känns som de är för bra för att vara sant, allt verkar kunan hällas i kylarn å fixa motorn:S men iallafall, vet nån om de finns nått liknande i sverige som FUNKAR. är ruggigt otaggad på å plocka ner hennes motor för att byta packningen.
v40 2.0t 99. de är en som sagt att de är topppackningen som läcker men efter att ha provat bilen tror ja mer på att de är turbon som är så dålig å läcker olja. men så jävla trångt å har ledsnat på å skruva så gör de helst inte i onödan att kolla de
Om det är turbon som läcker så hjälper det ju inte att tömma i kylartätning då.
ne men de är en som skruvar mycket bilar som säger att topp packningen läcker ibak kant av motorn men efter att ja lånat bilen över en helg så tycker ja de verkar mer som turbon.... skulla aldrig hälla i nått fören ja vet den riktiga orsaken. men äre topp packningen så provar ja hellre allt än å plockar av den... har bytt topp packningar på tok för många gånger för å vilja göra de igen om ja verkligen verkligen verkligen inte måste
Då är ju frågan då, tar bilen olja eller vatten? Tar bilen vatten så kan det funka, men om den tar olja så är det bara att riva ner skiten. Finns inga genvägar där!
olja... de som får mig å tro turbo är för att låter du bilen arbeta(säg 5ans växel i 70) å gasar på tills man känner turbon ladda "fullt" å släpper gasen så har ja ett mörkgrått moln efter bilen
Då är det turbon som börjar fara då, men testa att göra ett komptest på motorn så att det inte är några ventiler eller kolvringar som spökar eller packning (testa även leak-down test).. för att vara på säkra sidan! Men låter som turbon om det är gaspådrag och precis när den jobbar liksom!
Kan inte säga exakt men det finns mätarutrustning att köpa men du kan ju även köra på bonne metoden, häll typ vanlig olja i varje cylinder och se efter om det rinner undan.. då får du ett hum om ringarna börjar ge sig.
jahaa du menar så ja de vet ja hur man gör.. hälla i olja å göra komptest igen å kolla om man får bättre komp då betyder de att ringarna är slut... höll på med de på en gammal ford ja hade:P jo ja ska väll lägga ner lite tid på den åt na.
Aa man för experimentera lite så.. men skulle ärligt talat köra komptest sen byta turbon om det testet är okej! Du kan inte räkna med 100% resultat men om det inte är allt för dåligt!
v/s 40 2,0T fas 1 hade problem med turbon och brukar pissa olja om dom och turbon brukar kunna få ett rasslande ljud precis som om nått sitter löst i 5 av 10 fall