
Jag: Jo det kan väl hända att det sitter en regplåt på fel plats...
Polisen: Är den bilden värd 1500 spänn?
Jag: Nej kanske inte riktigt...
Polisen: Redigera den då.

En annan gång hade jag lämnat min bil till mitt ex för att han skulle fixa några fel inför besiktningen, så jag hade fått låna hans fina sunk40 som hade lite skönthetsproblem, du fick bara in 1an och 2an om du lyffte backspärren och 5 extra ljus plus dimljus fram och posljus i allt.
Blev stoppad utanför Vårgårda på E20 efter att polisen hade vänt tvärt på E20 när han såg mig.

Polisen: Är du nykter? Eller har du ens körkort?
Jag: Jovars är ju på väg till mitt jobb som lastbilschaufför.
Polisen: Jaha, det ringer in folk till oss som tvivlar på at du ör nykter och har körkort, följ med här.
Hoppar in på passargerarsätet...
Polisen ringer till personen som hade anmält mig och min körning, hon är nykter och har körkort. Tack för din anmälan typ.
Polisen: Jaha, så vad hände i Allingsås då? Eftersom du tydligen är nykter.
Jag, Alltså bilen är lite egen, du får bara in 1an om du lyfter backspärren, så det är enkelt att glida in på fel växel så att backljusen tänds... Du får gärna testa om du vill?
Polisen: Nej det behövs inget test! Jaha, så det var inget "hot" mot bilen bakom dig?
Jag: Nej knappast. Han var lite hetsig tycker jag som genast börjar tuta och hetsa mig att köra...
Vi går ut ur bilen då det tillkommer två andra radiobilar.
Polis 2: JAHA!? Och vad faan tycker du om dina omkörningar!?
Jag: Vilka vadå?
Polis 2: O M K Ö R N I N G A R. I ytterfil för att komma om bilen framför dig.
Jag: Filkörning och kö. Den yttre filen råkade röra sig fortare så jag valde den. Det är ju godkänt.
Polis 2: Jaha...
Och under denna söta hörning går en tredje söt liten sak med långt blont hår runt och kollar mina däck, utan att anmärka på något, konstigt nog. Hade näst in till slicks. Men det var kul att bli stoppad av en bil för att sedan stå där med tre bilar, lite småkul tongue Framför allt att sen bara få åka iväg utan något tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

6 660 Inlägg
12 februari 2012
Bara blivit stoppad på kontroll..

"Din egna bil?"
:>

De/Dem

214 Inlägg
12 februari 2012
För ca 2 år sen så var jag på väg till garaget mitt i natten och skulle göra något. Jag hade en bil bakom mig med xenon men tänkte inte mer på det. Höll ca 65-70 på 50 väg samt bredställ i kurvan innan jag kom fram till garage nedfarten. då slår polisen på blåljusen och jag stannar i nedfarten och kliver ur. Tyvärr är handbromsen lite dålig så bilen börjar rulla varvid jag hoppar in igen och slänger i en växel.

P: Vad gör du? är du full?
J: Nej, handbromsen är lite dålig.
P: Jaha, det gick lite fort där borta och du fick lite sladd i kurvan också. När såg du att vi låg bakom dig?
J: När ni slog på blåljusen.
P: Det gick ju i 85 på 50 väg, körkort tack och en blåsning.
J: Nejnej, jag körde i 65 (Hade prövotid...)
P: Så vad gör du om dagarna då?
J: Pluggar till elektriker.
P: Fan vad bra, gott om svartjobb där.
J: Nej för fan, jag jobbar bara vitt.
P: Jaså, du är ordentlig och jobbar vitt men du kör som en biltjuv?
J: När du säger så känns det lite dumt.
P: Det tyckte jag med, ha det gott och kör lugnt.

Jag tror jag klarade mig tack vare att jag erkände.

Två år senare vart jag stoppad med samma bil på ett industriområde. Jag hade bara parkerat bilen och stängt av den. Precis då passerar en polisbil som får för sig att jag försöker gömma mig och tvärvänder och kör fram till mig.

P: Försöker du smita ifrån oss? Körkort och alkotest!
J: Nej, jag försökte inte smita, lämnar över körkort och blåser.
P: Här kan du inte parkera.
J: Klart jag kan, det här är mitt industriområde, mitt garage och jag har företaget här.
P: Jaså...
J: Men nu kan jag sova lugnt på kvällarna.
P: Vadå då?
J: Ni haffar ju alla som stannar på mitt område och kollar upp dem.
Poliserna muttrar lite, tittar på mig och åker därifrån.

Jag har alltid stött på dem trevliga poliserna än så länge.

54 Inlägg
12 februari 2012
Körde min urpluggade Beta RR Supermortard till skolan där en herre stog och väntade på mig, frågar om eu kort och snackar lite. Sedan frågar han vad det är för modell och sa puch dakota på skoj. Väntade mig ett ohövligt svar som "Var seriös och sluta larva dig" Men han skrev upp det i sina papper och tog nycklarna. Undrade om dom bara fick provköra hur dom ville utan tillstånd på skolan.

Då blev han förbannad och jag gick därifrån . Senare kom lärarn tillbax med nycklarna och sa att dom inte kunde prova några mopeder för dom var tvungna att ha tillstånd! hah man kan undra vad polisen som trodde att den va en dakota gjorde när han var ung..

5 198 Inlägg
12 februari 2012
arvidfasth skrev:
Körde min urpluggade Beta RR Supermortard till skolan där en herre stog och väntade på mig, frågar om eu kort och snackar lite. Sedan frågar han vad det är för modell och sa puch dakota på skoj. Väntade mig ett ohövligt svar som "Var seriös och sluta larva dig" Men han skrev upp det i sina papper och tog nycklarna. Undrade om dom bara fick provköra hur dom ville utan tillstånd på skolan.

Då blev han förbannad och jag gick därifrån . Senare kom lärarn tillbax med nycklarna och sa att dom inte kunde prova några mopeder för dom var tvungna att ha tillstånd! hah man kan undra vad polisen som trodde att den va en dakota gjorde när han var ung..

Tillstånd för att prova mopeden? visst... vad har skolan med et att göra ?

54 Inlägg
12 februari 2012
Asså tror det är så att skolan måste ge tillåtelse till polisen eftersom det sker inom deras område som jag fattade det:s

5 198 Inlägg
13 februari 2012
arvidfasth skrev:
Asså tror det är så att skolan måste ge tillåtelse till polisen eftersom det sker inom deras område som jag fattade det:s

betvivlar starkt..

Sök