Bra sida, ska kolla om jag behöver något av det framöver. Säg till om ni ska göra er av med grejer till P2:an, är ju alltid intresserad av grejer som saknas på min.
Senast redigerat av HG_ (3 november 2012)
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Lite bilder som jag hunnit med idag. En före bild med stöd pinne
Efter bild
Ska fylla i med rutram & dylikt i mellan "pinne" & rutor
Med detta så slipper jag alla konstiga förstärknings stag som någon har lagt tid på & svetsat i det dåliga golvet & sen slipper man slå benen i en massa skit .
Vad tycker ni som tittar? Bättre eller sämre?
Senast redigerat av HG_ (17 november 2012)
Det får bli med stolpar , så jag slipper all skit som var på svetsat bakom stolarna Här näst blir det blästring av golv, så det går att se all skit som ska bort & bytas.
Senast redigerat av HG_ (19 november 2012)
Ja denna helgen får man väll se om det blir lite svetsat på golvet, även om det inte blev blästrat av olika omständigheter så blev det inte av, så det får bli efter att jag har bytt ut golvet & balkar.
Vem f-n beställde snö En 1/2 meter under en natt! Bara att ta fram spaden
Men nu efter ett tags skottande så kanske man kan börja med golvet
Efter en del kapande & slipande så kommer man ner under golvet & får se lite extra jobb någon som har lagt en balk över det gammla balken, är ingen bra kombination.
Efter lite mätande, klippande & bockande så får man fram en balk som borde duga till ändamålet & givetvis så grundas & tjäras den in på insida.
Nu är golv plåten på plats, men är inte riktigt färdig behöver kapas lite vid växellådan, tiden finns inte för dagen.
Efter att försökt att bränna upp bilen, så blir det lite kvar efter ett sådant här golv jobb.
Gissa vad?
Massa rost!!
Senast redigerat av HG_ (2 december 2012)
Rost kan man ju klara sig utan, men det känns bra när det är färdigt & ser högen ligga bredvid Hade ju tänkt att ha tagit mer igår men när spaden ska fram & klockan går så blev det inte mer tyvärr. Blir nog ungefär samma som din cheva, massa rostig plåt i en låda
Senast redigerat av HG_ (2 december 2012)
Trots 3 st Kapitän P2 inom 7km så kan jag inte fixa en bild på originalet tyvärr, samma ställe är bortrostat på alla. Jag har svetsat upp farsans bil där, jag kan kanske knäppa en bild på det idag för jag ska till verkstaden och meka med min cheva motor nu.
Hittade en bild jag fick efter att jag köpte bilen Hade tydligen tagit pris -09, någon som har någon historik om bilen? Skulle varit kul & få lite bakgrund
(Bilden finns längre fram i projektet åxå, dockan i grillen finns kvar & kommer att återanvändas . )
Senast redigerat av HG_ (22 augusti 2013)