Tanken är att bygga ihop en billig raggarvagn som ser lagom tilltalande ut. den ska inte se förjävlig ut men får inte heller kosta någon större summa i slutändan. Då amerikanska bilar och delar stigit i pris en del de senaste... Visa mer
Idag har jag hunnit med massor. jag gick upp i gryningen och for iväg till verkstan med en termos kaffe. jag har slipat och grundat mest hela dagen + att jag städat upp i verkstan också. Jag har hittat ännu mer rost tyvärr... under framlyktan på förarsidan samt nedanför tanklocket.. dock inga allvarligare skador så det får räcka med glasfiberspackel.
Jag slipade och lackade fronten.
den börjar bli riktigt snygg faktiskt
Huven behöver lite med jobb desvärre.. bulig och rostig och ser förjävlig ut :S
passade på att städa ur kupén och skuffen också
det blev en del skräp mest cocacola flaskor och snusdosor
Jag talade med en bekant som hade en uppsättning lås liggandes.. tändningslås, dörrlås + skufflås. han hade även innerglasen till bakljusen snart är blien komplett.... fattas ju bara hälften
Idag har jag slipat och grundat lite. det är åtskilliga timmar kvar på karossen.. men dom betas av i rask takt som ni serr så är det lite buligt längst fram över förardörren... men det är enda stället tror jag.
lite fint sandpapper på dethär sen så är det nästan klart för lack bakarslet börjar återfå sin ursprungliga lyster
Idag har jag finspacklat lite småskador i karossen
motorhuven har fått sig en omgång också. den kommer dock aldrig bli riktigt bra, då den är bucklig och jävlig.. vet inte vad den varit med om :S
spacklade även lite under framlyser på förarsidan.
sen plockade jag av alla dörrar för att lättare kunna slipa rent i dörrgångar osv.
jag våtslipade ena bakdörren: det blev riktigr bra... inte riktigt hundra kanske.. em ndet får duga... jag har ju inte tänkt att vinna några priser mad bilen