25 oktober 2012
Trådstartare
Hej.
Har lite problem med M3an...
Lördag:
Kan börja med att jag var ute och körde på lördan, bilen gick felfritt...
Söndag:
Skulle dra iväg efter en pizza, hoppade i bilen och inget hände = Trodde jag hade glömt på stereon i bilen övernatt... La på laddare och lät ladda över natt...
Måndag:
Försov mig, skulle ta bilen och åka 40 mil från morgonen...
Hoppade i bilen, instrumentpanelen lyser, vrider till "2ans" läge på tändlåset, allt fungerar, vrider till startläge, bilen klickar inte ens, all belysning slocknar och det är precis som att den skulle kortslutas... Öppnar dörren, stänger den igen, så lyser allting pånytt? Bytte batteri till ett som kom ur en projektbil (batterit har funkat felfritt där) och samma sak...
Tisdag, onsdag:
Bilen har bara stått och det är fortfarande samma problem, prövat med 3 olika batterier
Torsdag: testar igen med ett färskt batteri, precis som det inte skulle ha tillräckligt med ström, all belysning lyser väldigt svagt och fortfande samma problem...
Har testat med reservnyckel samt "bruksnyckel", prövade även att öppna alla dörrar, baklucka motorhuv och haft tändningen på läge 2. Tagit av batterikablarna i 11 minuter, satt på dem igen 15 minuter och prövat starta. utan resultat..
Nu står bilen på gården, snön har börjat komma och jag blir oroligare för varje minut att den inte kommer i vinterförvar...
HJÄLP MIG!
When the clutch drops, the bullshit stops!