Tanken är att bygga ihop en billig raggarvagn som ser lagom tilltalande ut. den ska inte se förjävlig ut men får inte heller kosta någon större summa i slutändan. Då amerikanska bilar och delar stigit i pris en del de senaste... Visa mer
Jaha jag trodde att kylaren läckte Jamen dåså kör hårt!
det är en liten spricka på någon mm längst uppe också. den är lagad med kemisk metall.. men kanske behöver göras om.. iallafall är cellpaketet helt nytt å kanonfrächt
det är en liten spricka på någon mm längst uppe också. den är lagad med kemisk metall.. men kanske behöver göras om.. iallafall är cellpaketet helt nytt å kanonfrächt
Gött å höre
Nu måste jag ha tag i motorfästen bara... å kanske nån slags bussning te växellådan.. för det antar jag ju att det ska vara
Gött å höre
Nu måste jag ha tag i motorfästen bara... å kanske nån slags bussning te växellådan.. för det antar jag ju att det ska vara
Nu har jag betalt grenrören och nya vattenpumpen, så de borde komma med posten nästa vecka någon gång hoppas jag. Jag har även hittat nya motorfästen på nätet för ca 250 kr styck. jag har ju en bild på grenrören, men upplösningen dög tyvärr inte på garaget. Jag har även kollat upp priser för packningssatser och nya fryspluggar. Jag ska köpa ett honingsverktyg på biltema också. problemet just nu är att jag inte får loss remmskivan.. Kamdrivningen känns helt okej, så den får nog duga som den är... hoppas att lagren ska duga också... det är ju trots allt ett lågbudget projekt:D Jag skulle sätta upp växellådan och kardan häromdagen... men som en blixt från klar himmel så upptäkte jag att lådan inte passar på fästet på balken... jämmer å elände... så jag får helt enkelt avvakta tills motorn är klar.. å först sätta i motorn...och sen lådan.. och måtta å bygga nya fästen efter det
Jag skulle sätta upp växellådan och kardan häromdagen... men som en blixt från klar himmel så upptäkte jag att lådan inte passar på fästet på balken... jämmer å elände... så jag får helt enkelt avvakta tills motorn är klar.. å först sätta i motorn...och sen lådan.. och måtta å bygga nya fästen efter det
Jag moddade min balk på Edsel 59:an i våras - behöver du inspiration ligger det bilder på det i min projekttråd
Jag skulle sätta upp växellådan och kardan häromdagen... men som en blixt från klar himmel så upptäkte jag att lådan inte passar på fästet på balken... jämmer å elände... så jag får helt enkelt avvakta tills motorn är klar.. å först sätta i motorn...och sen lådan.. och måtta å bygga nya fästen efter det
Jag moddade min balk på Edsel 59:an i våras - behöver du inspiration ligger det bilder på det i min projekttråd
Vevaxeln ser väl någorlunda ut, hoppas slippa slipa den iallafall.. men tror jag behöver nya lager. kände ett misstänkt glapp....usch....dyrt :S men bra blir det ju iallafall
Jag har fixat en lagom stor murarhink och fyllt med diesel, där jag lägger ner delarna. Kolvarna har väl legat ca 2 veckor och är förhållandevis rena.. ska gå över dom lite med en tandborste å få bort den sista ingrodda skiten tänkte jag.
är det föresten någon som vet hur man ser var det är för storlek på kolvarna? om det är original eller någon överdimension? kan ju vara en fördel att ta reda på innan jag beställer nya ringar... veven får man väl antagligen mäta med skjutmått... den kan ju vara slipad tidigare... många frågor nu... jag har ju aldrig renoverat någon riktig motor förr..... bara en Volvo B21 i skolan... men det räknas ju knappast