Tanken är att bygga ihop en billig raggarvagn som ser lagom tilltalande ut. den ska inte se förjävlig ut men får inte heller kosta någon större summa i slutändan. Då amerikanska bilar och delar stigit i pris en del de senaste... Visa mer
jag kapade bort den rostskadade plåten och klippte till passande plåtbitar och plockade fram svetsen... som INTE FUNGERADE!!! eländes elände!!!! vad gör jag nu då? epoxylim??
Kanske du kan göra som jänkarna gör när de choppar tak:
Nu när du har båda motorerna ute, jämför dem ... formen på oljetråg, placering av oljefilter (kommer det att kunna lira med styrsnäckan?) Du kan kanske modifiera befintliga motorfästen att passa mot 302:an?
Kolla bara i början av min Edsel-tråd - min bigblockare sitter monterad med endast 2 bult !!
Kan du engelska? I så fall rekommenderar jag ett custombyggarforum som heter H.A.M.B.. Där finns massor av information att söka om motorbyte m.m.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 7f0998.jpg jag kapade bort den rostskadade plåten och klippte till passande plåtbitar och plockade fram svetsen... som INTE FUNGERADE!!! eländes elände!!!! vad gör jag nu då? epoxylim??
hahaha ja det kan ju vara något kanske. svetsfan är helt död... vet inte vad jag ska göra... har plockat isär den och kollat, men kan inte se något tyvärr... den har bara stått å pajjat :S
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 7f0998.jpg jag kapade bort den rostskadade plåten och klippte till passande plåtbitar och plockade fram svetsen... som INTE FUNGERADE!!! eländes elände!!!! vad gör jag nu då? epoxylim??
hahaha ja det kan ju vara något kanske. svetsfan är helt död... vet inte vad jag ska göra... har plockat isär den och kollat, men kan inte se något tyvärr... den har bara stått å pajjat :S
Jag såg nyss att det fanns en Edsel 58 -4dHT på Osbyskroten - har du kollat där?
Jag såg nyss att det fanns en Edsel 58 -4dHT på Osbyskroten - har du kollat där?
Hej på er. Jag har haft fullt upp i helgen med rocknroll spelande så det har inte blivit mer än att jag har plockat isär lite bromsar och förgäves skruvat med svetsen. men hoppas på att hinna mer till veckan Ska ta med svetsen till en kompis som ska kolla påden så får vi se om jag kan komma igång med lite plåtjobb snart
Nu har jag inte fått något gjort med bilen på ett tag, så jag tyckte det var dags för en stund i verkstan. Det har varit mycket annat i görningen på sistone, tex altanbygge och annat smått och gott. som ni säkert minns så pajjade svetsen när jag skulle fixa taket på edseln... dock har min far fått igång på en annan svets som jag lånade en stund. här kommer lite bilder på dagens 5 timmarspass
nu måste jag tillägga att jag är ingen expert på att svetsa.. oftast blir det snabblagningar för att får bilarna igenom bilprovningen.. men vad gäller derhär projektet har jag lagt ner både hjärta och själ. det blev såklart inte riktigt 100... men jag är iallafall mycket nöjd räknar med ytterligare minst 2 timmars jobb innan taket är spacklat och slipat och klart.
jo jag har börjat lite smått med bromsarna också.. tagit isär hjulcylindrarna på högersidan och frächat upp lite.. kanske eventuellt får byta ut som ändå... men hursomhelst.. här kommer lite spännande bilder jag har inga bilder på hur det blev... tog dock några innan för att slippa problemet med att montera ihop bromsarna fel... som jag lyckats med några gånger :S
Hoppas på att det blir en raggarbil istället för en pilsnerbil Så att den inte blir som en folkrace bil Men svetsarna ser ju skit bra ut! Vad har du tänkt dig för lack?
nej fan ingen sönderslagen pilsnerhäck... utan en aldeles lagom fräch bil man kan supa till lite i jaa du jag vette fan va jag ska ha för färg faktiskt
dendär var riktigt läcker. jag har en kompis som är ganska bra på att lacka bilar. även om mina bilar bara har haft garagelack så har dom blivit riktigt coola. jag hade tex en pontiac parisienne - 60 som var rödbrun primad med mattsvarta flammor. det såg riktigt trevligt ut. så hade jag tills nyligen en amazon som var mattsvart med rödbruna scallops på det kanske vore något för edseln